سندرز خطاب به دانشجویان حامی غزه: شما در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید سازمان ملل: هر روز ۳۷ کودک فلسطینی مادران خود را از دست می‌دهند چهار موشک به مرکز نظامی اشغالگران در مزارع اشغالی شبعا شلیک شد گانتس: تا این لحظه پاسخ رسمی درباره توافق تبادل دریافت نکرده‌ایم ملاقات امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان در گامبیا قرار گرفتن نام زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه آخرین خبرها از توافق حماس و رژیم صهیونیستی برای آتش‌بس در غزه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) سفیر ایران در عراق: بسیاری از مقامات برای عملیات «وعده صادق» به ما تبریک گفتند ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد آیت‌الله علم‌الهدی: امامت سیاسی، دلیل نفرت دشمنان اهل بیت (ع) بود | ضرورت واکاوی فلسفه مظلومیت ائمه اطهار (ع) تصاویری از ویرانی بندر غزه در نتیجه بمباران اشغالگران اهانت دوباره به قرآن کریم در سوئد وزیر خارجه آمریکا: منتظر موافقت حماس با آتش‌بس هستیم اردوغان: هدف ما از توقف تجارت با اسرائیل، مجبور کردن نتانیاهو به آتش بس است فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرز‌های جنوبی سیستان و بلوچستان بازدید کرد سپاه از بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم خبرداد حماس: از خواسته‌های اساسی خود کوتاه نخواهیم آمد | هیات حماس به قاهره می رود لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران نخست وزیر سابق اسرائیل: ما از جنگ غزه پیروز خارج نخواهیم شد «یحیی سنوار» با رهبران گروه‌های فلسطینی در خارج در تماس است اعتراض رژیم صهیونیستی به سفر رئیس سیا به قاهره
سرخط خبرها

نماینده روسیه در امور افغانستان: آمریکا در حال ایجاد نفوذ جدیدی در افغانستان است

  • کد خبر: ۱۴۳۱۲۹
  • ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۴
نماینده روسیه در امور افغانستان: آمریکا در حال ایجاد نفوذ جدیدی در افغانستان است
نماینده روسیه در امور افغانستان گفت: مسکو نگران تلاش‌های آمریکا برای بازگرداندن نفوذ خود در افغانستان است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ضمیر کابلوف، نماینده ویژه‌ روسیه در امور افغانستان گفت که مسکو نگران نفوذ مجدد آمریکا در افغانستان است. 

کابلوف گفت: روسیه به‌طور خاص نگران تلاش‌هایی است که ایالات متحده امریکا هنوز برای بازگرداندن توانایی‌های کنترل و تأثیرگذاری بر روندهای در حال انجام در افغانستان انجام می‌دهد.

وی به ایجاد زیرساخت‌های نظامی آمریکا در کشورهای همسایه‌ افغانستان اشاره کرده و تصریح کرد: خطر گسترش تروریسم از افغانستان به کشورهای همسایه‌ این کشور در کانون توجه روسیه است.

کابلوف تاکید کرد در حال حاضر خطر تهدید تروریسم از افغانستان نسبت به کشورهای همسایه باقی مانده و مسکو با سایر کشورهای منطقه برای کمک به طالبان برای مقابله با این پدیده ابراز آمادگی کرده است. 

این دیپلمات روس خاطر نشان کرد در چهارمین نشست رایزنی‌های فرمت مسکو در مورد افغانستان، شرکت‌کنندگان بر اهمیت ویژه‌ مقابله با تهدید تروریستی ناشی از خاک افغانستان تأکید کردند.

کابلوف افزود بیانیه‌ مشترک فرمت مسکو اکیدا به افغانستان توصیه می‌کند که تعهدات خود را برای ریشه‌کن کردن تروریسم و قاچاق مواد مخدر انجام دهد و گام‌های آشکارتری را علیه تمام سازمان‌های تروریستی بردارد.

وی گفت باید از اقدامات ضد تروریسم دولت طالبان قدردانی کرد، اما اقدامات طالبان در این حوزه کافی نیست.

کابلوف در بخشی از مصاحبه‌ خود گفته است چشم‌انداز به رسمیت شناختن رسمی بین‌المللی طالبان، بستگی به این دارد که آیا کابل شرایط تعیین شده را می‌پذیرد یا خیر.

به‌گفته‌ وی، این شرایط تکمیل روند صلح بین‌الافغانی، تشکیل ساختارهای قدرت واقعا فراگیر که منعکس‌کننده‌ منافع تمام نیروهای کلیدی قومی و سیاسی کشور باشد، تلاش مؤثر برای ریشه‌کن کردن تهدیدات تروریستی و مواد مخدر و احترام به اصول اساسی حقوق بشر است.

کابلوف گفت عدم همه‌شمول بودن طالبان عامل اصلی بازدارنده برای به رسمیت شناختن بین‌المللی این دولت است.

وی ادامه داد: مسکو آماده است در صورت تمایل کابل برای آغاز مذاکرات بین الافغانی اقدام کند و هند نیز نقش مهمی در این حوزه خواهد داشت

نماینده روسیه در امور افغانستان در پایان یادآور شد در حال حاضر طالبان بر تمام افغانستان تسلط داشته و دولت موقتی را تشکیل داده که در حال اداره این کشور است و گروه های رقیب قادر به مقابله با این گروه نیستند. 

منبع: yjc

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->