پلمب نانوایی متخلف در مشهد | آغاز دور جدید نظارت‌ها بر واحد‌های صنفی (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) حواشی چای دبش ادامه دارد | دریافت ۱۴۳ وام فقط از یک بانک دولتی (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) گزارش جدید از بحران قطعه‌سازی | بدهی ۱۱ میلیاردی سایپا روی میز ۵ سال بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت در مجلس | ۳ بار رفت و برگشت یک طرح بین مجلس و شورای نگهبان در ۲ سال جولان لوازم جانبی تقلبی موبایل در بازار | تفاوت بین نمونه اصلی و تقلبی برای خریدار تقریبا غیرممکن است کاهش چراغ‌خاموش ارائه تسهیلات بانک‌ها در خراسان رضوی قیمت طلا در معاملات روز پنجشنبه بازار جهانی، (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) اعلام شد مزایده ۶ هزار میلیاردی کالای تملیکی با عرضه خودروی داخلی و خارجی تا چه زمانی ادامه دارد؟ گرانی لبنیات ادامه دارد پیش‌بینی قیمت دلار برای پنجشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۴ قیمت هر کیلو شمش طلا در بورس کالا بعد از یک ماه به ۱۱.۷ میلیارد تومان افزایش یافت (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) پیش‌‌بینی قیمت طلا و سکه پنجشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۴ نمایشگاه مشهد، آوردگاه ارتباط بی‌واسطه تولیدکننده و خریدار | بیست‌وچهارمین نمایشگاه عرضه مستقیم کالا آغازبه‌کار کرد نظام بانکی چطور ترمزِ جهش تولید مسکن را کشید؟ قانون مالیات بر خانه‌های خالی به بازار مسکن کمک نکرد مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی: تایید فرم تبصره ۱۰۰ و پرداخت مالیات با پیام‌رسان‌های داخلی ممکن شد قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) | تغییر محسوس قیمت‌ها وزیر جهاد کشاورزی: قیمت گوشت قرمز در اختیار ما نیست و مربوط به بازار است قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) | ثبات قیمت‌ها افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت میوه از باغ تا دست مشتری قیمت بلیت هواپیما اوج گرفت (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) افشای راز ۲۰ میلیارد دلاری که در سال گذشته به اقتصاد برنگشت جلسه شورای عالی کار باید فوراً تشکیل شود تا قدرت خرید کارگران جبران شود اتحادیه طلا درباره سکه‌های پارسیان جعلی در بازار هشدار داد سخنگوی صنف جایگاهداران: راهی جز واردات برای تأمین بنزین سوپر وجود ندارد کوچک‌تر‌های بورس به‌ پا خاستند | ازدست‌رفتن حمایت ۲.۶ میلیون واحدی (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) شرط سامانه جامع تجارت برای سرمایه‌گذاران خارجی: به ازای وارد کردن هر خودرو، در ایران ۳۰۰ هزار دلار سرمایه‌گذاری کنید ۹۷ درصد از کارگاه‌های کارگری امن نیستند سکه‌های پارسیان گران شدند (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) + جدول قیمت
سرخط خبرها

واکنش پلیس راهور به طرح واردات خودروی ۱۰ هزار دلاری از هند| خودمان پراید و تیبا را در کشور داریم!

  • کد خبر: ۱۴۱۵۸۵
  • ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۷
واکنش پلیس راهور به طرح واردات خودروی ۱۰ هزار دلاری از هند| خودمان پراید و تیبا را در کشور داریم!
رئیس پلیس راهور فراجا گفت: ۲۴ درصد کشته‌های تصادفات رانندگی سهم خودرو‌های ناایمن است و باید آقایان وزارت صمت مصاحبه‌های قبلی خود را مرور کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا به اطلاعیه وزارت صمت برای واردات خودرو واکنش نشان داد. در این جوابیه به نقل از سردار سید کمال  هادیانفر؛ رئیس پلیس راهور فراجا آمده است:

آقایان وزارت صمت مصاحبه‌های قبلی خود را مرور کنند و این درحالیست که ۲۴ درصد کشته‌های تصادفات رانندگی سهم خودرو‌های ناایمن است.

موضوع تولید خودروی کیفی و ایمن و حمایت از تولید ملی همواره  دغدغه مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، مردم، پلیس و رسانه‌ها  بوده است و از سال گذشته موضوع واردات خودرو نیز با هدف انتقال دانش و فناوری، ایجاد بازار رقابتی، ارتقاء ایمنی و کیفیت و رفع انحصار مطرح شد.

پلیس همواره با اولویت ایمنی و کیفیت خودرو‌ها و حفظ جان مردم در پیشگیری از تصادفات، نظرات کارشناسی و تخصصی خود را به طور مستمر اعلام کرده است.

