مشهد خانه فوتسال افغانستان مرتضایی: آسیا باید باور کند که در فوتسال قدرتی به‌نام افغانستان وجود دارد پخش زنده بازی افغانستان و قرقیزستان انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین شناسایی خانواده شهید نسیم افغانی از طریق DNA توسط بنیاد شهید آخرین وضعیت آب و هوا در ولایت‌های افغانستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عیادت رئیسی از بیماران افغانستانی در بازدید از بیمارستان شهدای یافت‌آباد + عکس معاون وزارت خارجه آمریکا برای گفتگو درباره افغانستان به قطر و پاکستان سفر می‌کند تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و قرقیزستان انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ روز‌های فارسی فوتسال آسیا قرقیزستان حریف بعدی افغانستان در مقدماتی جام جهانی فوتسال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و عراق (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افغانستان با پیروزی در برابر عراق برای صعود به جام جهانی امیدوار ماند طالبان: سه کشور همسایه زمینه حضور داعش را در منطقه فراهم کرده‌اند پخش زنده بازی افغانستان و عراق انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معلمی در حاشیه | گفت‌وگو با فاطمه سجادی مدیر مدرسه خودگردان هدایت تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ تاثیر حمله داعش به مسکو بر روابط روسیه – طالبان ملا برادر با هیئت دیپلماتیک ایران در کابل دیدار کرد رهبر اقلیت سنای آمریکا: خروج ما از افغانستان چراغ سبز به پوتین بود
سرخط خبرها

حامد کرزی: آمریکا مسئول نهایی سرنوشت مردم افغانستان است

  • کد خبر: ۱۴۲۱۵۹
  • ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷
حامد کرزی: آمریکا مسئول نهایی سرنوشت مردم افغانستان است
حامد کرزی ، رییس جمهور پیشین افغانستان گفته است که فرار اشرف غنی از کشور دلیل سقوط افغانستان به دست طالبان در پانزده اگست سال ۲۰۲۱ بوده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ آقای کرزی در مصاحبه با روزنامه واشنگتن پست که روز سه شنبه ۶ دی منتشر شد، گفته است: «مسوولیت کامل فساد و رشوه در ارایه خدمات را بر عهده می‌گیرم. اما قراردادهای بزرگ، فساد بزرگ، صدها میلیون دالر یا میلیون‌ها دالر به وضوح کار ایالات متحده آمریکا بود.»

کرزی در ادامه گفت: «طالبان هر حرکت او را زیر نظر دارند و از خروج او از پایتخت جلوگیری کرده‌اند.»

با این حال، کرزی به برجسته‌ترین منتقد طالبان در داخل افغانستان تبدیل شده است و از طالبان می‌خواهد که به همه دختران اجازه دهد تا مکتب بروند و دولتی ایجاد کنند که منعکس کننده تنوع قومی این کشور باشد.

کرزی در ادامه گفت: «جنگ در افغانستان، جنگ ما نبود. من شریک ایالات متحده در آن جنگ علیه روستاها و خانه‌های افغانستان نبودم. از لحظه‌ای که فهمیدم این جنگی که به نام شکست تروریسم انجام می‌شود، در واقع جنگی علیه مردم افغانستان است، تغییر کردم.»

او افزود: «من به همین دلیل طالبان را برادر خطاب کردم.»

حامد کرزی خاطر‌نشان کرد که تمام تلاش خود را می‌کند تا حاکمان جدید افغانستان را درک کند. حالا زندگی او با زندگی آنها آمیخته است.

کرزی درباره تصمیم خود برای ماندن در افغانستان پس از تسلط طالبان در سال ۲۰۲۱ گفت: من از امنیت خودم مطمئن نبودم و هرگز ترک نمی‌کردم و ترک نمیکنم، این کشور من است.

حامد کرزی در ادامه تاکید کرد که در صحبت با یکی از رهبران ارشد طالبان در مورد نیاز به گفت‌و‌گوی ملی بحث کرده است.

کرزی افزوده است که طالبان با یک گفت‌وگوی ملی موافق‌اند و او در این مورد خوش‌بینی محتاطانه‌ای دارد.

آقای کرزی همچنان افزوده است که به‌شدت با تصمیم امریکا برای مسدود کردن دارایی‌های افغانستان مخالف است.

کرزی معتقد است که این ایالات متحده است که مسئولیت نهایی سرنوشت افغانستان را بر عهده دارد.

وی اصرار دارد که او هیچ آرزویی جز حضور در کشور خود و تحصیل فرزندان خود ندارد.

با این حال؛ حامد کرزی این روزها تقریباً هر روز با سیاستمداران افغانستان و رهبران مذهبی و جامعه دیدار می‌کند و به طور منظم با مقامات آمریکایی، اروپایی و سازمان ملل صحبت می‌کند.

او اغلب تصاویری از تجمعات در خانه‌اش را توییت می‌کند.

با وجود این؛ عبدالحق حماد یک مقام ارشد طالبان در وزارت اطلاعات و فرهنگ گفت: کرزی اولین فردی بود که با آمریکایی‌ها برای اشغال افغانستان همکاری کرد.

او ادامه داد: «او اشغال را رهبری می‌کرد. پس چگونه می‌توانیم به او اعتماد کنیم؟»

این درحالی است که بسیاری از شهروندان افغانستان، حامد کرزی را به دلیل سیاست‌های محافظه‌کارانه‌ای که در زمان ریاست‌ جمهوری نسبت به طالبان روی دست گرفته بود، نکوهش می‌کنند.

منبع: آمو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->