عضو دفتر رهبر انقلاب: برخی مسئولان بدلیل کار‌های بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند تجاوز جدید رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات پدافند هوایی در جنوب سوریه طعنه وزیر امنیت داخلی اسرائیل به گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان نتانیاهو دست به دامن انگلیس و آلمان شد واکنش فرمانده کل ارتش به حادثه اصفهان| تیراندازی به چند شی پرنده انجام شد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز رای گیری برای بزرگ‌ترین انتخابات جهان در هند روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیک در نیویورک آژانس اتمی: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است آمریکا قطع‌نامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد تکذیب پرواز ریزپرنده در اصفهان | پدافند به شیء مشکوک شلیک کرد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) برگزاری جلسه اضطراری شورای عالی امنیت کشور تکذیب شد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت شهر اصفهان عادی است| ادامه پرواز هواپیما‌ها در فرودگاه شهید بهشتی بازگشت وضعیت عادی پروازها به تمامی فرودگاه‌های کشور شهر اصفهان در امنیت و آرامش است + فیلم شبکه خبر: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل است منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد همه چیز درباره شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) شبکه خبر شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان را تایید کرد + فیلم ماجرای شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) کربی : آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است حمله موشکی به کریات شمونا در فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

اقدام اروپا علیه سپاه؛ نقض حاکمیت ملی جمهوری اسلامی ایران

  • کد خبر: ۱۴۶۳۴۴
  • ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷
اقدام اروپا علیه سپاه؛ نقض حاکمیت ملی جمهوری اسلامی ایران
توافق بر تروریست اعلام‌کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسط اروپایی‌ها، نقض حاکمیت ملی جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش شهرآرانیوز، سکینه سادات پاد دکتری حقوق عمومی در یادداشتی آورده است: توافق بر تروریست اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسط اروپایی‌ها، نقض حاکمیت ملی جمهوری اسلامی ایران و مداخله در ساختار‌های قانونی ورسمی است. دورهمنشینی اروپاییان برای اتخاذ یک تصمیم فاقد منشأ قانونی و سیاسی، عمق سردر گمی و نداشتن ابتکار عمل در مواجهه جوانمردانه است.

مطابق اصول یکصد و پنجاه و یکصد و پنجاه و یک  قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نهاد حاکمیتی است و تمامی اصول ۱۷۷گانه و فصول چهارده گانه قانون اساسی دارای اعتبار و مشروعیت هستند و هرنهاد اساسی شده در قلمرو قانون اساسی به مثابه ناموس حاکمیتی ایران است لذا مطابق اصول و قواعد بین المللی، تعرض به هیچ  یک از این نهاد‌ها پذیرفته نیست و جامعه جهانی مکلف به ایستادگی در مقابل نقض اصول پذیرفته شده و عرف دیپلماتیک و روابط میان دولت‌ها وملت‌ها است.

ملت رشید ایران دارای بلوغ و فرزانگی ست ونیازی به رفتار‌های قیم مابانه ندارد و در هیچ مقطعی از تاریخ ایران، به هیچ قدرتی برای مداخله در حریم سرزمینی وحاکمیتی باشکوه خود وکالت نداده است.  

شایسته است که جامعه حقوقی آزاد اندیش ایران، از مرز‌های قانونی و حریم حاکمیتی خود در انظار ملل و دول، جوانمردانه صیانت و دفاع کرده و مداخله سبک سرانه و پیرو مدارانه بی جهت قانونی با انجام تکلیف حرفه‌ای و تخصصی خود به چالشی برای نظام حیران حقوق بین الملل و بین الدول تبدیل کند.  

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بخشی از حریم حاکمیتی وقانونی ایران است و به‌عنوان ارگان نظامی، فرهنگی تاکنون از جان ومال وناموس وطن دفاع کرده است. درشرایط کنونی، نقش آفرینی تخصصی و میدان عمل حقوقی ما، دفاع از قانون اساسی به عنوان ناموس ملی ست.

کشور ها‌ی اروپایی که بار‌ها ۸۰ میلیون ایرانی رابدون هیچ تفکیکی تحریم کرده اند و حتی  اصول و قواعد حقوق بشر دوستانه راباتحریم پانسمان کودکان پروانه‌ای نقض کرده اند و حقوق بنیادین سلامت وبهداشت و رفاه و حق توسعه و زیست سالم نیزمستثنی نشده است که این بزرگترین تروریسم همه جانبه علیه یک ملت است.

حال اروپای باچنین سابقه معلوم الحال، نهادقانونی وحاکمیتی سپاه را که با سازماندهی مسؤولانه خدمات مهم وانسانی و بشری را در شرایط تحمیلی ناشی از تحریم سخت آمریکا واروپا به مردم ایران می‌رساند، به عنوان گروه تروریستی معرفی کند و رسما تصمیمی علیه مردم ایران ونقض حقوق آن‌ها اتخاذ کند.

در صورت تصویب این تصمیم نابخردانه وخلاف تمامی اصول و قواعد بین‌الملل، شاهد بازگشت به دوران قهقرای اروپای فاقد عناصر مدنیت و بربریت خواهیم بود.

امیدوارم عقلای اروپایی بدانند که اقدام علیه اصول قانون اساسی، اقدام علیه ملت ایران است و هزینه مقابله و رفتار غیرعادلانه با ملتها، نفرت پراکنی ست ودر نفرت پراکنی گفتگوی منطقی مفهوم ندارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->