بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد فینال را قبل از فینال بردیم| یک ایران منتظر قهرمانی فوتسال به دین اسلام خوش آمدی آقای مورایس کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد
سرخط خبرها

خراسان در کمین دهمین قهرمانی در لیگ شنا

  • کد خبر: ۱۴۱۷۱۷
  • ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷
خراسان در کمین دهمین قهرمانی در لیگ شنا
شناگران استان در مرحله نخست لیگ‌برتر صدرنشین شدند

شهرآرانیوز؛  لیگ‌برتر شنا دوباره آغاز شده و آب‌های آرام استخر بزرگ آزادی تهران با حرکات شناگران خراسانی به جوش آمده است. رقابت‌هایی که در 9سال گذشته فقط و فقط حکایتش یک جمله بوده است: «قهرمانی مطلق خراسان.» اتفاقی مبارک که شنای خراسان‌رضوی را از فرش به عرش رسانده است و حالا شناگران مشهدی دوجین نماینده در تیم‌های ملی رده‌های مختلف سنی دارند.

شناگرانی که شکستن رکوردهای کشوری و ملی برایشان آسان شده و هر دوره رکوردهای گذشته را که گاهی در اختیار خودشان هم بوده است، ارتقا می‌دهند. نوزدهمین دوره رقابت‌های لیگ‌برتر شنا آغاز شد و در مرحله نخست تیم خراسان‌رضوی مانند سال‌های قبل مقتدرانه بر صدر تکیه زد تا از همین حالا برای رقبا خط‌ونشان بکشد. صدرنشینی که اگر در مراحل دوم و سوم هم حفظ شود، ممکن است به اتفاقی تاریخی حکم بدهد؛ دهمین قهرمانی پیاپی برای تیم خراسان!

جدال همه‌جانبه در 11ماده

هفت تیم اریس اصفهان، باشگاه امیرمرشد البرز، باشگاه مقاومت، سرزمین موج‌های آبی مشهد، نفت امیدیه، نفت تهران و نیروی زمینی ارتش در این دوره از مسابقات با یکدیگر رقابت می‌کنند. رقابتی که در آن قرار است در سه مرحله قهرمان لیگ‌برتر شناخته شود. سه مرحله‌ای که برای سه ماه زمستان برنامه‌ریزی شده است و تا پایان فصل سرما تکلیف قهرمان مشخص می‌شود. رقابت‌ها در یازده ماده 50متر کرال‌پشت، 200متر پروانه، 50متر آزاد، 200متر قورباغه، 400متر آزاد، 4در100متر مختلط تیمی، 200متر کرال‌پشت، 100متر آزاد، 50متر قورباغه، 800متر آزاد و 400متر مختلط انفرادی برگزار می‌شود که نتیجه‌اش در پایان مرحله اول صدرنشینی خراسان بود.

تهران و اصفهان در تعقیب خراسان

تیم شنای خراسان‌رضوی در این دوره از مسابقات با نام و اسپانسری سرزمین موج‌های آبی حضور پیدا کرده است. تیمی که با 1052امتیاز صدرنشین است و سایه‌ تیم‌های نفت تهران و اریس اصفهان را بالای سر خودش می‌‎بیند. نفت تهران با 1004 و اریس شهر اصفهان با 993امتیاز در پایان مرحله نخست در جایگاه دوم و سوم جدول قرار دارند و می‌توانند در مراحل بعد تیم مشهد را تهدید کنند. نفت امیدیه، امیر مرشد، نیروی زمینی و مقاومت چهار تیم بعدی جدول هستند که با یکدیگر رقابت می‌کنند.

از ستاره‌ها تا رکوردهای ملی

تیم مشهد در این دوره از مسابقات با تلفیقی از جوانی و تجربه به میدان پا گذاشته است؛ تیمی که امسال با ابوالفضل سام، محمد مهمان‌نواز، سیدمهدی فریدمهر، سیدپوریا سیدجعفری، مازیار بکیان، علی برجی، امیرعلی سلامتی، میلاد میرشاهی، یاسین قنبرزاده، سیدمرتضی حسینی، معراج توروه، ماهان مهری، امیر مطاعی، علی رشیدپور، سیدامین مهدیزاده، کیارش دین‌پناه، ارمیا وحیدی‌نیا، صدرا صابر حسینی، محمدپارسا صفایی، علی سراوند، پدرام کشمی و محمد قاسمی روانه مسابقات شده است.

موج‌های آبی مشهد ستاره‌های ملی‌پوش در رده‌های مختلف سنی هم کم ندارد؛ از ابوالفضل سام بگیرید تا معراج توروه و محمد مهمان‌نواز و ماهان مهری. تیمی که در همین مرحله اول یکی از شناگرانش توانست رکورد ملی را جابه‌جا کند. محمد قاسمی در ماده 400متر مختلط انفرادی توانست با ثبت رکورد 44ثانیه و 6صدم‌ثانیه رکورد کشور را در رده سنی جوانان جابه‌جا کند.

جای خالی کاپیتان غلامپور

سینا غلامپور، چهره نام‌آشنا و باتجربه شنای خراسان که سال‌های قبل کاپیتان تیم خراسان‌رضوی بود، امسال برای نیروی زمینی به آب می‌زند. او سرباز شده است و به همین دلیل در رقابت‌های این فصل در تیم ششم جدول هفت‌تیمی شنا می‌کند. با وجود این، این چهره خراسانی در پایان مرحله نخست توانست در ماده 100متر آزاد اول شود. او در 50متر آزاد هم بر سکوی نخست ایستاد تا تنها عناوین تیم نیروی زمینی را به‌تنهایی به‌دست بیاورد.

خیز خراسان برای جاودانگی

حسین گرایلی رئیس هیئت شنای خراسان‌رضوی مدعی است و تیمشان همه عزمش را جزم کرده است تا به مقام قهرمانی این دوره از رقابت‌ها برسد. صحبت‌هایی که سرمربی تیم خشایار حضرتی هم به آن اذعان می‌کند و می‌گوید: «هدف ما فقط و فقط تکرار قهرمانی است تا شمار قهرمانی‌های خراسان را به عدد 10 برسانیم. مرحله اول رقابت‌های لیگ‌برتر شنا همیشه سخت است، چراکه شناگران هنوز به مرز آمادگی نرسیده‌اند و در مراحل بعد توان صددرصدی‌شان را نشان می‌دهند. با وجود این، از عملکرد بچه‌ها راضی هستم و نتیجه خوبی گرفتیم.»

حضرتی خاطرنشان می‌کند: «مطمئنم در مراحل بعد می‌توانیم شاهد رکوردشکنی بچه‌ها در مواد مختلف باشیم، اگرچه در همین مرحله هم قاسمی برایمان یک رکورد را جابه‌جا کرد.» وی با اشاره به ستاره‌های ملی‌پوش تیمش اظهار می‌کند: «در تیم ما نفراتی مثل ابوالفضل سام، محمد قاسمی، معراج توروه، محمد مهمان‌نواز و امیر مطاعی حضور دارند که هرکدام تجربه شنا برای تیم‌ملی رده‌های مختلف سنی را دارند و این می‌تواند در ادامه مسیر به ما کمک کند.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->