سخنرانی آیت الله صدیقی در دانشگاه امام صادق(ع) لغو شد + اطلاعیه دانشگاه ادعای سنتکام: چهار پهپاد انصارالله را سرنگون کردیم رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک
سرخط خبرها

محمدمهدی کرمی و سیدمحمد حسینی اعدام شدند+ جزئیات و فیلم اعترافات ۲ عامل اصلی شهادت سیدروح‌الله عجمیان

  • کد خبر: ۱۴۳۸۶۸
  • ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۴
  • ۹
محمدمهدی کرمی و سیدمحمد حسینی اعدام شدند+ جزئیات و فیلم اعترافات ۲ عامل اصلی شهادت سیدروح‌الله عجمیان
محمدمهدی کرمی و سیدمحمد حسینی، عوامل اصلی جنایتی که منجر به شهادت مظلومانه، سیدروح‌الله عجمیان شد، صبح امروز ۱۷ دی‌ماه ۱۴۰۱ به دار مجازات آویخته شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، دوازدهم آبان ماه بود که تعدادی از اغتشاشگران در اطراف آرامستان بهشت سکینه و کمالشهر کرج به بهانه شرکت در مراسم چهلم یکی از جانباختگان اغتشاشات با ایجاد ناآرامی و ریختن سنگ و چوب و نخاله‌های ساختمانی، اقدام به بستن آزاد راه کرج – قزوین و اختلال در عبور و مرور خودروها، تخریب اموال عمومی و خصوصی و ضرب و جرح مامورین کردند.

در حوادث این روز، سیدروح‌الله عجمیان یکی از حافظان امنیت مظلومانه به شهادت رسید.

بیشتر بخوانید:

محمدمهدی کرمی کیست و چرا به اعدام محکوم است؟+ فیلم

«سیدمحمد حسینی» کیست و چرا اعدام شد؟+ جزئیات و فیلم اعترافات

شهید عجمیان بدون هیچ سلاحی به همراه تعدادی از مردم که به جهت انسداد آزادراه در ترافیک مانده بودند در حال کمک جهت رفع انسداد بود و در این حین به صرف اینکه لباس بسیجی بر تن داشت مورد حمله اغتشاشگران قرار می‌گیرد و تعدادی از آن‌ها با قساوت و بی‌رحمی وی را به شهادت می‌رسانند.

محمدمهدی کرمی و محمد حسینی ۲ عامل اصلی شهادت شهید عجمیان اعدام شدند+ جزئیات

در پی این حادثه تلخ و ناگوار، بلافاصله پرونده‌ای در دادسرای امور جنایی و جرایم خاص کرج تشکیل و بازپرس مربوطه دستورات قضایی لازم را جهت شناسایی و بازداشت متهمان به اداره کل اطلاعات استان البرز صادر می‌کند.

در این پرونده در مجموع برای ۱۶ نفر از متهمان قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست صادر و در تاریخ ۹ آذر جلسات دادگاه انقلاب اسلامی و دادگاه کیفری یک استان البرز برای رسیدگی به اتهام افراد دخیل در شهادت روح الله عجمیان و حوادت آن روز بهشت سکینه کرج آغاز شد.

در جلسات دادگاه متهمان صراحتا نحوه شهادت سید روح‌الله عجمیان را تشریح و به نقش خود در این جنایت اعتراف کردند. همچنین تصاویر و اسناد مرتبط با این واقعه نیز در دادگاه به نمایش در آمد.

مروری بر اقدامات جنایتکارانه محکومان

تعداد بازدید : 1321

پس از دستگیری عوامل شهادت سیدروح الله عجمیان، در بازسازی صحنه جرم متهمان نحوه قتل را بازسازی کردند.

همچنین اظهارات و اقاریر صریح و متعدد متهمان مبنی بر ارتکاب جرایم و تشریح صحنه جرم، کشف آلات و ادوات جرم از متهمان، بازبینی تلفن همراه آن‌ها و کشف مطالب مجرمانه، تصاویر و فیلم‌های منتشر شده از روز حادثه مبنی بر نحوه به شهادت رساندن مدافع امنیت شهید سید روح الله عجمیان نیز تماما اتهامات متهمان را اثبات می‌کرد.

