آنونس رسمی فیلم «مست عشق» رونمایی شد + فیلم تصویرسازی دیجیتال حسن روح‌الامین برای شعر رهبر معظم انقلاب + عکس مجموعه ویدئوکتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد دبیر بیست‌و‌دومین جشنواره ملی رسانه‌های ایران منصوب شد لیلا حاتمی با «مسیر باد» به ونیز می‌رسد؟ «پرویز خان» سینما آنلاین + زمان اکران آنلاین سریال «رخنه» کلید خورد تولید فیلمی با موضوع رضوی برای جشنواره فجر اکران فیلم سینمایی «مست عشق» در ۶ سینمای مشهد از فردا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تیزر ماجرای تیراندازی به «کنجی ژیراک» ستاره موسیقی پاپ فرانسه محل برگزاری نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ مشخص شد ماجرای تغییر در قوانین فصل آینده جوایز اسکار فصل دوم «آقای قاضی» در شبکه دو + زمان پخش خاطره‌ای از جنس صدا | یادی از شهلا ناظریان، دوبلور پیشکسوت که ۲ سال پیش در چنین روزی درگذشت فیلم سازی در مشهد جاده یک طرفه است | گفتگو با سعید ولی زاده، فیلمساز مشهدی آشنایی با برخی شخصیت‌های ماندگار ویلیام شکسپیر + عکس داستان‌هایی از ذهن آشفته انسان امروزی | گپی با نویسنده «گالری یک ذهن درهم» درباره این مجموعه داستان و حال و هوای آن صفحه نخست روزنامه‌های کشور - سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
سرخط خبرها

بازخورد مثبت مخاطبان به آثار متنوع در روز پنجم جشنواره

  • کد خبر: ۱۴۹۷۵۶
  • ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۶
بازخورد مثبت مخاطبان به آثار متنوع در روز پنجم جشنواره
آثار اکران شده در پنجمین روز جشنواره فیلم فجر در مشهد بلحاظ ژانر و جغرافیای روایت قصه تنوع بالایی داشت و اگرچه برخی آثار نظر مخاطبان را به خود جلب نکرد اما اغلب آثار با بازخورد مثبت مشهدی‌ها همراه شد.

به گزارش شهرآرانیوز، پردیس سینمای هویزه امروز جمعه ۲۱ بهمن ماه در ۳ سانس میزبان جشنواره فیلم فجر بود. «اتاقک گلی» نخستین فیلمی بود که در این سینما و در ساعت ۱۵ اکران شد.

«اتاقک گلی» روایتی از عملیات مرصاد در سال ۶۷ و حمله منافقین به کشور و حضور لشگر ۲۷ محمد رسول‌الله در سه‌راه اسلام‌آباد و منهدم کردن ادوات جنگی است. این فیلم به کارگردانی محمد عسگری و بازی سعید دشتی، سعید زارعی، مسعود شامی و تینو صالحی، نوید پورفرج ساخته شده است.

سوژه جذاب و پرداخت مناسب این فیلم با نظر مثبت مخاطبان مشهدی در سینمای هویزه همراه شد. یکی از تماشاگران اتاقک گلی با بیان اینکه این اثر فیلم جالبی بود، عنوان کرد: هنوز تحت تاثیر قصه فیلم هستم. به نظر من اتاقک گلی فیلم‌نامه و سناریوی خوبی داشت و به موضوع جدیدی پرداخته بود.

وی افزود: هنوز تحت تاثیر قصه فیلم هستم. به نظر من اتاقک گلی فیلم‌نامه و سناریوی خوبی داشت و به موضوع جدیدی پرداخته بود. اتاقک گلی اثر خوبی بود و آن را دوست داشتم. این اثر فیلمی خوش‌ریتم و خوش‌ساخت بود.

سوژه متفاوت، پرداخت جذاب

«چرا گریه نمی‌کنی» دومین فیلمی که امروز پرده سینمای هویزه میزبان آن بود. این اثر که دومین ساخته علیرضا معتمدی است و خودش نیز در آن به ایفای نقش پرداخته است با نظرات مثبت و منفی مخاطبان همراه شد. این فیلم که پیش از پذیرفته شدن در چهل و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر درباره حضور آن در جشنواره حرف و حدیث بسیار بود در مشهد نیز با نظرات متنوعی همراه شد.

این اثر که از حضور بازیگران مطرحی چون فرشته حسینی، باران کوثری، هانیه توسلی، علی مصفا، مانی حقیقی، لیندا کیانی، نهال دشتی، امیرحسین فتحی بهره می‌برد توانست مورد توجه مخاطبان مشهدی قرار گیرد و سالن را تکمیل کند.

