۵۲۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان خراسان رضوی احداث می‌شود مابه التفاوت مستمری سال ۱۴۰۲ مددجویان بهزیستی پرداخت خواهد شد مستمری کمک هزینه لوازم بهداشتی اسفندماه ۱۴۰۲ واریز شد (۲۶اسفند۱۴۰۲) مستمری اسفند ۱۴۰۲ حق پرستاری معلولان واریز شد (۲۶ اسفند) واریز مستمری اسفند ۱۴۰۲ مددجویان بهزیستی | عیدی واریز نشد (۲۱ اسفند ۱۴۰۲) عیدی سال ۱۴۰۲ مددجویان بهزیستی پرداخت نخواهد شد مستمری اسفند ماه معلولان هفته آینده واریز خواهد شد | گمانه‌زنی در مورد واریز عیدی مددجویان ادامه دارد جشن بزرگ شهرداری مشهد برای معلولان به مناسبت اعیاد شعبانیه (۱۴ اسفند ۱۴۰۲) غربالگری شنوایی ۱۲۰ هزار نوزاد مشهدی طی ۲ سال | ۹۰ درصد ناشنوایان خراسان رضوی مشهدی هستند معلولان مشهدی به پای صندوق‌های رای رفتند خط فقر معلولان بین ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان است | مجلس جدید باید وارد گود کمک به توان‌یابان شود تمدید مهلت ثبت نام آزمون استخدامی ویژه معلولان | افزایش ثبت نام‌ها به ۹ هزار نفر انتظارات معلولان از نمایندگان مجلس شورای اسلامی | قسمت آخر؛ مسکن ثبت نام ۵ هزار نفر در اولین آزمون استخدامی معلولان | آیا مهلت ثبت نام تمدید خواهد شد؟ آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون اختصاصی استخدام معلولان ۹ اسفند است | اصلاحات دفترچه آزمون اعلام شد شهریه سال تحصیلی ۱۴۰۱ دانشجویان معلول خراسان رضوی پرداخت شد | خبری از شهریه جدید نیست عذرخواهی داوران برنامه تلویزیونی «بگو بخند» از جامعه معلولان ایران + ویدئو انتظارات معلولان از نمایندگان مجلس شورای اسلامی چیست؟ | قسمت سوم؛ مستمری رشد ۱۱ برابری خدمات توانبخشی بیمه سلامت خراسان رضوی به معلولان دانشگاه آزاد اجازه ثبت‌نام دانشجویان معلول را نداد | بهزیستی شهریه دانشجویان را نداده است + عکس
سرخط خبرها

مشکلات رو به افزایش معلولان ضایعه نخاعی در کشور

  • کد خبر: ۱۴۷۸۸۷
  • ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰
  • ۲
مشکلات رو به افزایش معلولان ضایعه نخاعی در کشور
مدیرکل دفتر امور توان‌بخشی روزانه و توان‌پزشکی سازمان بهزیستی کشور به بخشی از چالش‌های پیش روی معلولان ضایعه نخاعی و اقدامات صورت‌گرفته برای حل مشکلات آن‌ها اشاره کرد.

رامین رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز اعلام کرد: معلولیت ضایعه نخاعی‌ از معلولیت‌های خاص‌ است و افرادی را دربرمی‌گیرد که بر اثر آسیب به ستون فقرات و طناب نخاعی دچار این معلولیت شده‌اند. اکنون ۳۱هزار و ۴۱۶ نفر از هم‌وطنانمان دچار این معلولیت هستند که همه آن‌ها زیرپوشش بهزیستی قرار دارند.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی مکلف شده است به حساب ۲۹هزار و ۷۵۷ نفر از این افراد که از تمکن مالی مناسب برخوردار نیستند، ماهانه مبلغ یک میلیون و۲۰۰ هزار تومان به‌عنوان حق پرستاری و ۵۴۶هزار تومان نیز به‌عنوان مستمری و حق معلولیت واریز کند. ضمن آنکه ۳۰۰هزار تومان نیز با عنوان پرداخت پوشینه (پوشک بزرگ‌سالان) به این افراد پرداخت می‌شود که البته با توجه به نرخ تورم، این مبلغ به هیچ عنوان پاسخگوی تأمین نیازهای بهداشتی این افراد نیست و بیشتر خانواده‌های این افراد برای تأمین نیازهای بهداشتی آن‌ها و تهیه وسایل بهداشتی مثل سوند، کیسه ادرار، دستکش یک‌بار مصرف و گاز استریل با مشکل مواجه‌اند. به همین دلیل تلاش می‌شود این وسایل از طریق واحدهای خدماتی سازمان بهزیستی برای خانواده‌های آن گروه از معلولان ضایعه نخاعی که وضعیت اقتصادی ضعیف‌تری دارند، تأمین شود.

رضایی خاطرنشان کرد: بیشتر ضایعات نخاعی بر اثر آسیب به ستون فقرات در حوادث و تروماها ایجاد می‌شود و بیشتر این افراد قربانیان حوادث ترافیکی هستند که در اثر یک لحظه بی‌احتیاطی خود یا فردی دیگر دچار معلولیت شده‌اند.

وی تصریح کرد: از مجموع ۳۱هزار و ۴۱۶ معلول ضایعه نخاعی زیرپوشش سازمان، ۲۹هزار و ۷۵۷ نفر حق پرستاری دریافت می‌کنند، به آن معنا در خانواده نگهداری می‌شوند و ما اطلاع دقیقی از هزینه‌های نگهداری آن‌ها نداریم. اما واضح است هزینه درمان و تأمین نیازهای خاصی که این افراد به‌دلیل شرایط جسمی خاص دارند نیز به هزینه‌های عادی زندگی آن‌ها افزوده می‌شود و درواقع هزینه نگهداری و زندگی هر یک از این افراد با توجه به شدت معلولیتی که دارند، سن، وضعیت تحصیل، اشتغال و اینکه آیا از بیمه مکمل درمان برخوردار هستند یا خیر، بسیار متفاوت است.

رضایی یادآور شد: با درنظرگرفتن این مهم که تعداد قابل توجهی از معلولان ضایعه نخاعی قربانیان حوادث ترافیکی هستند و بخش عمده حوادث ترافیکی شامل جوانان می‌شود، متأسفانه این افراد در طول زندگی با مشکلات بی‌شماری روبه‌رو هستند که دغدغه‌های اقتصادی با وجود اهمیتی که در کیفیت زندگی آن‌ها دارد، فقط بخشی از این مشکلات است.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
0
0
در این دولت بیشتر ظلم در حق معلولان شده دهک بندی معلولان بدون هیچ گونه درآمدی دهک 4تا9 علاوه بر یارانه کمتر خیلی خدمات دولت محروم شد گرانی وسایل بهداشتی توان بخشی چندین صدبرابر افزایش قیمت داشت مثلاً یک عدد گازاستریل از 200ت شده 3000
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
0
0
ازدولت انقلابی و مجلس انقلابی بیش از این انتظار نباید داشت دولتی که شخصش سید و سادات و از اولاد پیامبر هست شخصی که خادم الرضا بوده شخصی که لباس امام زمان برتن دارد وچنین ظلم و ستمی در حق معلولان کرده باید در همه چی شک کرد . ولی فکر کنم تو قرآن خدا اومده وسیعلم الذین ظلمو ایه منقلب الینقلبون ... انشالله بحق الهم انی اسعلک باسمک العظیم العظم که هر چه زودتر ریشه این ظلم و ستم ها برکنده بشه . البته اگه امام زمان بیاد
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->