پلمب نانوایی متخلف در مشهد | آغاز دور جدید نظارت‌ها بر واحد‌های صنفی (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) حواشی چای دبش ادامه دارد | دریافت ۱۴۳ وام فقط از یک بانک دولتی (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) گزارش جدید از بحران قطعه‌سازی | بدهی ۱۱ میلیاردی سایپا روی میز ۵ سال بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت در مجلس | ۳ بار رفت و برگشت یک طرح بین مجلس و شورای نگهبان در ۲ سال جولان لوازم جانبی تقلبی موبایل در بازار | تفاوت بین نمونه اصلی و تقلبی برای خریدار تقریبا غیرممکن است کاهش چراغ‌خاموش ارائه تسهیلات بانک‌ها در خراسان رضوی قیمت طلا در معاملات روز پنجشنبه بازار جهانی، (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) اعلام شد مزایده ۶ هزار میلیاردی کالای تملیکی با عرضه خودروی داخلی و خارجی تا چه زمانی ادامه دارد؟ گرانی لبنیات ادامه دارد پیش‌بینی قیمت دلار برای پنجشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۴ قیمت هر کیلو شمش طلا در بورس کالا بعد از یک ماه به ۱۱.۷ میلیارد تومان افزایش یافت (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) پیش‌‌بینی قیمت طلا و سکه پنجشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۴ نمایشگاه مشهد، آوردگاه ارتباط بی‌واسطه تولیدکننده و خریدار | بیست‌وچهارمین نمایشگاه عرضه مستقیم کالا آغازبه‌کار کرد نظام بانکی چطور ترمزِ جهش تولید مسکن را کشید؟ قانون مالیات بر خانه‌های خالی به بازار مسکن کمک نکرد مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی: تایید فرم تبصره ۱۰۰ و پرداخت مالیات با پیام‌رسان‌های داخلی ممکن شد قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) | تغییر محسوس قیمت‌ها وزیر جهاد کشاورزی: قیمت گوشت قرمز در اختیار ما نیست و مربوط به بازار است قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) | ثبات قیمت‌ها افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت میوه از باغ تا دست مشتری قیمت بلیت هواپیما اوج گرفت (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) افشای راز ۲۰ میلیارد دلاری که در سال گذشته به اقتصاد برنگشت جلسه شورای عالی کار باید فوراً تشکیل شود تا قدرت خرید کارگران جبران شود اتحادیه طلا درباره سکه‌های پارسیان جعلی در بازار هشدار داد سخنگوی صنف جایگاهداران: راهی جز واردات برای تأمین بنزین سوپر وجود ندارد کوچک‌تر‌های بورس به‌ پا خاستند | ازدست‌رفتن حمایت ۲.۶ میلیون واحدی (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) شرط سامانه جامع تجارت برای سرمایه‌گذاران خارجی: به ازای وارد کردن هر خودرو، در ایران ۳۰۰ هزار دلار سرمایه‌گذاری کنید ۹۷ درصد از کارگاه‌های کارگری امن نیستند سکه‌های پارسیان گران شدند (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) + جدول قیمت
سرخط خبرها

مشخصات فنی و ویژگی‌های سایپا «پی 90» (P90) + عکس

  • کد خبر: ۱۴۷۷۲۶
  • ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
  • ۴
مشخصات فنی و ویژگی‌های سایپا «پی 90» (P90) + عکس
سایپا P۹۰، جدیدترین محصول بومی‌سازی شده سایپا در ایران است که بر اساس رنو تندر ۹۰ طراحی و ساخته می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز - بعد از خروج رنو و سایر شرکای خودروسازان از ایران بعد از شروع تحریم‌ها، اکنون راهکار دیگری که برای جایگزینی خودرو‌های خط تولید در پیش گرفته شده، تغییر ظاهری آن‌ها و استفاده از لوگوی شرکت ایرانی و یا حتی تغییرات فنی برای استفاده از ظرفیت‌های موجود است.   سایپا P ۹۰ به عنوان یک سدان جمع و جور، خلأ این کلاس در محصولات سایپا را پر خواهد کرد. البته باید دید که این خودرو قادر است محبوبیت دور از ذهن تندر L ۹۰ را در بین خریداران ایرانی تکرار کند یا خیر.

