طلای جهانی خیز برداشت (۱۴ تیر ۱۴۰۳) ایران خودرو تعدادی از خودرو‌های خود را به روش مزایده به فروش می‌رساند + جزئیات متوسط قیمت مسکن در تهران اعلام شد میوه را امروز گرانتر از این قیمت‌ها نخرید (۱۴ تیر ۱۴۰۳) ماجرای حذف متقاضیان مسکن ملی چه بود؟ هفته آینده، آخرین مهلت انتخاب خودرو‌های وارداتی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) جریمه شرکت مشهدی به‌علت اجرا‌نکردن تعهدات ارزی اظهارنظر‌های بورسی جلیلی و پزشکیان در آخرین مناظره چه بود؟ دولت سیزدهم ساخت بیش‌از ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در خراسان‌رضوی را عملیاتی کرد قیمت گوشت مرغ در بازار مشهد کاهشی است (۱۳ تیر ۱۴۰۳) بورس، سبزپوش به استقبال انتخابات رفت | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۳ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد ارزان شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | کاهش ۷۰۰ هزار تومانی سکه امامی با مبلغ ۷ تا ۱۰ میلیون تومان، از کدام موبایل‌ها می‌توان خرید؟ (۱۳ تیر ۱۴۰۳) وام ۸۰۰ میلیون تومانی مسکن ابلاغ شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | اقساط وام جدید ۸۰۰ میلیونی مسکن چقدر است؟ آیین‌نامه جدید آرامستان‌های کشور ابلاغ شد | تغییر در نحوه حمل متوفی و صدور گواهی فوت قیمت امروز طلا، سکه، دلار، ارز دیجیتال (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | حباب ربع سکه ۹۱ درصد شد! بازرسان جهاد کشاورزی مشهد ۵۵۳ پرونده تخلف تشکیل دادند قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | کدام خودرو‌ها ارزان شدند؟ + جدول جدول افزایش سقف اجاره‌بها در ۳۱ استان کشور ابلاغ شد + جدول قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | پژو پارس ۷۵۰ میلیون تومان شد آغاز ثبت‌نام آزمون استخدامی ۱۴۰۳ دستگاه‌های اجرایی از فردا (۱۴ تیر ۱۴۰۳) پرداخت سود سهام عدالت متوفیان چه زمانی انجام می‌شود؟ چرا سکه گران شد؟ زمان سومین عرضه اولیه امسال مشخص شد
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی : مصرف بهینه انرژی در بخش خانگی به منظور کاهش فشار بر صنایع انجام شود

  • کد خبر: ۱۴۵۰۸۵
  • ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۳
رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی : مصرف بهینه انرژی در بخش خانگی به منظور کاهش فشار بر صنایع انجام شود
رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: اگر در مصرف انرژی خانگی مدیریت صحیحی صورت بگیرد، قطعا شاهد قطعی برق صنایع نخواهیم بود.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد صفایی دلوئی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: متاسفانه در کشور ما انرژی به صورت بی‌رویه مصرف می‌شود، به طوری که روزانه بیش از ۶۰۰ میلیون متر معکب گاز در واحدهای مسکونی و تجاری مصرف می شود و این مسئله سالهاست که مدیریت نمی شود. این موضوع نیاز به مدیریت ویژه دارد و اگر در این بخش مدیریت صحیحی صورت بگیرد، دیگر شاهد قطعی برق صنایع در زمان اوج مصرف نخواهیم بود.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی با بیان اینکه مصرف بهینه انرژی نیازمند برنامه ریزی دقیق است نه اعتبار، خاطرنشان کرد: در مواقع بحران، ناگزیر از قطعی برق صنایع هستیم این در حالی است که اولویت ما باید فرهنگ سازی و مدیریت صحیح مصرف انرژی در بخش خانگی باشد تا بدین طریق از مصرف بی رویه انرژی جلوگیری کنیم. اگر این مدیریت صحیح انجام شود ما به اندازه کافی انرژی برای مصرف صحیح داریم.

صفایی دلوئی افزود: نکته قابل توجه آن است که در دولت‌های گذشته ظرفیت تولید انرژی کشور افزایش نیافت؛ این در حالی است که واحدهای صنعتی، معدنی، کشاورزی و... جدید هر ساله تاسیس می‌شود و به دنبال آن، مصرف انرژی افزایش می‌یابد. در چنین شرایطی میزان تولید انرژی نیز می‌بایست متناسب با تاسیس این واحدها باشد؛ اما متاسفانه در دولت‌های گذشته ظرفیت جدیدی برای تولید انرژی ایجاد نشد.

وی یادآور شد: طبق قانون واحدهایی که میزان مصرف برقشان بیش از ۱۰ مگاوات است، ملزم هستند که بخشی از برق مصرفی‌شان را خودشان تولید کنند. این واحدها موظف به احداث نیروگاه هستند.

صفایی دلوئی متذکر شد: صنایع بزرگی که مصرف برق زیادی دارند، نمی توانند با ادعای عدم تامین سرمایه در گردش، از احداث نیروگاه ها و پست برق برای خود سرباز زنند. متاسفانه برخی از واحدهای صنعتی با عمر بیش از ۲۰ سال هنوز برای تامین سرمایه در گردش خود به بانک ها تکیه دارند و هنوز به استقلال مالی نرسیده اند؛ اما واحد صنعتی که به بلوغ رسیده نباید به سیستم بانکی تکیه کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان البته به مشوق‌های دولت در حوزه انرژی اشاره و ابراز کرد: طبق قانون دولت موظف است از سرمایه‌گذار حوزه انرژی خرید تضمینی داشته باشد و 70 درصد تسهیلات راه اندازی واحد را در اختیار سرمایه‌گذار قرار دهد.

وی در واکنش به پیشنهاد برخی فعالان اقتصادی مبنی بر تهاتر مالیات واحدهای صنعتی با خسارات ناشی از قطع برق گفت: تهاتر مالیات با خسارت ناشی از قطعی گاز و برق صنایع مشکلی را حل نخواهد کرد و تدوین قانون به منظور تهاتر خسارت وارده به صنایع با مالیات، صرفا مسائل و چالش‌ها را پیچیده‌تر می‌کند. ما باید موانع تولید را از سر راه واحدهای صنعتی برداریم و در وهله نخست نباید اجازه دهیم که انرژی این واحدها کاهش پیدا کند.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->