عمان: ایران می‌تواند نقش موثری در ایجاد آتش‌بس در غزه ایفا کند ​​​​​​​بورل: اتحادیه اروپا بر سر تحریم شهرک‌نشینان افراطی صهیونیست به توافق رسید وزیران صهیونیست تهدید به ترک کابینه نتانیاهو کردند صحت انتخابات مجلس در تمامی حوزه‌ها تایید شد دریادار تنگسیری: گذشت زمانی که آمریکا و انگلیس بتوانند نفت این ملت را بدزدند آمریکا، خواستار توضیح اسرائیل درباره اسارت خبرنگار الجزیره شد آمریکا به پیروزی پوتین در انتخابات روسیه واکنش نشان داد تماس تلفنی بایدن و نتانیاهو در میانه تنش‌ها در مورد غزه سازمان ملل: قحطی قریب الوقوع در شمال غزه بحرانی بی‌سابقه است حمله‌های هوایی شدید آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) نماینده منتخب مسجدسلیمان در مجلس تغییر کرد + فیلم گوترش: گزارش‌ها درباره ناامنی غذا در غزه تکان دهنده است شهادت مدیر عملیات پلیس نوار غزه پس از هلاکت یک صهیونیست مجلس شهرداری‌ها را مکلف به صدور مجوز حفاری فیبر نوری در معابر کرد آیا مرگ چارلز سوم، پادشاه انگلستان صحت دارد؟ + بیانیه کاخ باکینگهام معاون وزیر کشور: ۲۷ شهرستان در ایام انتخابات ظرفیت بروز ناآرامی را داشت | داعش هم انتخابات را هدف گرفت مرحله دوم انتخابات مجلس ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود نخستین اظهار نظر انتخاباتی ترامپ درباره ایران تایید صحت انتخابات مجلس در ۱۸۹ حوزه انتخابیه دیگر (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) رئیس‌جمهور: سوداگری در حوزه غذا پذیرفتنی نیست | کسانی که با جان مردم بازی می‌کنند، به قانون سپرده شوند فرماندار مشهد: دغدغه مسئولان پابرجا ماندن سرمایه اجتماعی است طالبان: مواضع مرزی پاکستان را زیر آتش گرفتیم + فیلم
سرخط خبرها

توضیحات رئیس سازمان خصوصی سازی درباره مصونیت قضایی هیئت عالی مولدسازی

  • کد خبر: ۱۴۸۶۲۰
  • ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۸
توضیحات رئیس سازمان خصوصی سازی درباره مصونیت قضایی هیئت عالی مولدسازی
 رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: هیئت عالی مولدسازی دارایی‌های دولت در مقابل جرایم شخصی و عدم تطبیق عملکرد، مصونیت ندارند.

به گزارش شهرآرانیوز، «حسین قربان‌زاده» معاون وزیر اقتصاد در گفتگوی تلویزیونی درباره مصونیت و نحوه نظارت بر عملکرد هیئت عالی مولدسازی دارایی‌های دولت گفت: صراحت الفاظ مصوبه مولدسازی دارایی‌های دولت این است که اعضای هیئت عالی مولدسازی دارایی‌های دولت از هرگونه تعقیب و پیگرد قانونی مصون هستند، در این خصوص باید به ۲ نکته توجه کرد. نخست‌ اینکه برای جرایم شخصی اعضا و مجریان هیئت عالی مولدسازی دارایی‌های دولت که از موقعیت خود استفاده کرده و جرایمی مانند تبانی و ارتشا را مرتکب شوند، هیچ مصونیتی وجود ندارد.

قربان‌زاده تاکید کرد: نکته دوم که شامل مصونیت نمی‌شود، عدم تطبیق عملکرد اعضای هیئت عالی مولدسازی و مجریان آن با مصوبه شورای عالی هماهنگی سران قوا و آیین‌نامه اجرایی آن است.

وی درباره مصونیت این افراد گفت: تنها نکته‌ای که مشمول مصونیت می‌شود، صرفا عمل به «مُرّ» مصوبه و تصمیمی است که سران قوا به آن هیئت و نمایندگانش تفویض کردند. به این شکل که وقتی تصمیمی گرفته و توسط اعضای عالی مولدسازی دارایی‌های دولت امضا می‌شود، اعضای هیات به واسطه این تصمیم مورد بازخواست قرار نگیرند.

وی درباره سازوکار این هیئت عالی برای نحوه نظارت دستگاه‌ها گفت: نظارت بر این فرایند با شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا است. سازوکار نظارتی که آن‌ها درنظر می‌گیرند نمی‌تواند در مصادیق احکام و ضوابط خود هیات بیاید مگر اینکه تاکیدی باشد بر چیزی که شورای عالی هماهنگ کرده است. در غیر اینصورت اگر احکام و ضوابطی بالاتر از مصوبات هیئت عالی بر عملکرد هیئت نظارت کند از طریق شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا خواهد بود.

قربان‌زاده افزود: در جریان برگزاری جلسات متعدد برای تدبیر سازوکار نظارتی عملکرد اعضای هیات هستم. این سازوکار را شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا انجام داده که از هر سه قوه نماینده دارد که شامل ۲ رئیس کمیسیون مجلس در کنار رئیس مجلس، دادستان کل کشور، معاون اول قوه قضاییه، رئیس قوه قضاییه، رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->