تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟
سرخط خبرها

با گیاه بابا آدم، خون خود را تصفیه کنید

  • کد خبر: ۱۴۱۹۱۳
  • ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴
با گیاه بابا آدم، خون خود را تصفیه کنید
یک کارشناس ارشد گیاهان دارویی با اشاره به این‌که ریشه گیاه بابا آدم می‌تواند خون را تصفیه کند، گفت: این گیاه برای تصفیه مواد زائد خون به کبد کمک می‌کند و کلیه‌ها آن‌ها را از بدن خارج می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، نیما زیوداری، کارشناس گیاهان دارویی اظهار کرد: گیاه بابا آدم که نام‌های دیگر آن فیل‌گوش و آراقیطون است یکی دیگر از گیاهان است که دارای فواید درمانی و خواص دارویی است.

وی ادامه داد: این گیاه دارویی یک گیاه علفی و دو ساله است و به حالت وحشی در مناطق معتدل و مرطوب در آسیا و اروپا رشد می‌کند.

زیوداری در رابطه با خواص این گیاه دارویی عنوان کرد: برگ‌های گیاه بابا آدم بزرگ و پهن هستند و حالت افتاده به سمت ساقه دارند و این گیاه دارویی به پوست مار شباهت دارد و پوشیده از کرک‌های خشن و زبر است.

این کارشناس ارشد گیاه‌شناسی بیان کرد: از خواص بابا آدم این است که برای درمان سرگیجه و روماتیسم می‌توان از جوشانده برگ آن استفاده کرد.

وی ادامه داد: بهبود نقرس، تسکین درد سیاتیک، درمان چاقی، تسریع هضم غذا و درمان التهاب از دیگر خواص بابا آدم هستند.

زیوداری با اشاره به این‌که طبع گیاه بابا آدم سرد و خشک است، تصریح کرد: یکی دیگر از خواص بابا آدم برای سلامت پوست است.

این کارشناس ارشد گیاه‌شناسی عنوان کرد: برای درمان جوش و آکنه می‌توانید هر شش ساعت یک‌بار دمنوش ریشه یا گیاه بابا آدم را بنوشید، همچنین برای لایه‌برداری از پوست می‌توانید به‌صورت منظم و روزانه صورت خود را با دمنوش، جوشانده یا عرق بابا آدم ماساژ دهید.

وی عنوان کرد: خاصیت بابا آدم برای مو به این صورت است که باعث تقویت فولیکول‌ها و درنتیجه افزایش سرعت رشد مو شده و از ریزش موها جلوگیری می‌کند.

زیوداری افزود: یکی از روش‌هایی که به کمک آن می‌توانید از خواص بابا آدم برای مو بهره ببرید این است که مقدار مساوی از سبوس، بابا آدم، علف لیمو، رزماری، حنا، شلتوک برنج و گیاه دم اسبی را پودر کنید و به این ترکیب دو عدد تخم مرغ نیز اضافه کنید و به خوبی با هم ترکیب کرده و آن‌را به مدت یک شب تا صبح روی موهای خود بگذارید.

این کارشناس ارشد گیاه‌شناسی عنوان کرد: روش دیگر استفاده از روغن بابا آدم است به این صورت که موها و پوست سر خود را به خوبی با روغن بابا آدم ماساژ دهید و بگذارید برای دو ساعت روی موهایتان بماند، سپس موهای خود را با شامپو شسته و آبکشی کنید.

وی با اشاره به این‌که ریشه گیاه بابا آدم می‌تواند خون را تصفیه کند، اظهار کرد: این گیاه برای تصفیه مواد زائدخون به کبد کمک می‌کند و کلیه‌ها این مواد زائد را از بدن خارج می‌کنند.

زیوداری افزود: همچنین گیاه باباآدم می‌تواند گرفتگی‌ سیستم تنفسی را درمان و به دفع دی‌اکسید کربن کمک کند، علاوه‌برآن این داروی گیاهی در درمان گرفتگی در عملکرد دفع ادرار کمک و مانع از تشکیل سنگ کلیه می‌شود.

این کارشناس ارشد گیاه‌شناسی بیان کرد: از دیگر خواص بابا آدم یا فیل گوش دفع اسید اوریک از بدن است که گیاه فیل گوش با داشتن این خاصیت باعث افزایش بهبود در بیماران مبتلا به نقرس می‌شود.

وی با اشاره به این‌که عرق بابا آدم خواص فراوانی دارد، تصریح کرد: یکی از خواص این عرق برطرف کردن التهاب مفاصل است، همچنین می‌تواند باعث تسکین درد کمر شود.

زیوداری با اشاره به این‌که یکی دیگر از خواص عرق بابا آدم تقویت سیستم ایمنی است، ادامه داد: عرق این گیاه باعث درمان سرماخوردگی، بهبود ایدز، درمان التهاب، درمان ذات‌الریه و بهبود روماتیسم می‌شود.

این کارشناس ارشد گیاه‌شناسی با اشاره به این‌که برای تصفیه خون و درمان چاقی نیز می‌توانید از عرق بابا آدم یا فیل گوش استفاده کرد، افزود: این عرق خاصیت ضد پیری داشته و باعث شفافیت پوست شما می‌شود.

وی تصریح کرد: ادرارآوری و افزایش تعریق از دیگر خواص عرق بابا آدم است که از این طریق به دفع آب از بدن کمک کرده و باعث بهبود هضم غذا شده و دستگاه گوارش را سم زدایی می‌کند.

زیوداری ادامه داد: درمان فشار خون بالا، رفع یبوست، درمان قند خون و کلسترول از دیگر خواص عرق بابا آدم هستند.

این کارشناس‌ارشد گیاه‌شناسی عنوان کرد: گیاه بابا آدم نیز مانند سایر گیاهان دارویی در کنار تمام فواید و خواصی که برای سلامتی دارد در صورتی که بیش از اندازه مصرف شود مضراتی دارد که ازجمله آن می‌تواند به ایجاد خشکی دهان، سردرد، تهوع، اسهال، بی‌قراری و آلرژی اشاره کرد.

وی تأکید کرد: مصرف گیاه باباآدم برای افراد دیابتی که انسولین مصرف می‌کنند و افرادی که فشار خون پایینی دارند ممنوع بوده و استفاده زیاد و طولانی مدت از بابا آدم می‌تواند موجب اختلال در دید و ضعف قوای بینایی شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->