نگاهی کلی به مشخصات سایپا P۹۰

مشخصات فنی و ویژگی‌های سایپا «پی 90» (P90) + عکس

سایپا P ۹۰ نسخه ایرانیزه و باز طراحی شده رنو تندر ۹۰ (لوگان نسل اول) است. درواقع تندر ۹۰ ایرانی با نام داخلی سایپا P۹۰ شناخته می‌شود. طبق گزارشات، نام سایپا کادیلا برای نسخه جدید درنظر گرفته شده و در دهه فجر از آن رونمایی می‌شود.

سایپا کادیلا به پیشرانه ME۱۶ مجهز خواهد شد. این پیشرانه محصول جدید مگاموتور است و در نمایشگاه قطعات خودرو ۱۴۰۱ نیز معرفی شده بود. موتور ME۱۶ در واقع همان موتور TU۵ پلاس است که در برخی بخش‌ها، تفاوت‌هایی در قطعات دارد و همین باعث شده تا ME۱۶ بیش‌تر از تیوفایو پلاس به نمونه فرانسوی، نزدیک باشد.

این پیشرانه ۱.۶ لیتری چهار سلیندر ۱۶ سوپاپ می‌تواند حداکثر ۱۱۰ اسب‌بخار قدرت و ۱۴۷ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این موتور سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ‌ها یا همان VVT را نیز دارد و قدرت از آن از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.  لازم به ذکر است که قبلا اعلام شده بود که تندر ۹۰ ایرانی با پیشرانه شاهین به بازار می‌آید. اما اطلاعات جدید نشان می‌دهند که این محصول به‌روزتر خواهد بود.

ظاهر و طراحی

مشخصات فنی و ویژگی‌های سایپا «پی 90» (P90) + عکس

سایپا P ۹۰ در بحث امکانات رفاهی و ایمنی به مراتب جایگاه بالاتری نسبت به رنو ال۹۰ دارد و ویژگی‌های به روزتری در آن دیده می‌شود.

در بخش جلوی پی ۹۰، طراحی متفاوتی از ال۹۰ اتخاذ شده و خطوط جدید طراحی سایپا در ظاهر آن دیده می‌شود. کاسه چراغ‌ها با اجزای جدیدی همراه شده اند و به مراتب ساختار به روزتری نسبت به رنو ال۹۰ دارند.

چراغ‌های روشنایی روز، لنز پرتاب نور و… از جمله تغییرات ساختاری در کاسه چراغ‌های جلوی P ۹۰ نسبت به نمونه خارجی است.

همچنین طراحی جلوی P ۹۰ با توجه به اصول روز انجام شده و سپر، درب موتور و گلگیر‌ها نیز سبک کاملا جدیدی از طراحی را بر روی پلفترم B ۰ گروه رنو-نیسان نشان می‌دهند.

طراحان مرکز تحقیقات سایپا هم در این پروژه سعی کرده اند تا P ۹۰ مانند سایر محصولات جدید این خودروساز ایرانی با استاندارد‌های جهانی، چون ECE و استاندارد حفاظت از عابر پیاده به بازار بیاید. لبه دار بودن درب موتور، نوع زاویه سپر و ساختار لایه‌ای جدید درب محفظه موتور از جمله تغییرات استانداردی است که بر روی ال ۹۰ ایجاد شده تا P ۹۰ با قواعد به روزتری همراه شود.

مشخصات فنی و ویژگی‌های سایپا «پی 90» (P90) + عکس

در بخش طراحی عقب نیز می‌توان گفت دیگر سادگی همیشگی محصولات اقتصادی گروه رنو در آن دیده نمی‌شود و بخشی از اجزای چراغ‌های عقب بر روی درب صندوق، سپر و گلگیر طراحی شده اند. از سویی با تغییراتی که در گلگیر‌های جلو و عقب، قالب درب موتور و سپر‌ها داده شده می‌تواند ظاهری جوان‌پسندتر را در P ۹۰ مشاهده کرد، ظاهری که دیگر خطوط طراحی ساده و خسته کننده در آن وجود ندارد و خط‌های تیز و اسپرت بدنه با سبکی عضلانی در بیرون P ۹۰ دیده می‌شود.

