۱۴ نفر در بورس، به پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند | شگرد متهمان چه بود؟ سقف قیمت برای واردات خودرو صفر برداشته شد؟ وزیر اقتصاد: نگفتم کف دلار ۷۳هزار تومان است قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۳ دی ۱۴۰۳) | تیگو ۸ پرومکس ۳۵ میلیون تومان ریخت صنعتگران در انتظار جبران خسارت قطع انرژی براساس قانون بهبود فضای کسب و کار افت قیمت خودرو‌های داخلی ادامه یافت (۳ دی ۱۴۰۳) | ساینا دوگانه‌سوز ۵۴۰ میلیون تومان شد لیست محصولات ممنوعه برای صادرات در سال ۱۴۰۴ اعلام شد آغاز عرضه دلار و درهم در دبی و تهران | شروع قدرتمند بازارساز (۳ دی ۱۴۰۳) سودای بورس برای فتح قله جدید | گزارش وضعیت بازار سهام (۳ دی ۱۴۰۳) دلیل ناترازی انرژی در کشور چیست؟ | گاز به نیروگاه‌ها نمی‌رسد علت قطعی‌های نامنظم برق در مشهد چیست؟ | چرا برق برخی مناطق اصلاً قطع نمی‌شود؟ افزایش نرخ طلا و سکه در مشهد (۳ دی ۱۴۰۳) | نیم‌سکه یک میلیون تومان گران شد! زمان ثبت سفارش خرید عرضه اولیه امروز مشخص شد (۳ دی ۱۴۰۳) | حداکثر ۴ میلیون ریال برای خرید عرضه اولیه دزاگرس نیاز است قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۳ دی ۱۴۰۳) | جهش دلار به کانال ۷۷ هزار تومان ویدئو | وزیر اقتصاد قیمت دلار را مشخص کرد سهام اولین شرکت دانش‌بنیان شنبه آینده (۸ دی ۱۴۰۳) عرضه اولیه می‌شود | چقدر نقدینگی کنار بگذاریم؟ حراج سکه ضرب ۱۴۰۳ مرکز مبادله امروز برگزار می‌شود (۳ دی ۱۴۰۳) صدور ۹ هزار میلیارد تومان برگه تشخیص مالیاتی برای تراکنش‌های بانکی مشکوک فروش ۸ محصول ایران خودرو ویژه دی ماه ۱۴۰۳ + جزئیات قیمت میوه و صیفی‌جات (۳ دی ۱۴۰۳) | سیب امروز در مشهد چند؟ نرخ تورم آذر ۱۴۰۳ اعلام شد | کاهش نرخ تورم سالانه برای خانوار‌های ایرانی آغاز فروش خودرو لاماری ایما از ظهر امروز (۳ دی ۱۴۰۳) + شرایط پیش بینی قیمت طلا و سکه (دوشنبه ۳ دی ۱۴۰۳) پیش بینی بورس (دوشنبه ۳ دی ۱۴۰۳)| قله نوردی شاخص بورس ادامه دارد؟ تکذیب گمانه‌زنی‌های افزایش قیمت بنزین (۲ دی ۱۴۰۳) برای خرید آهن‌آلات در مشهد چه باید کرد؟ انبوه‌سازان لاکچری‌ساز بلای جان بازار مسکن ماجرای برنج‌های وارداتی آلوده چیست؟ نقد‌های مردمی به عرضه روغن‌موتور‌های بی‌کیفیت در مشهد
سرخط خبرها

واکنش پلیس راهور به طرح واردات خودروی ۱۰ هزار دلاری از هند| خودمان پراید و تیبا را در کشور داریم!

  • کد خبر: ۱۴۱۵۸۵
  • ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۷
واکنش پلیس راهور به طرح واردات خودروی ۱۰ هزار دلاری از هند| خودمان پراید و تیبا را در کشور داریم!
رئیس پلیس راهور فراجا گفت: ۲۴ درصد کشته‌های تصادفات رانندگی سهم خودرو‌های ناایمن است و باید آقایان وزارت صمت مصاحبه‌های قبلی خود را مرور کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا به اطلاعیه وزارت صمت برای واردات خودرو واکنش نشان داد. در این جوابیه به نقل از سردار سید کمال  هادیانفر؛ رئیس پلیس راهور فراجا آمده است:

آقایان وزارت صمت مصاحبه‌های قبلی خود را مرور کنند و این درحالیست که ۲۴ درصد کشته‌های تصادفات رانندگی سهم خودرو‌های ناایمن است.

موضوع تولید خودروی کیفی و ایمن و حمایت از تولید ملی همواره  دغدغه مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، مردم، پلیس و رسانه‌ها  بوده است و از سال گذشته موضوع واردات خودرو نیز با هدف انتقال دانش و فناوری، ایجاد بازار رقابتی، ارتقاء ایمنی و کیفیت و رفع انحصار مطرح شد.

پلیس همواره با اولویت ایمنی و کیفیت خودرو‌ها و حفظ جان مردم در پیشگیری از تصادفات، نظرات کارشناسی و تخصصی خود را به طور مستمر اعلام کرده است.

