گمرک: ۱۰ هزار خودرو طی ۴ ماه وارد کشور شد (یکم مرداد ۱۴۰۳) پیک‌سایی ۳۰۰ مگاواتی با همکاری مشترکین در شرکت توزیع برق خراسان رضوی اعلام نرخ‌نامه جدید خدمات دوخت اتحادیه خیاطان مردانه و تولیدکنندگان پوشاک مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) پیش‌بینی افزایش پروازهای ایام اربعین در مشهد گوشی‌های سامسونگ و شیائومی در مشهد چند؟ (۱ مرداد ۱۴۰۳) هنوز قیمت بلیت‌های اتوبوس در مشهد برای اربعین اعلام نشده است نتایج قرعه‌کشی خودرو‌های وارداتی چه‌زمانی اعلام می‌شود؟ کاهش قیمت نسبتاً شدید خودرو‌های خارجی (یکم مرداد ۱۴۰۳) توزیع ۵ هزار تُن جو حمایتی ویژه دام بین عشایر خراسان‌رضوی طی ۳ ماه نخست امسال ریزش قیمت خودرو‌های داخلی (یکم مرداد ۱۴۰۳) | افت ۰.۵ تا ۲ درصدی قیمت‌ها آرامش پس از طوفان | گزارش وضعیت بازار سهام (دوشنبه، یکم مرداد ۱۴۰۳) ایجاد اشتغال برای ۳۹۲ نفر توسط تعاونی‌های جدیدالتاسیس خراسان رضوی از ابتدای سال ۱۴۰۳ طلا در مشهد ۵۰ هزار تومان ارزان شد (یکم مرداد ۱۴۰۳) واکنش بازار‌های مالی به کناره‌گیری بایدن از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا چه بود؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) مبلغ جدید جریمه پوشش پلاک خودرو چقدر است؟ الحاق چهار هکتار زمین به شهرستان کلات در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن توزیع روزانه گوشت مرغ ارزان‌تر از سطح کشور، در مشهد | جوجه‌ریزی در مرغداری‌های مشهد ۲۸ درصد افزایش یافت دلار بازار آزاد اولین روز مرداد ۱۴۰۳ را در کانال ۵۸ هزار تومان آغاز کرد | قیمت امروز طلا، سکه، ارز و بیت کوین پایان مطالعات مدیریت مناطق بیابانی سرخس در سطح ۲۱۰ هزار هکتار ۸ پیشنهاد بخش خصوصی خراسان رضوی به رئیس جمهور  اتصال مشاوران املاک به سامانه ثبت الکترونیک اسناد تا ۱۵ مرداد واریز وام دولتی تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان بدون ضامن | شرایط دریافت وام چیست؟ میوه امروز در مشهد چند؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) جانشین پراید از پاکستان می‌آید + قیمت و تصویر ضرورت بازنگری مالیات بر دخانیات | نرخ مالیات خرده‌فروشی کمتر از نرم جهانی یارانه تیرماه ۱۴۰۳ واریز شد
سرخط خبرها

خرید خودرو هایما و پژو ۲۰۷ «ایران خودرو» از بورس کالا امروز (۱۱ دی‌ماه ۱۴۰۱) + جزئیات

  • کد خبر: ۱۴۲۷۶۴
  • ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
  • ۲
خرید خودرو هایما و پژو ۲۰۷ «ایران خودرو» از بورس کالا امروز (۱۱ دی‌ماه ۱۴۰۱) + جزئیات
بورس کالا امروز و فردا میزبان عرضه خودرو‌های هایما، پژو ۲۰۷ و لاماری است. دور تازه عرضه‌ها در حالی آغاز می‌شود که طی ۵ ماه گذشته، خودرو‌های بورسی با استقبال متقاضیان روبرو شده است. اما آیا خرید این خودرو‌ها به صرفه است؟

 به گزارش شهرآرانیوز، حدودا ۵ ماهی می‌شود که عرضه خودرو در بورس کالا آغاز شده و قرار است امروز نیز پژو ۲۰۷ و هایما S۸ روی تابلوی معاملات برود.