محمدمهدی کرمی و محمد حسینی ۲ عامل اصلی شهادت شهید عجمیان اعدام شدند+ جزئیات

روایت محمدمهدی کرمی از روز شهادت شهید عجمیان در جلسه دادگاه

محمدمهدی کرمی، متهم ردیف اول پرونده، در جلسات دادگاه با تشریح کامل اقدامات خود در روز حادثه گفت: شب یازدهم آبان ماه بود که یکی از دوستانم به من پیام داد و گفت فردا دوازدهم آبان روز چهلم حدیث نجفی است و ما هم برای حضور در آن مراسم آماده می‌شویم لذا من هم قصد کردم که در این مراسم حاضر شوم. در روز ۱۲ آبان نزدیک ۱۱ صبح بود که به ترافیک اتوبان رسیدم. از ماشین پیاده شدم و با افراد حاضر در صحنه شعار دادم و به سمت مأمورین سنگ پرتاب کردم. در ادامه به سمت زیرگذر که رفتم مشاهده کردم که جمعی از افراد در آنجا تجمع کرده‌اند؛ لذا در ادامه من هم به این جمع پیوستم و شنیدم که فردی فریاد می‌زند بسیجی بسیجی. در ادامه دیدم که بسیجی روی زمین افتاده و دو الی سه نفر بالای سرش ایستاده‌اند و با سنگ و چوب به سر و صورتش ضربه می‌زنند. هر کسی یکی دو تا مشت میزد و فرار میکرد.

وی گفت: همینطور که شهید با دست خالی در حال فرار بود، سنگ، چوب و… به سمتش پرت میکردند و افرادی که وی را می‌زدند بالای ۳۰ تا ۴۰ نفر بودند.

تعداد بازدید : 710

وی در رابطه با اقدامات خود نیز گفت: دستم را انداختم سمت شانه راستش و چرخاندمش و بعد با یک سنگ به سرش ضربه زدم. بعد از اینکه این سنگ را زدم با مشت سه ضربه به سرش وارد کردم. بعد شهید را دیدم که زمین افتاده و در همین حالت یک نفر روی پهلو و دنده سمت راستش میپرید.

وی ادامه داد: بعد از اینکه اطراف شهید خلوت شد به سمتش رفتم و با پا یک ضربه به وسط پاهایش و دو ضربه به زانوهایش زدم.

در همین حین یک فرد آمد و ۳ الی ۴ ضربه چاقو به سمت ناحیه شکم و پهلو شهید وارد کرد و بعد از اینکه چاقو را زد و از روی شکمش بلند شد من پا‌های او را  گرفتم و به سمت جلوی خاور روی زمین کشیدم که در همین لحظه کفش هایش از پاهایش در آمدند و با آن‌ها ۲ تا ضربه به سمت صورتش زدم و بعد یک ضربه با پای چپ به سر و گردن  و ۲ الی ۳ ضربه هم با کفش به صورتش وارد کردم.

در جلسات دادگاه، فیلم و تصاویر اقدامات محکوم علیه کرمی نسبت به شهید عجمیان نیز به نمایش درآمد.

روایت سیدمحمد حسینی از روز حادثه و نحوه شهادت شهید عجمیان در جلسه دادگاه

سید محمد حسینی فرزند سید حسن متهم ردیف دوم این پرونده است، فردی که با چاقو ضرباتی به شهید وارد کرده است.

وی در جلسه دادگاه اقداماتش در زمان شهادت شهید عجمیان را تشریح کرد و گفت: من جزو آخرین نفراتی بودم که به بالای سر شهید عجمیان آمدم، افرادی به شهید توهین می‌کردند و به وی لگد می‌زدند.

وی همچنین صراحتا در دادگاه اعلام کرد: چاقوی خود را دو مرتبه و به عمق دو بند انگشت به بدن شهید عجمیان فشار دادم و در مرتبه سوم کمی به داخل بدن وی وارد کردم.

تعداد بازدید : 627

در رابطه با اقدام جنایتکارانه محکوم حسینی در روز حادثه، دیگر متهمان پرونده نیز صراحتا وی را به عنوان فردی معرفی کردند که به شهید چاقو زد و با توجه به اینکه سیدمحمد حسینی در آن روز پیراهن قرمز به تن داشته حتی قبل از شناسایی و بازداشت ایشان، سایر متهمانی که قبل از وی بازداشت شدند همگی اظهار داشتند کسی که لباس قرمز داشته چندین ضربه چاقو به شهید زده است.

محمدمهدی کرمی در دادگاه زمانی که حادثه را در حضور سید محمد حسینی تشریح میکرد گفت: یک فرد آمد و با ۳ الی ۴ ضربه تقریبا به اندازه دو بند انگشت با چاقو به سمت ناحیه شکم و پهلو شهید ضربه وارد کرد.

قاضی از  کرمی پرسید: چه کسی با چاقو به دنده شهید ضربه کرد؟

کرمی به محمد حسینی اشاره کرد و  گفت: این فرد با چاقو به ناحیه شکم و پهلوی شهید ضربه زد.