اما اظهارات مسئولان وزارت صمت از جمله وزیر محترم، سخنگوی آن وزارتخانه و برخی از نمایندگان و نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و دبیر انجمن واردکنندگان خودرو باعث ایجاد نگرانی شد که گویا با طرح ورود خودروی اقتصادی از جمله کشور‌های هند و چین، مسئله ایمنی و کیفیت محوریت خود را از دست داده است.

در نشست خبری  پلیس در تاریخ ۱۴۰۱/۰۹/۲۹ یکی از خبرنگاران حاضر در جلسه در خصوص نظر تخصصی پلیس راهور فراجا درباره واردات خودرو‌های خارجی سؤالی پرسید که جواب آن نیز بر حسب وظیفه داده شد.

ایمنی و کیفیت خودرو‌ها  در کشور اعم از تولید داخل و وارداتی اولویت اول و خط قرمز پلیس راهور است؛ چرا که سالانه متاسفانه حدود ۱۷ هزار نفر جان خود را در تصادفات از دست داده و حدود ۳۶۰ هزار  نفر مجروح و حدود ۱۰ درصد از مجروحین نیز قطع نخاع می‌شوند و موجبات خسارت‌های سنگین مادی و معنوی بر دولت و مردم می‌شود. به طوری که میزان کیفیت و ایمنی وسائط نقلیه در آن نقش پررنگ و ۲۴ درصدی دارند.

در یکم شهریور ماه سال جاری امید قالیباف؛ سخنگوی وزارت صمت در مصاحبه‌ای اعلام کرد: «برای واردات با خودروساز‌هایی همچون تویوتا، همچنین شرکت‌های خودروساز آلمانی، چینی و هندی مذاکراتی شده است.»

همزمان رئیس پلیس راهور فراجا نیز به این خبر واکنش نشان داد و گفت: «انتظار این است که خودرو‌های کیفی و ایمن وارد کشور شود همچنین طرحی تعریف شده که از هند می‌خواهند خودرو ۱۰ هزار دلاری وارد کنند؛ اگر این چنین است که ما پراید و تیبا را در کشور داریم.»

چهارم تیر ماه سال جاری آقای فاطمی امین؛ وزیر صمت در مصاحبه‌ای اعلام کرد: «خودرو‌های ۱۰ هزار دلار و کمتر، حتی از کشور‌های اروپایی وارد خواهد شد البته اینکه خودرو‌ها چینی، هندی و روسی باشد کار ما نیست بلکه کار بخش خصوصی است! ما فقط اعلام کرده‌ایم باید خدمات پس از فروش و انتقال تکنولوژی ملاک عمل قرار گیرد.»

در بررسی اجمالی در رسانه‌های کشور شاهد اظهار نظرات برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کمیسیون‌های مختلف مجلس و یا سایر مسئولان هستیم به طوری که در این حوزه نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دنیای خودرو بیان داشته است "با سازوکاری که برای واردات خودرو پیش‌بینی شده است، زمینه واردات خودرو‌های چینی و هندی فراهم می‌شود این امر نمی‌تواند تأثیری بر کیفی‌سازی و ایمن‌سازی خودرو‌های داخلی داشته باشد. "

همچنین رشیدی کوچی؛ نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشته است که " یکی از ایراد‌های وارده به آیین‌نامه واردات خودرو به تعداد و نوع خودرو‌های وارداتی باز می‌گردد که با تعیین سقف ۱۰ هزار دلاری که قاعدتاً نمی‌توان انتظار داشت خودرو‌های خیلی با کیفیت وارد شود، هرچند که کیفیت آن‌ها از خودرو‌های داخلی بالاتر است. "

همچنین دبیر انجمن واردکنندگان خودرو نیز در مصاحبه‌های خود به این موضوع که رایزنی‌های اولیه خودروسازان برای واردات رنو از هند را آغاز کرده‌اند را بیان داشته است و گویا خوشبختانه به دلیل فشار افکار عمومی و همچنین انتقادات پلیس راهور از این امر فعلاً صرفنظر شده است.

حال چه کسی بی اطلاع است؟ به نظر می‌رسد نیاز است آقایان وزارت صمت مصاحبه و اظهارات خود در جلسات مختلف را مرور کنند.‌ای کاش ما بی‌اطلاع باشیم و قرار بر این باشد که مردم ایران بهره‌مند از خودرو‌های روز دنیا گردند و ما شاهد هیچگونه انحصاری در خودروسازی در کشور نباشیم.

ایمنی و کیفیت خودرو‌های داخلی ما قادر باشند در هر شرایطی از جان راننده و سرنشین خود محافظت کنند و‌ای کاش ما بی‌اطلاع باشیم از این که مسئولین وزارت صمت و فعالان حوزه صنعت با استفاده از توان داخلی به یکباره خودرو و موتورسیکلت صد درصد تولید داخل و بدون نگاه به بیرون کشور را رونمایی و به انحصار چندین سال گذشته بیگانگان در صنعت خودرو پایان بدهند و خودروسازان داخلی توان رقابت با قویترین خودروسازان دنیا را  داشته باشند.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->