ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس مایکروسافت Phi-3-mini را معرفی کرد | یک مدل کوچک هوش مصنوعی که کارهای بزرگی می‌کند گوشی Galaxy Z Flip 6 هفت رنگ خواهد داشت سری iPhone 16 احتمالا دکمه فیزیکی نخواهد داشت استرالیا: X باید فیلم حمله سیدنی را حذف کند |‌ ماسک: به آن‌ها ربطی ندارد تصویر واقعی Google Pixel 8a را ببینید کیف پول تلگرام برای کاربران ایرانی مسدود شد | آیا امکان برداشت پول وجود دارد؟ محققان توانسته‌اند برای اولین‌بار یک اتم را با اشعه ایکس بررسی کنند استقبال از Fallout 76 بیشتر شده است | وقتی سریال به کمک بازی می‌آید نسخه هواداری پرچمدار سامسونگ کی عرضه می‌شود؟ | علاقه‌مندان Galaxy S24 FE، همچنان منتظر هلند هم فیسبوک را کنار می‌گذارد؟ گوشی Samsung Galaxy C55 خودنمایی کرد | میان‌رده‌ای که ادای پرچمدارها را درمی‌آورد تیک‌تاک: ممنوعیت فعالیت ما در آمریکا ناقض قوانین این کشور است هوش مصنوعی اپل کاملا روی دستگاه اجرا می‌شود و نیازی به اینترنت ندارد نقش هوش مصنوعی در بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ | فناورانه‌ترین دوره مسابقات المپیک ابزار VASA-1 تصاویر را سخنگو می‌کند | خوب و بد هوش مصنوعی جدید مایکروسافت
سرخط خبرها

ایتا و بله به هم وصل شدند

  • کد خبر: ۱۴۸۷۳۶
  • ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳
ایتا و بله به هم وصل شدند
تست موفق اتصال آزمایشی دو پیام‌رسان داخلی (ایتا و بله) انجام شده و با طی شدن مراحل عملیاتی آن، این اتفاق طی یک الی دو هفته آینده محقق خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره اقداماتی که برای توسعه زیرساخت پیام‌رسان‌های داخلی انجام شده با اشاره به تلاش‌های انجام شده در وزارت ارتباطات جهت فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای توسعه پیام‌رسان‌های داخلی  درراستای ارایه خدمات باکیفیت و پرسرعت و امن به مردم اعلام کرده که این سکو‌ها روزانه پذیرای میلیون‌ها نفر هستند و خدماتی که در پیام‌رسان‌ها وجود دارد را ارایه می‌کنند و قرار است بر اساس نقشه راهی که برای آن‌ها مشخص شده قابلیت‌های جدید به مردم ارایه کنند.

عیسی زارع‌پور این خبر را اعلام کرده که در زمینه اتصال پیام‌رسان‌ها به یکدیگر، دوازدهم بهمن ماه، تست موفق ارتباطات پیام‌رسان‌ها انجام شده و جلساتی با مدیران پیام‌رسان‌ها دارد که ان‌شاالله با طی شدن آن به صورت عملیاتی طی یک الی دو هفته آینده این اتفاق (اتصال پیام‌رسان‌ها) محقق شود.

خبر اتصال همه پیام‌رسان‌های ایرانی با یکدیگر (اینترکانکشن) از مدت‌ها قبل از سوی مسوولان این حوزه اعلام می‌شد و اکنون خبر اجرای آزمایشی موفق طرح برقراری ارتباط داخلی میان پیام‌رسان‌های بومی، موسوم به MXP، بین دو پیام‌رسان که ظاهرا ایتا و بله هستند، اطلاع‌رسانی شده است.

اتصال داخلی میان پیام‌رسان‌ها (اینترکانکشن) یا MXP به معنای ایجاد امکان ارسال پیام از مبدا یک پیام‌رسان ایرانی به سایر سکو‌های مشابه بومی است.

براساس گزارش ایسنا، درباره چگونگی عملکرد این سرویس گفته شده که این کار با دو روش کلی برای پیاده‌سازی ارتباط داخلی میان پیام‌رسان‌ها یا mxp وجود دارد. روش خودکار که در این شیوه سرور mxp به طور خودکار مطلوب‌ترین مقصد برای ارسال پیام را انتخاب می‌کند.

اما در روش دستی هم فرستنده پیام ابتدا از سکو‌هایی که گیرنده پیامش در آن‌ها عضویت دارد، آگاه خواهد شد، سپس مسیر ارسال پیام را به مبل خود انتخاب خواهد کرد و گفتگو در پیام‌رسان انتخابی فرستنده انجام خواهد شد.

هنوز جزییات بیشتر درباره این موضوع از سوی مسوولان مربوطه اطلاع‌رسانی نشده و قرار است در آینده نزدیک این موضوع اعلام عمومی شود. وزیر ارتباطات پیش از این با اعتقاد به اینکه تعدد پیام‌رسان‌های داخلی هم فرصت است و هم تهدید و تهدیدش این است که همه مردم نمی‌توانند در همه آن‌ها حضور داشته که بتوانند با همه ارتباط داشته باشند، گفته بود که برای حل این مشکل کار ویژه‌ای در حال انجام است که در تلاشیم تا همه پیام‌رسان‌ها تا دهه فجر یا نهایت تا پایان سال به هم متصل شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->