انتقاد یک فعال کارگری به لایحه تغییر قانون تعیین دستمزد کارگران| لایحه بر مبنای اصل سه جانبه گرایی نیست نحوه دریافت گوشت تنظیم بازار مورد نیاز هیئات مذهبی اعلام شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف و معدوم سازی ۲۹ تن مواد غذایی فاسد در مشهد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) با مشارکت اوقاف زمین نهضت مسکن برای ۲ شهر خراسان رضوی فراهم شد ادامه نگرانی‌ها از وضعیت ذخایر آبی سد‌ها در شروع سال ۱۴۰۳ + جدول کاهش زمان تحویل کارت سوخت از یک ماه به یک هفته لایحه اصلاح قانون کار برای تعیین مزد کارگران به هیات دولت می‌رود (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

۱۱ درصد درآمد ناخالص خراسان رضوی مربوط به شهرستان مشهد است

  • کد خبر: ۱۴۹۰۵۸
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱
۱۱ درصد درآمد ناخالص خراسان رضوی مربوط به شهرستان مشهد است
مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: ۱۱ درصد درآمد ناخالص خراسان رضوی در بخش کشاورزی و دامپروری مربوط به شهرستان مشهد است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد میری دیسفانی در نشست خبری که ظهر امروز ۱۷بهمن در این سازمان برگزار شد گفت: بخش اقتصادی کشاورزی و دامپروری شهرستان مشهد، بخش اشتغال محور و درامد زا در استان است که از حیث جایگاه ۱۱درصد درامد ناخالص استان مربوط به شهرستان مشهد است. به طوریکه ۱۵درصد تولیدات در این شهرستان متمرکز شده است.

وی افزود: از نظر میزان بهره ور با ۴۰هزار بهره بردار، شهرستان مشهد به عنوان دومین کلانشهر کشور فعالیت دارد که این شهرستان را متمایر کرده است. 
وی با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های خوبی در سطح استان  در بخش کشاورزی و دامپروری وجود دارد افزود: تمرکز صنایع تبدیلی در این بخش باعث شده عمده تولیدات در شهرستان‌ها برای فراوری به شهرستان مشهد منتقل شود.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد ادامه داد: وجود ۱۱۰۰منبع ابی در شهرستان مشهد وظیفه تامین اب بخش کشاورزی تامین می‌شود. در برخی محصولات مثل سبزی، سیفی جات مثل پیاز، ذرت علوفه ای و گوجه فرهنگی  حائز رتبه اول تا سوم کرده است. همچنین در تولید گندم وضعیت مطلوبی داریم. محصول باغی مثل هلو و محصولات گلخانه‌ای، سالن پرورش قارچ دارای رتبه هستیم.

به گفته میری، مهمترین سیاست ما در استان امنیت غذایی به عنوان بخش خود کفا هستیم. افزایس بهره وری از منابع موجود ورود شیوه‌ها و تکنیک‌های جدید، ارتقای سطح دانش بهره بردار‌ها از جمله سیاست‌های کاری ما است.

این مسئول یادآورشد: از پارسال با توجه به تصمیمات کلان کشور وظایف تنظیم بازار و‌توزیع اقلام اساسی به جهاد کشاورزی محول شد برهمین اساس اداره نظارت و بازرسی محصولات کشاورزی دایر شد.

وی تصریح کرد: کاهش شدید ذخایر ابی، و‌خشکسالی، محدودیت اراضی به دلیل خرد شدن اراضی، تورم و افزایش ارزش زمین، افزایش جمعیت و‌حاشیه نشینی در این منطقه، گرانی نهاده‌ها به عنوان محدودیت‌ها در بخش کشاورزی شهرستان است؛ که توجیه پذیر بودن سایر شغل‌ها نسبت به کشاورزی باعث فرار سرمایه از این بخش شده است.

