نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد فینال را قبل از فینال بردیم| یک ایران منتظر قهرمانی فوتسال
سرخط خبرها

ورزشگاه متاورسی چیست؟

  • کد خبر: ۱۴۴۸۴۱
  • ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴
ورزشگاه متاورسی چیست؟
مدیرعامل استقلال وعده داده تا مثل باشگاه منچسترسیتی یک ورزشگاه متاورسی برای هواداران این تیم درست کند.

به گزارش شهرآرانیوز، علی فتح الله زاده مدیرعامل استقلال در برنامه فوتبال برتر ادعایی جالب را مطرح کرد. او گفت در تدارک ساختن یک استادیوم در متاورس است تا هواداران این تیم بتوانند در دنیای مجازی هم تیم محبوب شان را تشویق کنند و از بازی‌های آن لذت ببرند.
حرف‌های فتح الله زاده بازتاب زیادی داشت. آن هم در شرایطی که فوتبال ایران همچنان از نبود سیستم VAR رنج می‌برد، ساختن یک استادیوم در فضای متاورس اتفاق جالبی است.
پیش از این باشگاه منچسترسیتی ساخت اولین استادیوم فوتبال جهان در متاورس را با کمک متخصصان واقعیت مجازی (VR) شرکت سونی آغاز کرده بود. این تیم طی یک قرارداد سه ساله با سونی همکاری کرده تا متخصصان این شرکت که قبلاً از استادیوم اتحاد بازدید کرده‌اند، به صورت دیجیتالی از آن نقشه‌برداری کنند و نسخه واقعیت مجازی آن را توسعه دهند.
مقامات تیم فوتبال منچستر سیتی که در این پروژه همکاری می‌کنند، بر این باور هستند که ورزشگاه مجازی اتحاد (Etihad) ممکن است چندین برابر نسخه واقعی آن پر شود و برای هوادارانی که نمی‌توانند به منچستر برای تماشای بازی مورد علاقه تیم خود سفر کنند، امکان تماشای بازی‌های این تیم در متاورس و به‌طور زنده از خانه‌هایشان را فراهم می‌کند. امکانات ویژه دیگری نظیر امکان ملاقات طرفداران با بازیکنان تیم در متاورس، برقراری ارتباط با یکدیگر و خرید آیتم‌هایی که در دنیای واقعی قابل دسترسی نیستند، برای این محیط در متاورس برنامه ریزی شده است.

متاورس چیست؟

واژه متاورس از دو قسمت متا به معنای ماورا و ورس به معنای دنیا تشکیل شده و معنای تحت الفظی این واژه دنیای ماورا است. متاورس در سال ۱۹۹۲ در رمان علمی‌تخیلی "تصادف در برف" (Snow Crash) نوشته نیل استفنسون استفاده شد. از آن زمان، واژه متاورس برای توصیف انواع نوآوری‌های متمرکز بر خلق یک واقعیت مجازی پایدارتر که به زندگی فیزیکی و واقعی ما نفوذ می‌کنند، استفاده شده است.
از آنجایی که مفهوم متاورس خود هنوز در حال رشد است، چندین تعریف برای توصیف آن وجود دارد. به عبارت ساده، متاورس یک قلمرو دیجیتالی است که به انسان‌ها اجازه تعامل با افراد دیگر یا شخصیت‌های دیجیتالی (مجازی) در قالب آواتار‌ها برای برقراری ارتباط، همکاری، انجام بازی، رسیدگی به امور کاری و تجاری، یا معاشرت را می‌دهد.
شاید عجیب باشد، ولی متاورس فرصت‌های بی‌نظیری را برای ما فراهم کرده است. شما در متاورس می‌توانید با ورزشکاران مشهور و محبوب ملاقات داشته باشید. اگر فرصت و شرایط اجازه دهد، حتی می‌توانید در یک یا چند بازی تشریفاتی نیز با آن‌ها حضور داشته باشید.
سیمون پاول، یکی از تحلیل‌گران معروف می‌گوید: یک متاورس منفرد می‌تواند بیش از یک دهه با ما فاصله داشته باشد، اما با پیشرفت آن، این پتانسیل را دارد که تقریباً هر چیزی را در زندگی انسان که هنوز مختل نشده است، مختل کند.
زندگی با پیشرفت دنیای دیجیتال تغییرات فراوانی داشته است. برند‌های معروفی مانند نایک نیز برای حضور در متاورس برنامه دارند. همه این‌ها ورزش با متاورس را مهم‌تر کرده‌اند و باید بیشتر درباره آن‌ها بدانیم. Healthify اولین متاورس در حوزه سلامت و ورزش است. این متاورس ابتدای راه است و آینده خوبی را برای آن پیش‌بینی می‌کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->