روند کاهشی قیمت برخی از کالاهای اساسی (۵ تیر ۱۴۰۳) + جزئیات وضعیت واریز سود مرحله سوم سهام عدالت چه زمانی مشخص می‌شود؟ ثبت معاملات در سامانه املاک و مستغلات الزامی شد (۵ تیر ۱۴۰۳) آیا الان وقت خرید طلاست یا بعد از انتخابات؟ فروش طلای دست دوم به‌صورت رسمی ممنوع شد آیین‌نامه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ابلاغ شد (۴ تیر ۱۴۰۳) بیش از ۹۰ درصد از افرادی که وارد طلافروشی می‌شوند، به دنبال خرید طلای دست دوم هستند ارزان‌ترین موبایل‌های برند‌های مختلف کدام‌اند؟ (۴ تیر ۱۴۰۳) دوربین مداربسته، آرایشگاه زنانه در مشهد را به پلمب کشاند کام سهامداران بالاخره شیرین شد | گزارش وضعیت بازار سهام (۴ تیر ۱۴۰۳) تعیین نرخ بلیت هواپیما بر عهده سازمان هواپیمایی کشوری است هر گرم طلای ۱۸ عیار در مشهد چند؟ (۴ تیر ۱۴۰۳) هزینه نصب و جداسازی کولر گازی در مشهد چقدر است؟ قیمت امروز طلا، دلار، سکه، ارز دیجیتال (۴ تیر ۱۴۰۳) | طلا ۳.۴ میلیون و دلار ۶۰ هزار تومان شد بخش‌نامه جدید بانک مرکزی؛ پرداخت وام اشتغال به هر نفر فقط یک بار قیمت خودرو‌های خارجی و کارکرده در مشهد (۴ تیر ۱۴۰۳) | بنز ۲۰۱۳، هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان چگونه خودرو وارداتی بخریم؟ قیمت خودرو‌های داخلی و کارکرده در مشهد (۴ تیر ۱۴۰۳) متقاضیان دسته‌چک بخوانند | شرط جدید بانک مرکزی برای صدور دسته‌چک‌های صیادی سهم زنان از تسهیلات مشاغل خانگی چقدر است؟ شرایط رایگان‌شدن قبوض آب اعلام شد عرضه ۳۱ خودروی وارداتی از طریق سامانه یکپارچه خودرو + جزئیات قیمت امروز میوه و صیفی‌جات در مشهد (۴ تیر ۱۴۰۳) | هلو ۱۰ هزار تومان ارزان‌تر شد هشدار به مشترکان پرمصرف آب | آب شرب مشترکان بدمصرف با اطلاع قبلی قطع می‌شود مهمانی‌هایی که به خاطره تبدیل شدند | از هزینه گزاف ولیمه حاجیان تا سفره‌هایی که هر روز آب می‌روند
سرخط خبرها

واردات ٢٠٠ هزار خودرو طی ٦ ماه آینده | تحویل خودروها طی دو بازه زمانی

  • کد خبر: ۱۴۰۸۲۸
  • ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵
واردات ٢٠٠ هزار خودرو طی ٦ ماه آینده | تحویل خودروها طی دو بازه زمانی
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت از برنامه‌ریزی این وزارتخانه برای واردات ٢٠٠ هزار دستگاه خودرو ظرف شش ماه آینده خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، طبق اعلام امید قالیباف به ایسنا، برای واردات ٢٠٠ هزار دستگاه خودرو ظرف شش ماه آینده برنامه‌ریزی شده است که در سه ماهه باقیمانده تا پایان امسال ۱۰۰ هزار دستگاه و به همین تعداد هم در سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ خودرو از طریق واردات تامین می‌شود.

سخنگوی وزارت صمت اعلام کرد: تحویل خودروها در دو بازه سه و شش ماهه خواهد بود و از این‌رو ممکن است متقاضیان زمانی که از بورس کالا خرید می‌کنند، سه تا شش ماه پس از زمان خرید، خودروی آن‌ها تحویل داده شود. البته این زمان با توجه به ساخت خودرو، حمل آن تا رسیدن به کشور و طی مسیر فرآیند واردات و ترخیص، طبیعی است.

عرضه ١٠ درصد خودروهای وارداتی امسال بصورت تحویل فوری 

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت، با بیان اینکه حدود ۱۰ درصد از خودروهای وارداتی امسال، بصورت تحویل فوری به فروش خواهد رسید، در رابطه با نحوه تامین ارز واردات خودرو اظهار کرد: در آیین‌نامه واردات خودرو روش‌های مختلفی برای تامین ارز قید شده که در مجموع ظرفیت‌های خوبی را ایجاد کرده است؛ اما نکته مهم این است که تامین ارز از منشاء خارج کشور خواهد بود.

برنامه‌ریزی وزارت صمت برای تنظیم بازار خودرو

 قالیباف ضمن تاکید بر تبعیت قیمت خودرو از نرخ ارز، گفت: آنچه شاهد آن هستیم، افزایش قیمت خودرو در بازار آزاد است و قیمت شرکت‌های خودروساز افزایش نیافته است. وزارت صمت برای تنظیم بازار خودرو برنامه‌های متعددی دارد که به زودی اعلام خواهد شد.

گفتنی است که هفته گذشته، سیدرضا فاطمی‌امین (وزیر صنعت، معدن و تجارت) از واردات اولین محموله خودروهای وارداتی در هفته جاری (هفته پایانی آذر ماه) خبر داد و با بیان اینکه از میان ۴۰۰ مجموعه‌ی درخواست دهنده برای واردات، ۲۷ مورد دارای حداقل شرایط بوده و البته تنها چهار مجموعه ثبت سفارش خود را کامل کرده‌ و تایید نهایی برای واردات شده‌اند، گفت: خودروهای یک مجموعه هفته پایانی آذر وارد گمرک می‌شود تا امور مربوط به ترخیص را طی کند؛ اما بر اساس آخرین پیگیری‌های ایسنا از گمرک، این سازمان اعلام کرده است که تا این لحظه هیچ خودرویی وارد کشور نشده است.

این موضوع از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در دست بررسی و پیگیری است. 

 منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->