تقدیر شهردار مشهد از مردم این شهر برای حضور حماسی در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری آخرین وضعیت پروژه احداث آزادراه مشهد-چناران نگاهی به روزگار رفته یکی از مهمترین صنعت‌های قدیمی مشهد | گره خوردن تاریخ ریسندگی با تارو پود قالی مشهد روزانه ۲ تا ۶ هزار شهروند از شهربازی پارک ملت مشهد بازدید می‌کنند افزایش‌چشمگیر نماد‌ها و یادمان‌های زیارت در مشهد فارسی‌سازی کارت‌های پرواز به صورت آزمایشی در فرودگاه بین‌المللی مشهد آغاز شد ترافیک سنگین در پیرامون حرم مطهر رضوی (۱۵ تیر ۱۴۰۳) رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: مردم باید کمک کنند تا رئیس‌جمهور موفق عمل کند + فیلم عضو شورای اسلامی شهر مشهد: کسانی که رأی ندادند، بدانند که زندگی آن‌ها وابسته به انتخاب دیگران خواهد بود + فیلم شهردار مشهد: حضور مردم نسبت به دور اول انتخابات ریاست جمهوری پررنگ‌تر و پرشورتر است + فیلم مدیریت شهری مشهد پای کار برگزاری انتخابات اکران‌های شهری با محوریت مشارکت در انتخابات در مشهد اجرای طرح مهرورزی با محوریت پیشگیری از اعتیاد در مساجد مشهد پرداخت مطالبات پیمانکاران شهرداری مشهد با همکاری بانک شهر | ۵۹ دستگاه اتوبوس وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود دعوت شهردار مشهد مقدس از مردم برای حضور باشکوه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ روایتی گرم از کوره‌های قدیمی آجرپزی مشهد که این شهر را ساختند دعوت شورای اسلامی شهر مشهد مقدس برای حضور پرشور در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری اعمال‌قانون ۲۳۰۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۲ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۱۴ تیر ۱۴۰۳) گلایه ساکنان محله پنجتن مشهد از جولان موتورسیکلت‌ها در بوستان‌ها
سرخط خبرها

سازمان اقتصادی شهرداری مشهد از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کند

  • کد خبر: ۱۴۰۹۴۱
  • ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴
سازمان اقتصادی شهرداری مشهد از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کند
معاون شهردار و رییس سازمان اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهرداری مشهد گفت: این سازمان به حمایت از شرکت‌ها و مجموعه‌های دانش‌بنیان باور دارد که البته این حمایت باید از مسیر درست و با بهره‌گیری از ابزار‌های مناسب خود صورت گیرد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمود عیدی روز سه شنبه در مراسم انعقاد تفاهمنامه همکاری معاونت اقتصادی شهرداری مشهد و صندوق پژوهش و فناوری خراسان رضوی افزود: در این دوره مدیریت شهری، براساس سیاست‌گذاری‌های شورای ششم، رویکرد و توجه ویژه‌ای به حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان و سوق دادن شهرداری در این مسیر شد.

وی اضافه کرد: به منظور حل مسایل و مشکلات شهری باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان بهره گرفت و به سمت شیوه‌های نوین تامین مالی رفت.

رییس سازمان اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهرداری مشهد گفت: بخشی از این رویکرد در معاونت برنامه‌ریزی شهرداری، در بسترهایی، چون کارخانه نوآوری و صنایع خلایق دنبال می‌شود و حوزه اقتصادی شهرداری نیز به سهم خود در این مسیر گام برمی‌دارد.

عیدی افزود: اقتصاد امروز با تکیه بر سرمایه‌های فیزیکی تعریف نمی‌شود و از سوی دیگر، موضوع دانش‌بنیان و نوآوری نیز فقط محدود به یک عرصه خاص نیست و تمام عرصه‌های زندگی بشری را دربر می‌گیرد.

او ادامه داد: اگر می‌خواهیم در عرصه اقتصاد، حرفی برای گفتن داشته باشیم باید از ابزار دانش‌بنیان و نوآورانه بهره بگیریم.

رییس سازمان اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهرداری مشهد گفت: مشهد شهر عالم آل محمد (ص) است لذا این شهر باید در عرصه علم و فناوری و دانش، سرآمد باشد و در همین راستا، فعالیت‌های زیاد و متعددی دنبال می‌شود که یکی از آنها، تعامل با صندوق پژوهش و فناوری خراسان رضوی است، این تفاهمنامه براساس رویکرد حمایتی مدیریت شهری از حوزه‌های دانش‌بنیان شکل گرفته است و اگر بتوانیم، در عرصه سرمایه‌گذاری به اندازه بضاعت خود نقش‌آفرینی خواهیم کرد.

کارخانه نوآوری شهر مشهد، جزء بهترین کارخانه‌های نوآوری کشور است 

نایب رییس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این آیین گفت: در حوزه مدیریت شهری نیازمند فعالیت‌های دانش‌بنیان و کار‌های نوآورانه هستیم و با تفاهمنامه امروز بین شهرداری و صندوق پژوهش و فناوری استان، امیدواریم دستاورد‌های خوبی را در این حوزه شاهد باشیم و اتفاقات سازنده‌ای به نفع شهر شکل گیرد.

موسی‌الرضا حاجی‌بگلو افزود: کارخانه نوآوری شهر مشهد، جزء بهترین کارخانه‌های نوآوری کشور است و شرکت‌ها و افراد فعال در این مجموعه نشان دهنده ظرفیت این شهر هستند.

وی اضافه کرد: شهرداری مشهد در حوزه درآمدی باید به سمت درآمد‌های جدید و نوین برود و صندوق پژوهش و فناوری استان می‌تواند کمک‌حال مدیریت شهری باشد چرا که ظرفیت بزرگی دارد.

نایب رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شهرداری منابع مختلفی در بانک‌ها دارد که با این منابع می‌‎توان سرمایه صندوق را ارتقا داد و رتبه یک کشوری را کسب کرد و در این راستا شهرداری می‌تواند سهام‌دار باشد و باید از منابع شرکت برای ارتقای سطح شرکت‌های دانش‌بنیان و کوچک بهره گرفت تا ظرفیت جدیدی برای شهر ایجاد شود.

اعطای ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات خرد به شرکت‌های دانش‌بنیان

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری خراسان رضوی نیز در این آیین گفت: این صندوق، یک شرکت غیردولتی است که در سال ۱۳۸۷ تاسیس شده است، عملکرد صندوق پژوهش و فناوری در سطح استان تاثیرگذار بوده و تاکنون بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات خرد در حوزه دانش‌بنیان اعطا کرده است.

حمیده رضوی افزود: جامعه مخاطب صندوق، شرکت‌های دانش‌بنیان، فناورانه و مخترعان هستند و با شرکت‌های مختلف مشارکت مدنی و حقوقی داریم.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->