منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد همه چیز درباره شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) شبکه خبر شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان را تایید کرد + فیلم ماجرای شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) کربی : آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است حمله موشکی به کریات شمونا در فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) «عسقلان» و «سدیروت» زیر آتش حملات سنگین راکتی گردان‌های قدس (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) ادامه عملیات حزب الله علیه اشغالگران در مرز‌های شمالی فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا اسرائیل در حمله ایران را تکذیب کرد ارتش آمریکا هزاران موشک به اسرائیل ارسال کرد تظاهرات علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی ادامه یافت + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشورهای غربیِ مخالف حمله ایران باید به اسرائیل بگویند: بس کن! امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی از تکرار ماجراجویی نظامی علیه ایران دست بردارد | حمله کاملاً ضروری بود رییس جمهور: اگر رژیم صهیونیستی بازهم اشتباه کند، پاسخی پشیمان کننده می‌گیرد امنیت کامل در مراکز هسته‌ای کشور | اطلاعات لازم از مراکز هسته‌ای دشمن صهیونیستی در اختیار ماست + فیلم یارانه نقدی فروردین واریز شد (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است | باید برای هر تدبیر شهری، پیوست فرهنگی تعریف کنید وزیر خارجه: بعد و قبل از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها پیام دادیم مخالفت مجمع تشخیص مصلحت نظام با یک بند از برنامه هفتم توسعه
سرخط خبرها

بی پولی لبنان حق رایش را گرفت

  • کد خبر: ۱۴۴۹۰
  • ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰
بی پولی لبنان حق رایش را گرفت
سازمان ملل متحد به دلیل تخلف لبنان و پرداخت نکردن مبلغ اشتراک سالیانه خود به این سازمان حق رای این کشور را در مجمع عمومی سلب کرد.
به گزارش شهرآرانیوز؛ روزنامه‌های الدیار، الجمهوریه و النهار چاپ بیروت امروز (یکشنبه) با درج این خبر نوشتند: به دلیل اختلاف میان وزارت امور خارجه و وزارت دارایی، لبنان ۲ سال متوالی، مبلغ اشتراک را به سازمان ملل نپرداخته و به لیست کشور‌های آفریقای مرکزی، گامبیا، لسوتو، ونزوئلا و یمن اضافه شد که حق رای دهی در هفتاد و چهارمین دوره مجمع عمومی سازمان یاد شده را نداشتند.

وزارت امور خارجه لبنان در بیانیه‌ای از این خسارت و منع لبنان از رای دهی در صحن عمومی سازمان ملل ابراز تاسف و تاکید کرد: این وزارت خانه اقدام‌های لازم را از جمله آماده کردن مدارک مورد نیاز در مدت زمان قانونی انجام داد و چندین بار به مقام‌های وزارت دارایی مراجعه کرد، اما به نتیجه‌ای نرسید.

از سوی دیگر، وزارت دارایی لبنان با صدور بیانیه‌ای در بیروت اعلام کرد قصد ندارد وارد اختلافات و طرح مشکلاتی شود که مقام‌های وزارت خارجه باید مسئولیت آن را بپذیرند و تقصیری متوجه وزارت دارایی نیست.

تصدی گری وزارت خارجه با «جبران باسیل» رهبر جریان «آزاد ملی» و هوادار «میشل عون» رییس جمهوری لبنان و مسوولیت وزارت دارایی با «علی حسن خلیل» عضو جنبش امل به رهبری «نبیه بری» رییس مجلس این کشور است.

روزنامه‌های یاد شده تاکید کردند که اشتباه عمدی و اختلاف میان این ۲ وزارت خانه موجب زیان، تنش و شکاف سیاسی و کاهش اعتماد جامعه‌ی جهانی و سازمان ملل به لبنان و نیز افزایش عدم اعتماد مردم به دولت پیشبرد امور شده است.

برخی مقام‌ها و شخصیت‌های سیاسی لبنان خواستار آغاز تحقیقات اداری و حقوقی در مورد علل پرداخت نشدن حق اشتراک سالیانه به سازمان ملل و سلب حق رای این کشور شدند.
 
منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->