گله غلامحسین لطفی از بی توجهی به پیشکسوتان

  • کد خبر: ۱۴۱۵۵۲
  • ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴
گله غلامحسین لطفی از بی توجهی به پیشکسوتان
غلامحسین لطفی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون از بی توجهی به بازیگران قدیمی گلایه کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ غلامحسین لطفی بازیگر و کارگردان پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون درباره آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: در حال مشغول پروژه خاصی نیستم، طی سال گذشته چندین پیشنهاد داشتم، اما نقش‌ها کمرنگ، بی‌جان و ضعیف بودند، به همین دلیل حضور در آن‌ها را رد کردم.

وی درباره دستمزد پایین نقش‌های پیشنهادی اظهار کرد: متاسفانه مشکل بزرگی که این روز‌ها با آن روبرو هستیم دستمزد بسیار کمی است که به من پیشنهاد می‌دهند. به طور معمول دستمزدی را پیشنهاد می‌دهند که ۱۰ سال پیش می‌گرفتم؛ این در حالی است که انگار افزایش هزینه‌ها و مخارج زندگی را نمی‌بینند.

بازیگر سریال «خانه به دوش» با اشاره به دستمزد‌های میلیونی و میلیاردی برخی بازیگران افزود: ما انتظار نداریم که میلیاردی دستمزد بگیریم. اما اینکه یک بازیگر چند صد میلیون تومان و گا‌ها چند میلیارد دستمزد بگیرد و بازیگران پیشکسوت زیر صد میلیون تومان دستمزد بگیرند درست نیست، مشکل دیگر اینکه در اکثریت مواقع همان هزینه اندک هم به موقع و درست پرداخت نمی‌شود.

لطفی با اشاره به طلب مالی خود از بسیاری از پروژه‌هایی که در آن‌ها حضور داشته تاکید کرد: شخصا از کار‌هایی طلب دارم که سال‌ها از تولید و پخش آن‌ها می‌گذرد، متاسفانه راهی هم وجود ندارد که بتوانم آن دستمزد را نقد کنم و هیچ نهادی به صورت جدی از ما حمایت نمی‌کند.

وی ضمن اشاره به کم اهمیت شدن نقش‌های مکمل در آثار افزود: در حال حاضر اکثریت تمرکز هزینه و فیلمنامه حول محور بازیگران اصلی می‌چرخد، نه از لحاظ دستمزد و نه از لحاظ اهمیت در فیلمنامه به بازیگران مکمل دوم و سوم بها داده نمی‌شود. به طور معمول نقش‌های مکمل دوم و سوم به نحوی هستند که نیاز به توانایی خاصی در بازیگری ندارد.

این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون ادامه داد: از نظر من اگر به نقش‌های مکمل و به خصوص بازیگران پیشکسوت اهمیت بیشتری داده شود، هم از لحاظ اخلاقی درست است و هم اینکه نقش‌های اصلی تعریف بهتری می‌شوند، اینکه تمامی آثار معطوف به تعداد محدودی بازیگر شده است، بعد از مدتی مخاطب را پس می‌زند.

لطفی در پایان خاطرنشان کرد: اینکه امروز سینما رونق گذشته را ندارد مخصوص یکسال و دو سال نیست، طی سال‌های گذشته این افت مخاطب تکرار شده است. ما باید این موضوع را ریشه یابی کنیم، از نظر فیلمنامه و تکرار بازیگران یکی از عوامل پس زدن مخاطبان سینما است.

منبع: صبا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->