پیش‌بینی قیمت طلا و سکه برای فردا (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در بازار امروز دلار‌های خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب سالن زیبایی گران‌فروش در بولوار وکیل‌آباد مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماجرای رانت ۴میلیارددلاری مونتاژکاران خودرو چه بود؟ حدود ۱۰ میلیون جوجه‌ریزی در فروردین ماه ۱۴۰۳ محقق شد چند خواسته مهم جامعه کارگری در هفته کار و کارگر | موضوع رفاهیات کارگری در مشکلات دیگر این قشر گم شده است متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه ۴۰ میلیون واریز کنند دو روی بازار سهام امروز | گزارش وضعیت بورس (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) گارانتی، هر روز شکننده‌تر از دیروز نان مردم و ایمان جامعه قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار منتظر سود مرحله سوم سهام عدالت باشید | + زمان واریز خاندوزی خبر داد: پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون‌ضامن طی ۲ سال گذشته چرا مصرف برق کولر گازی بالاست؟ | قبض برق دومیلیون‌تومانی در صورت استفاده از کولر گازی آسیب سلامت روان در پی نبود امنیت شغلی بررسی فایل‌های اجاره ملک در مطهری شمالی مشهد | تجمع خانه‌های ویلایی در این منطقه + جدول (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت یک میلیون دلاری صادرات فرش ماشینی ۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند | اجرای مصوبه تعیین سقف ۴ سال برای قراردادهای موقت  افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) کمبود فصلی لوازم یدکی در بازار حباب سکه در اولین روز هفته، کاهشی یا افزایشی؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازار سیاه لاستیک خودرو از بین می‌رود | تقاضا برای خرید کاهشی شد ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو | آخرین قیمت سمند، دنا، ساینا، شاهین و کوییک (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | بازار آرام گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه وزارت صمت برای جهش در تولید خودرو
سرخط خبرها

روش خرید ربع سکه در بورس + جزئیات

  • کد خبر: ۱۴۵۳۲۵
  • ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶
  • ۱
روش خرید ربع سکه در بورس + جزئیات
خرید ربع سکه از بورس کالا برای اولین بار از امروز ممکن خواهد بود.

به گزارش شهرآرانیوز، عرضه گسترده ربع سکه بهار آزادی از امروز شنبه ۲۴ دی ماه به مدت سه روز کاری در قالب فروش سکه در بورس کالای ایران انجام می‌شود.

هر کد معاملاتی امکان خرید حداکثر ۵۰۰ گواهی سپرده معادل ۵ ربع سکه را خواهد داشت. هر گواهی سپرده کالایی معادل یک صدم یک ربع سکه بهار آزادی خواهد بود؛ به همین دلیل سفارش‌ها در سامانه معاملات باید به صورت مضربی از ۱۰۰ وارد شود.

از امروز عرضه گسترده ۵۰۰ هزار قطعه ربع سکه در بورس کالا آغاز شده و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت. همزمان با افزایش شدید حباب ربع سکه در بازار، بانک مرکزی نسبت به عرضه گسترده این قطعه سکه در بورس کالا اقدام کرد.

فعالان بازار پیش بینی می‌کنند که فروش ربع سکه در بورس می‌تواند به تخلیه حباب ربع سکه در بازار آزاد نیز کمک کند. خریداران می‌توانند پنج روز کاری بعد از خرید سکه در بورس، به خزانه بانک‌های عامل مراجعه کنند و با ارائه اسناد مربوط به بورس، به‌صورت فیزیکی، معادل سکه‌های خریداری‌شده را تحویل بگیرند.

شرایط خرید ربع سکه از بورس کالا

تمامی اشخاص حقیقی بالای ۱۸ سال دارای کد ملی می‌توانند حداقل یک قطعه و حداکثر پنج قطعه سکه طلای ربع بهار آزادی را خریداری کنند.

تمامی متقاضیان خرید ربع سکه در مکانیزم حراج ناپیوسته شرکت می‌کنند و قیمت سکه عرضه‌شده بر این اساس، کشف می‌شود.

