معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی اعلام شرایط جدید متقاضیان خودروی پارس سامانه جامع یکپارچه با موعد تحویل زمستان ۱۴۰۲ با قیمت جدید + جدول اعلام بخشنامه فروش سدان فونیکس آریزو ۶ جی تی (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + جدول
سرخط خبرها

علت اصلی تاخیر در صدور کارت ملی هوشمند چیست؟

  • کد خبر: ۱۴۵۶۶
  • ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴
  • ۱
علت اصلی تاخیر در صدور کارت ملی هوشمند چیست؟
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور به بیان توضیحاتی درباره تفاوت کارت‌های هوشمند ملی و کاغذی پرداخت.

به گزارش شهرآرانیوز، سیف الله ابوترابی، سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور درباره تفاوت کارت ملی‌های قدیمی با کارت ملی هوشمندی گفت: کارت ملی‌های قدیمی (کاغذی) هوشمند نبود، ولی کارت ملی‌های کنونی هوشمند هستند.


ابوترابی در ادامه درباره مولفه‌های هوشمندی این کارت‌های ملی گفت: کارت‌های ملی هوشمند در بحث فضا‌های کاربردی چند ویژگی دارند که کارت‌های قبلی فاقد آن‌ها هستند. تشخیص چهره، اثر انگشت، اسکن عنبیه چشم از جمله مولفه‌های هوشمندی این کارت‌ها است و این کارت‌ها به صورت الکترونیکی در سامانه‌های سایر دستگاه‌ها قابل بهره برداری هستند و سایر دستگاه‌های می‌توانند از بستری که به وسیله این کارت‌ها فراهم شده استفاده کنند.


سخنگوی سازمان ثبت احوال در ادامه درباره تفاوت کارت‌های هوشمند ملی که پیش از این وارداتی بودند و هم اکنون در داخل تولید می‌شوند نیز گفت: بین کارت‌های ملی که هم اکنون در داخل تولید می‌شوند و کارت‌های وارداتی قبلی هیچ تفاوتی وجود ندارد و دقیقا مثل هم هستند.


ابوترابی در ادامه درباره علت تاخیر در صدور کارت‌های هوشمند ملی نیز گفت: قبل از این شرایط فعلی کارت‌های هوشمند ملی به صورت انبوه وارد می‌شد و هم اکنون با مشکل تولید انبوه در چاپخانه دولتی مواجه هستیم. کارت ملی‌هایی که هم اکنون در کشور تولید می‌شود مشابه خارجی است و چاپخانه دولتی قول مساعد داده که تولید این کارت‌ها را به مقدار انبوه برساند، ولی تاکنون به این قول خود عمل نکرده است.


بر اساس این گزارش، با استفاده از این کارت‌های هوشمند، هویت افراد بررسی می شود و پس از آن مورد تائید قرار میگیرد. بدیهی است در صورت جعل کارت‌های شناسائی، امکان استفاده از آن به دلیل کد گذاری‌ها بر روی اطلاعات پرسنلی افراد مقدور نمیباشد.

کارت هوشمند بیومتریک یک ابداع نسبتا جدیدی میباشد که در یک تعریف کلی می توان گفت تمامی سیستم‌های احراز هویت اعم از تشخیص چهره، اثر انگشت، اسکن عنبیه چشم و تمامی مشخصات فردی شناسائی افراد برای اعطای مجوز دستیابی به مراکز داده و یا ارائه خدماتی خاص متناسب با سطح دستیابی تعریف شده به افراد و هر اطلاعاتی که در جهت احراز هویت انجام میگردد را درون این کارت پیاده سازی می‌شود.

 

منبع: اقتصادآنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Hashem
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
0
0
فقط بلدید پولو همون ثانیه اول بگیرید؟!
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->