همچنین تصاویر و فیلم‌هایی که از روز حادثه بدست آمده است نشان می‌دهد، متهم در زمان انسداد اتوبان تهران – کرج و در زمان شهادت شهید سید روح الله عجمیان حضور فعال داشته و تصاویری از زمانی که سنگ در دست داشته نیز منتشر شده است.

در نهایت پس از برگزاری جلسات دادگاه، ختم رسیدگی از سوی دادگاه اعلام و در تاریخ ۱۳ آذر، احکام اولیه این پرونده صادر گردید.

براساس احکام صادرشده اولیه محمدمهدی کرمی و سیدمحمد حسینی، به اتهام افساد فی الارض از طریق ارتکاب جرایم علیه امنیت کشور، حمله به مامورین حافظ امنیت و جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد که موجب اخلال شدید در نظم عمومی و ناامنی در کشور و منتهی به شهادت سید‌روح‌الله عجمیان شد، به اعدام محکوم شدند.

بر اساس گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، احکام صادره پس از اعتراض متهمان در دیوان عالی کشور مورد بررسی مجدد قرار گرفت و رای دیوان عالی کشور بعد از بررسی دقیق پرونده درخصوص فرجام‌خواهی متهمان پرونده شهادت سیدروح‌الله عجمیان صادر شد.

با توجه به قرائن و مستندات موجود در پرونده، دیوان عالی کشور، فرجام‌خواهی محکومان محمد مهدی کرمی و سید محمد حسینی را وارد و موجه تشخیص نداد و حکم صادره شده از دادگاه را به استناد بند الف ماده ۴۶۹ قانون آیین دادرسی کیفری تایید نمود.

محمدمهدی کرمی و محمد حسینی ۲ عامل اصلی شهادت شهید عجمیان اعدام شدند+ جزئیات

برهمین اساس و پس از طی تمام مراحل قانونی و تایید رای از سوی دیوان عالی کشور، حکم اعدام محکومان محمد مهدی کرمی و سید محمد حسینی صبح امروز اجرا شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
آخرین سنگر
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
5
0
الله اکبر الله اکبر...به سزای اعمالشان رسیدن تسکینی باشد برای قلب درد کشیده شهدای امنیت
حمید رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
3
2
با سلام و احترام
شنیده شد یک پزشک و همسرش هم در این جنایت حضور داشته و اقداماتی انجام داده‌اند، اما هنوز اعدام نشده‌اند، آیا فقط اشخاص بی هویت اعدام می‌شوند و آنها که عنوان و سمت و احیانا ثروتی دارند نجات می‌یابند؟ این با 《اسلام》 که نه، با 《شرف》 هم سازگاری ندارد،
پزشک جنایتکار عفو می‌شود؟!!؟ جوانی که مشخص است امکانات و تربیت مناسبی در اختیار نداشته و هنگام این واقعه نیز آخر از همه رسیده، در زمانی رسیده که شاعبه این وجود دارد که شاید شهید در آن لحظه فوت کرده بوده، و چاقو زدنش به شخص مرده بوده، اعدام می‌شود...پزشکی که از همه جور توجه و احترام برخوردار بوده و شاید چیزی هم در زندگی کسر نداشته به نسبت متهم ردیف دوم که اعدام شد...و سوگند خورده بوده که برای سلامت مردم تلاش کند... اعدام نمی‌شود!!
تفو بر تو ای گردون دون.
هر ظلمی که شود تاوانش را انسان پس خواهد داد.
سهيل
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
4
1
حقشان اعدام بود و خونشان به گردن شبكه هاي معاند كه جوانها را ترغيب مي كردند به اغتشاش و كشتن مردم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
هنوز پرونده مختومه نشده واین دکتر بهایی و همسرش هم به سزای اعمالشون میرسن
مفتخری
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
4
1
کسی مخالف اعدام فرد محارب نیست ولی قوه قضائیه باید افرادی که دروغ گفتند پدر مهسا تا پزشکیان ،علی دایی، و سایر افرادی که این جوانان را فریب دادند محاکمه کند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
2
0
این همه نفرت نمی دونم برای چیه هم اون شهید برادرمان هم اینها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
1
3
ولی قاتل حدیث نجفی پیدا نشد که اعدامش کنید!!!!
مشهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
3
0
فقط میتونم بگم خدا لعنتتون کنه شما ها و امثال شماهارو مثل علی کریمی کتایون ریاحی دایی و .....
Sara
Finland
۰۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
0
2
فيلم به اين واضحى از صحنه ى مثلاً جرم از كجا اومده؟؟؟؟
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->