حداقل ۱ قطعه و حداکثر ۵ قطعه می‌توان خرید. خریداران ربع سکه در بورس حتماً باید آن را به‌صورت فیزیکی تحویل بگیرند و بعداً نمی‌توانند در بازار بورس بفروشند.

سفارشات ارسال‌شده باید مضربی از ۱۰۰ باشد (هر ۱۰۰ سفارش معادل یک ربع سکه) و ربع سکه‌های تحویل داده‌شده به مشتریان بدون وکیوم می‌باشند.

نحوه خرید ربع سکه از بورس کالا

۱- برای خرید ربع سکه در بورس، نیاز به دریافت کد بورسی دارید؛ بنابراین در صورتی که کد بورسی ندارید ابتدا در سایت سجام ثبت نام کنید و با تکمیل اطلاعات درخواستی، در انتها کد رهگیری ثبت نام سجام را دریافت کنید. برای خرید ربع سکه نیازی به کد معاملاتی بورس کالا ندارید و با همان کد بورسی اعم از بورس و فرابورس خود در سایت tsetmc.com یا در سامانه کارگزاری اقدام کنید.

پس از آن باید در یکی از کارگزاری‌های معتبر بورس اوراق بهادار نام نویسی کنید. پس از تکمیل ثبت نام در کارگزاری و دریافت کد بورسی، شما آماده انجام معاملات خود در بازار هستید.

۲- با استفاده از نام کاربری و رمز عبوری که کارگزاری منتخب در اختیارتان گذاشته، وارد پنل معاملاتی آن شوید.

۳- در قسمت مربوط به جست و جوی نماد، نماد معاملاتی آن با نام"ربع سکه۰۳۱۲رفاه (ن) "و نماد" (سکه۰۳۱۲ن ۰۶) را وارد کنید.

۴- از بین نتایج نمایشی نام طلا (ربع سکه) را انتخاب کنید. با این کار به صفحه مربوط به خرید و فروش واحد‌های صندوق هدایت می‌شوید. در این صفحه مشابه با خرید و فروش سهام شرکت‌های بورسی می‌توانید در قسمت خرید، تعداد دلخواه واحد از صندوق و قیمت پیشنهادی خود را برای خریداری وارد کنید.

۵- پس بررسی مبلغ نهایی معامله و اطلاعات خرید، می‌توانید معامله را به تایید برسانید تا در صورت عرضه واحد در قیمت مد نظر، خریدتان به تعداد درخواستی انجام شده و نماد ربع سکه به پرتفوی شما اضافه شود.

۶- اکنون شما خرید خود را انجام داده و می‌توانید بعد از پنج روز، ربع سکه خود را دریافت کنید.

این سکه دارای هزینه انبار داری و مالیات است. هزینه انبارداری، مبلغ هزار ریال روزانه به ازای هر قطعه سکه طلای ربع بهار آزادی است که این هزینه بر عهده خریدار است و زمان تحویل کالا از خزانه باید با انباردار تسویه شود. مالیات بر ارزش افزوده نیز به میزان ۹ درصد هزینه انبارداری محاسبه و به انباردار پرداخت می‌شود.

برای تحویل گرفتن ربع سکه از خزانه، مالک یا نماینده قانونی وی باید از تاریخ اول بهمن ۱۴۰۱ و پس ازهماهنگی با خزانه و دریافت نوبت دریافت کالا، در زمان نوبت مشخص شده، همراه با مدارک احراز هویت به محلی که هنگام اخذ نوبت توسط بانک اعلام خواهد شد، مراجعه کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
وحید
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
0
0
توجه کنید درصورت پذیرش درخواست شما در بورس، سامانه نوبت دهی بانک رفاه تاریخ مراجعه به بانک جهت دریافت سکه را فقط 14 ، 15 و 16 فروردین 1402 مجاز می دونه!!!
یعنی توجه کنید امروز که 26 بهمنه، درخواست برای گرفتن سکه شما تقریباً 45 روز بعده!
به همین سادگی پول شما نزد دولت میمونه و 45 روز دیگه اگر به قولشون عمل کنند 5 رب سک تحویلتون بدن!
پس حواستونو جمع کنید بیخود مثل من سرتون کلاه نره...
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->