وی تاکید کرد: شاهد رشد گلخانه‌های کوچک مقیاس در بخش محصولات باغی بوده ایم که منجر به ایجاد مشاغل خانگی به  ۱۲۰ فقره در سطح ۳۶ هزار متر مربع شده است. با برگزاری  کلاس‌های آموزشی پروانه برای داوطلبان صادر می‌شود و گلخانه‌هایی با مقیاس ۳۰۰ متر مربع در اراضی که متعلق به خود بهره بردار است باکمک تسهیلات بانکی، کمیته امداد و صندوق کارآفرین با هدف کاشت محصولات گیاهی آپارتمانی داده شده است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: سایبان دار کردن باغات سطح شهرستان مشهد به میزان ۵ هکتاراز عمده اقدامات خوبی است که در این بخش انجام شده است؛ که با هدف حفظ و ممارست ازعوامل جوی و سایر آفات گیاهی در دستور کار قرار گرفته است.

میری همچنین به این موضوع اشاره کرد که مشهد رتبه اول در فعالیت صنایع تبدلی دارد که تا کنون ۳۳ واحد جواز تاسیس صادر شده است؛ که با برگزاری کلاس‌های آموزشی برای فعالان در عرصه صنایع تبدیلی ایجاد اشتغال کمک شده است و باعث ۶۹۸ اشتغالزایی در حوزه صنایع تبدیلی در سال جاری شده است.

وی همچنین به این موضوع اشاره کرد: که مشهد رتبه اول در فعالیت صنایع تبدلی دارد که تا کنون ۳۳ واحد جواز تاسیس صادر شده است؛ که با برگزاری کلاس‌های آموزشی برای فعالان در عرصه صنایع تبدیلی  ایجاد اشتغال کمک شده است و باعث ۶۹۸ اشتغالزایی در حوزه صنایع تبدیلی در سال جاری شده است.

 مشهد رتبه اول تولید ماهی های زینتی در استان

مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: خراسان رضوی با ۱۱۷ واحد فعال در بخش شیلات رتبه پنجم در تولید شیلات در کشور دارد؛ که از این میزان ۱۱۷ واحد استخر ۳۶ استخر تولید ماهی‌های سردابی با تولید ۶۰۰ تن تعلق دارد که ۸۱ واحد هم مربوط به استخر‌های گرمابی با تولید ۱۰۰ تن در سال تعلق دارد.

 در بحث ماهی‌های زینتی هم ۴۰ واحد مجوز دارند که با تولید ۶ میلیون و ۹۰۰ قطعه در سال مشهد رتبه اول را در استان به خود اختصاص داده است که به نوعی صادرکننده ماهی‌های زینتی به برخی نقاط کشور هستیم.
وی افزود: تولید گیاهان آبزی از دیگر اقدامت تولید کنندگان ما در این حوزه است که نزدیک به ۳۷ هزار شاخه تولید گیاه آبزی داریم.

سرما به محصولات گل و گیاه آپارتمانی آسیب گسترده زد

میری درباره خسارت اخیر سرما در محصولات کشاورزی شهرستان مشهد گفت: این سرما در طی سال‌های اخیر بی سابقه بوده است. در سطح شهرستان مشهد شاهد برودت دما تا منفی ۲۰ درجه هم بودیم که در سطح مزارع و دشت‌های کشاورزی تا منهای ۲۵ درجه هم رسید. در بخش قابل توجهی از محصولات گلخانه‌ای و تولیدات گل و گیاه آپارتمانی شاهد خسارت گسترده بودیم که مزارع غلات ما هم تا ۳۰ درصد خسارت دیده است. از جمله اقدامت جهاد برای مدیرت قبل و بعد سرما اطلاع رسانی گسترده به واحد‌های تولید کشاورزی و دامی انجام شد که برای تامین سوخت جایگزین اقدامات موثر را داشته باشند.

وی گفت: همچنین فراخوان داده شد نسبت به بیمه محصولات، کشاورزان و دامداران اقدام کنند. همچنین با هماهنگی‌های صورت گرفته از قطعی گاز صنایع تبدیلی و تولید مواد غذایی ونهاده جلوگیری صورت گرفت. در بخش کشاورزی خسارت به آن دسته کشاورزان داده می‌شود که نسبت عقد قرارداد بیمه محصولات خود اقدام کرده باشند. هنوز در برخی از گیاهان ما میزان خسارت مشهود نیست و نیاز به کارشناسی بیشتر است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->