گزارشی از نخستین روز برگزاری جشنواره فیلم فجر در مشهد | فیلم‌هایی که‌ مخاطبانشان را راضی نکردند

  • کد خبر: ۱۴۹۱۸۱
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۹
گزارشی از نخستین روز برگزاری جشنواره فیلم فجر در مشهد | فیلم‌هایی که‌ مخاطبانشان را راضی نکردند
جشنواره فیلم فجر در مشهد در نخستین روز برگزاری خود در ۶پردیس سینمایی آغاز به کار کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، بیستمین جشنواره فیلم فجر مشهد در ۶ پردیس سینمایی در مشهد آغاز به‌کار کرد.

«در آغوش درخت» در سینما هویزه

اما نخستین روز از بیستمین جشنواره فیلم فجر مشهد، با فیلم «در آغوش درخت» به نویسندگی و کارگردانی «بابک خواجه پاشا» آغاز شد. فیلمی از یک کارگردان فیلم اولی که تلاش کرده بود یک موضوع اجتماعی را به تصویر بکشد.

یکی از مخاطبان فیلم در سینما هویزه در اینباره گفت: فیلم هم در فرم و هم در محتوا دارای اشکالاتی بوده که باید مورد توجه کارگردان قرار بگیرد.

مخاطب دیگری معتقد است: هر چند که موضوع این فیلم در یک فضای بومی و در منطقه خاصی از کشور اتفاق می افتد، اما کارگردان نتوانسته آنگونه که باید، از ظرفیت های بومی منطقه استفاده کند و آن را به تصویر بکشد. ضمن این که فیلم در فرم آن نیز دچار نقایصی است که می توانست وجود نداشته باشد.

با این حال یکی دیگر از مخاطبان بر این باور است که فیلم از این جهت که در فضای بومی اتفاق افتاده، توانسته است به نوعی توجه مخاطب را به خود جلب کند. ضمن این که تصاویر مناطق بکر شمال غرب کشور در فیلم نیز هر چند یکنواخت هستند، اما جذابیت هایی را به فیلم بخشیده اند.

«هفت بهار نارنج» در سینما آفریقا

در سینما آفریقا نیز مخاطبان برای تماشای فیلم«هفت بهار نارنج» به کارگردانی فرشاد گل سفیدی نشستند. کارگردانی که  که پیش از این، تجربه تصویربرداری و مدیر فیلمبرداری داشته و این فیلم، نخستین اثر سینمایی او به حساب می آید.

یکی از مخاطبان درباره بیان کرد: در این اثر تلاش شده یک موضوع مهم اجتماعی با عنوان «عشق» به تصویر کشیده شود. اما حتی بازی خوب و خلاقیت های «علی نصیریان» هم نتوانسته است مانع از دافعه های ریتم کند و تصاویر یکنواخت فیلم شود.

نخستین روز جشنواره فیلم فجر مشهد در سینما سیمرغ و ویلاژ توریست نیز برپا بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->