اما اظهارات مسئولان وزارت صمت از جمله وزیر محترم، سخنگوی آن وزارتخانه و برخی از نمایندگان و نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و دبیر انجمن واردکنندگان خودرو باعث ایجاد نگرانی شد که گویا با طرح ورود خودروی اقتصادی از جمله کشور‌های هند و چین، مسئله ایمنی و کیفیت محوریت خود را از دست داده است.

در نشست خبری  پلیس در تاریخ ۱۴۰۱/۰۹/۲۹ یکی از خبرنگاران حاضر در جلسه در خصوص نظر تخصصی پلیس راهور فراجا درباره واردات خودرو‌های خارجی سؤالی پرسید که جواب آن نیز بر حسب وظیفه داده شد.

ایمنی و کیفیت خودرو‌ها  در کشور اعم از تولید داخل و وارداتی اولویت اول و خط قرمز پلیس راهور است؛ چرا که سالانه متاسفانه حدود ۱۷ هزار نفر جان خود را در تصادفات از دست داده و حدود ۳۶۰ هزار  نفر مجروح و حدود ۱۰ درصد از مجروحین نیز قطع نخاع می‌شوند و موجبات خسارت‌های سنگین مادی و معنوی بر دولت و مردم می‌شود. به طوری که میزان کیفیت و ایمنی وسائط نقلیه در آن نقش پررنگ و ۲۴ درصدی دارند.

در یکم شهریور ماه سال جاری امید قالیباف؛ سخنگوی وزارت صمت در مصاحبه‌ای اعلام کرد: «برای واردات با خودروساز‌هایی همچون تویوتا، همچنین شرکت‌های خودروساز آلمانی، چینی و هندی مذاکراتی شده است.»

همزمان رئیس پلیس راهور فراجا نیز به این خبر واکنش نشان داد و گفت: «انتظار این است که خودرو‌های کیفی و ایمن وارد کشور شود همچنین طرحی تعریف شده که از هند می‌خواهند خودرو ۱۰ هزار دلاری وارد کنند؛ اگر این چنین است که ما پراید و تیبا را در کشور داریم.»

چهارم تیر ماه سال جاری آقای فاطمی امین؛ وزیر صمت در مصاحبه‌ای اعلام کرد: «خودرو‌های ۱۰ هزار دلار و کمتر، حتی از کشور‌های اروپایی وارد خواهد شد البته اینکه خودرو‌ها چینی، هندی و روسی باشد کار ما نیست بلکه کار بخش خصوصی است! ما فقط اعلام کرده‌ایم باید خدمات پس از فروش و انتقال تکنولوژی ملاک عمل قرار گیرد.»

در بررسی اجمالی در رسانه‌های کشور شاهد اظهار نظرات برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کمیسیون‌های مختلف مجلس و یا سایر مسئولان هستیم به طوری که در این حوزه نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دنیای خودرو بیان داشته است "با سازوکاری که برای واردات خودرو پیش‌بینی شده است، زمینه واردات خودرو‌های چینی و هندی فراهم می‌شود این امر نمی‌تواند تأثیری بر کیفی‌سازی و ایمن‌سازی خودرو‌های داخلی داشته باشد. "

همچنین رشیدی کوچی؛ نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشته است که " یکی از ایراد‌های وارده به آیین‌نامه واردات خودرو به تعداد و نوع خودرو‌های وارداتی باز می‌گردد که با تعیین سقف ۱۰ هزار دلاری که قاعدتاً نمی‌توان انتظار داشت خودرو‌های خیلی با کیفیت وارد شود، هرچند که کیفیت آن‌ها از خودرو‌های داخلی بالاتر است. "

همچنین دبیر انجمن واردکنندگان خودرو نیز در مصاحبه‌های خود به این موضوع که رایزنی‌های اولیه خودروسازان برای واردات رنو از هند را آغاز کرده‌اند را بیان داشته است و گویا خوشبختانه به دلیل فشار افکار عمومی و همچنین انتقادات پلیس راهور از این امر فعلاً صرفنظر شده است.

حال چه کسی بی اطلاع است؟ به نظر می‌رسد نیاز است آقایان وزارت صمت مصاحبه و اظهارات خود در جلسات مختلف را مرور کنند.‌ای کاش ما بی‌اطلاع باشیم و قرار بر این باشد که مردم ایران بهره‌مند از خودرو‌های روز دنیا گردند و ما شاهد هیچگونه انحصاری در خودروسازی در کشور نباشیم.

ایمنی و کیفیت خودرو‌های داخلی ما قادر باشند در هر شرایطی از جان راننده و سرنشین خود محافظت کنند و‌ای کاش ما بی‌اطلاع باشیم از این که مسئولین وزارت صمت و فعالان حوزه صنعت با استفاده از توان داخلی به یکباره خودرو و موتورسیکلت صد درصد تولید داخل و بدون نگاه به بیرون کشور را رونمایی و به انحصار چندین سال گذشته بیگانگان در صنعت خودرو پایان بدهند و خودروسازان داخلی توان رقابت با قویترین خودروسازان دنیا را  داشته باشند.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->