طبق اعلام ایران‌خودرو امروز در مجموع ۴۰۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ دستی در بورس کالا عرضه می‌شود. قیمت پایه این خودرو ۱۸۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام شده است و خریداران باید تمامی این مبلغ را در حساب وکالتی خود داشته باشند.

البته هزینه‌های جانبی خودرو همانند بیمه و شماره‌گذاری و هزینه‌های ثابت به ۴ میلیون و ۳۷۲ هزار تومان می‌رسد و همچنین علاوه براین مبلغ باید ۱۳ درصد بابت مالیات و عوارض قانونی است که براساس مبلغ معامله محاسبه و توسط خریدار باید پرداخت شود.
از سوی دیگر بررسی آگهی‌های موجود نشان می‌دهد که قیمت در بازار از ۵۲۰ میلیون تومان شروع و تا ۶۹۵ میلیون تومان می‌رسد و این یعنی خریداران پژو ۲۰۷ حداقل ۵۰ تا ۲۲۰ میلیون تومان نسبت به بازار آزاد، خودرو خود را ارزان‌تر می‌خرند.

امروز تنها یک عرضه نداریم و قرار است ۵۰۰ دستگاه هایما S۸ نیز در بورس عرضه شود. قیمت پایه این محصول ۹۳۴ میلیون تومان اعلام شده است. همچنین هایما همانند سایر خودور‌ها هزینه بیمه و شماره‌گذاری که مجموعا ۴ میلیون و ۳۷۲ هزار تومان و ۱۳ درصد مالیات را نیز دارد.

قیمت هایما در بازار از ۹۰۰ میلیون تومان شروع و تا یک میلیارد و ۷۰۰ تومان می‌رسد؛ یعنی خریداران هایما از بورس کالا با هزینه خواب پول و نوسان بازار خودرو حداقل ۱۷ درصد سود می‌کنند.

خرید خودرو هایما و پژو ۲۰۷ «ایران خودرو» از بورس کالا امروز (۱۱ دی‌ماه ۱۴۰۱) + جزئیات



لاماری چه زمانی به بورس می‌آید؟

همچنین قرار است فردا یعنی دوشنبه ۱۲ دی ماه نیز ۵۲۲ عدد لاماری سفید و مشکی در بورس کالا عرضه شود. قیمت پایه این محصول ۹۸۱ میلیون تومان در نظر گرفته شده و خریداران باید ۵۰ درصد از قیمت محصول را به عنوان پیش‌پرداخت در حساب وکالتی خود داشته باشند.

بررسی آگهی‌های موجود در سایت‌ها نشان می‌دهد که قیمت لاماری از حدود یک میلیارد و ۸۵۰ شروع و تا دو میلیارد تومان می‌رسد. یعنی خودروی عرضه شده در بورس کالا حدود یک میلیارد تومان با قیمت بازار اختلاف دارد؛ اما احتمالا میزان تقاضا برای لاماری بالا باشد و قیمت بورس کالا نیز میلیاردی شود.

در هر صورت قیمت خودروی عرضه شده در بورس کالا با احتساب زمان پول و هزینه‌های جانبی باز هم حدود یک میلیارد تومان ارزان‌تر از بازار آزاد است.

خرید خودور از بورس به صرفه است؟

در این گزارش قیمت ۳ خودرو را در بازار آزاد و بورس کالا مقایسه کردیم. باید اشاره داشت که هر خریدار می‌تواند از ۳ تا ۳۰ درصد با خرید خودرو از بورس کالا سود کسب کند. همچنین به واسطه خرید خودرو از بورس کالا جیب دلالان خالی و کارخانجات و مردم به سود واقعی خود می‌رسند؛ چرا که خودرو با قیمت عادلانه معامله می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا توده فلاح
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
0
0
ماشین خوبی
رضا توده فلاح
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
0
0
ماشین خوبی
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->