طراحی کابین

از داخل کابین P۹۰ تاکنون تصویری منتشر نشده، اما گمان می‌شود که داخل کابین و خصوصا داشبورد خودرو تغییرات زیادی نسبت به خودروی اصلی یعنی تندر ۹۰ پیدا کرده و داشبورد به مراتب جذاب تری را شاهد خواهیم بود، اما از نظر کیفیت متریال کابین احتمال زیادی وجود دارد که P۹۰ سطح پایین تری نسبت به تندر ۹۰ داشته باشد و دوام آن‌ها کمتر باشد.

زمان رونمایی از پی ۹۰ سایپا 

محمدعلی تیموری در نشست «رفع موانع و بررسی راه‌های توسعه صادرات صنعت خودرو و قطعه سازی به روسیه» با بیان اینکه بازار این کشور برای ما بسیار مهم است، افزود: یکی از اشتراکات خودروسازی دو کشور، تولید خودروی ال ۹۰ است که این پروژه هم در ایران و هم روسیه قابل احیا است.

وی گفت: امروز زنجیره تامین قطعه سازی که زمانی در پروژه ال ۹۰ فعال بود، قراردادش با پروژه پی ۹۰ نهایی شده است.

مدیرعامل سایپا، افزود: مشکل تولید ال ۹۰ در ایران قوای محرکه آن بود که استاندارد یورو ۴ داشت و امروز به یورو ۵ ارتقا یافته است که می‌تواند برای بازار روسیه نیز بسیار مناسب باشد و مقرر است در مدرن‌ترین خط موتورسازی کشور که مشترک بین سایپا و شرکت رنو بود، تولید شود.


وی با اشاره به تولید ۵۰ دستگاه پی ۹۰، از رونمایی از نخستین نمونه این خودرو در دهه فجر امسال در شرکت پارس خودرو خبر داد و خاطرنشان کرد: تا پایان سال ۱۰۰ دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد و تولید آن را در سال آینده به روزانه ۱۰۰ دستگاه خواهیم رساند.

مشخصات فنی و ویژگی‌های سایپا «پی 90» (P90) + عکس

 

مشخصات فنی و ویژگی‌های سایپا «پی 90» (P90) + عکس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
1
1
مدیران طرح اعلام کنند با توجه به هزینه های انجام شده این طرح چه مزیتی نسبت به دنا دارد؟ قبلا بعلت موتور و گیربکس ال ۹۰ خریداری می شدو بدنه ان مورد علاقه نبود الان مزیت آن حذف شده است. این طرح با صرفه است یا طرحی برای بیشر پر کردن جیب مدیران سایپا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
0
3
انصافا طرح خوبی شد وهم موتور ام ۱۶موتور به روزی است فقط قیمت را لطفا بالا نکشید ما یک عمر آرزوی زندگی مدرن را داریم اما افسوس که جوانی مان رفت وهنوز آرزو به دل ماندیم لطفا قیمت را انصاف داشته باشید
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۶
0
2
طراحی خوبه ولی امید وارم قیمت میلیادی و گرون نباشه
علی محمود اوْغلو
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
0
1
لامصبا از بغل هم تغییر بدین دیگه تا بحال هر ماشینیو فیس لیفت دادن بغلش همونه و آدمو یاد بدهکاریاش می ندازه و آخر کار انگار ترر زدن حالا پلت فرمو نمیتونی تغییر بدی یه مقدار بغلاش رو هم مهرو موم کن آدم فکر کنه با چیز جدیدی طرف نه اینکه آدم فکر کنه گنجشک رنگ کردی به اسم قناری میخوای بفروشی قارداش
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->