یکی از بینندگان این فیلم گفت: این فیلم هیچ ساختار و محتوایی نبود و تنها وقت تماشاچی را گرفت. من امسال اکثر فیلم‌ها را تماشا کرده‌ام و چرا گریه نمی‌کنی بین آن‌ها اثر ضعیفی به حساب می‌آمد.

یکی دیگر از مخاطبان چرا گریه نمی‌کنی درباره ارزیابی‌اش از این فیلم عنوان کرد: از دیدن این فیلم لذت بردم و در ژانر خود مناسب بود. اکثر فیلم‌هایی که امسال دیدم مربوط به دفاع مقدس بود ولی در این ژانر اثر خوبی به‌شمار می‌آمد.

سوالات بی‌جواب

«روایت ناتمام سیما» آخرین فیلمی بود که در جریان پنجمین روز جشنواره فیلم فجر در مشهد روی پرده سینما هویزه رفت. این فیلم که سومین ساخته علیرضا صمدی بعد از فیلم اجتماعی صحنه زنی است نتوانست نظر مثبت مخاطبان را به خود جلب کند.

اگرچه «روایت ناتمام سیما» از حضور بازیگران مطرحی چون آزاده صمدی، حامد کمیلی، غزل شاکری، مهران احمدی، مسعود کرامتی و ... بهره می‌برد اما ریتم کند فیلمنامه و بی جواب گذاشتن بسیاری از پرسش‌ها و سکانس‌هایی با ضرب آهنگ کُند باعث شد مخاطبان مشهدی نظر مثبتی به این فیلم نداشته باشند.

یکی از بینندگان این فیلم به شهرآرانیوز گفت: اگرچه در نام فیلم از اسم کارکتر سیما استفاده شده است اما از جایی به بعد شخصیت سیما به حاشیه فیلم رانده می‌شود و گره های داستانی بدون پاسخ برای مخاطب باقی می‌ماند.

بیننده دیگر «روایت ناتمام سیما» نیز درباره این فیلم گفت: بازی ها پایین تر از سطح انتظار بود. تعجب می‌کنم فیلمی با این ریتم کند چرا اصلا در جشنواره فیلم فجر پذیرفته شده است.

تلخ و دوست نداشتنی!

سینما آفریقا مشهد در روز پنجم جشنواره فجر با دو اثر «روایت ناتمام سیما» و «آنها مرا دوست داشتند» میزبان علاقه مندان به جادوی سینما بود. مخاطبان این سینما درباره فیلم «آن‌ها مرا دوست داشتند» ساخته محمدرضا رحمانی نظرات متفاوتی داشتند. این اثر که در آن بازیگران شاخصی چون امیر جعفری، امیرحسین آرمان، لیلا بلوکات، نسیم ادبی و شهرام قائدی ایفای نقش می‌کنند سراغ سوژه تلخ فروش نوزاد رفته است و در جنوب شهر تهران در خلازیر فیلمبرداری شده است.

اغلب مخاطبان فیلم را مهم و جدی دانستند. یکی از مخاطبان درباره این فیلم گفت: فیلم سیاه بود و واقعا مخاطب را خسته می‌کرد. البته سوژه مهمی انتخاب شده بود و باید درباره این چالش های مهم در جامعه صحبت شود.

یکی دیگر از مخاطبان نیز گفت: به نظرم این فیلمی نیست که بتواند در گیشه موفق باشد. مردم برای دیدن چنین فیلم هایی به سینما نمی آیند.

«سرهنگ ثریا» در ویلاژتوریست

سینما ویلاژتوریست در پنجمین روز جشنواره تنها میزبان یک فیلم بود. «سرهنگ ثریا» که به دنبال سوژه‌ای خاص رفته است امروز توانست با بازی متفاوت ژاله صامتی مخاطبان خاص خود را در سینما ویلاژتوریست داشته باشد.

این فیلم که توسط لیلی عاج کارگردان فیلم اولی جشنواره است، وضعیت خانواده‌های تعدادی از اعضای سازمان منافقین که زمانی در پشت پایگاه اشرف در عراق در انتظار دیدار با فرزندانشان بودند را روایت کرده است.

انتخاب سوژه جسورانه و احتمال جایزه گرفتن ژاله صامتی برای ایفای نقش در این فیلم باعث شد که سالن سینمای ویلاژتوریست امروز پر باشد.

چرا «هوک» سکته کرد

سینما سیمرغ مشهد که خود روزگاری کاخ جشنواره فیلم فجر بوده است امروز در دو سانس میزبان «هوک» و «آه سرد» بود.

«هوک»ساخته حسین ریگی اهل سیستان و بلوچستان است که فیلمسازی حرفه‌ای را اولین بار سال ۹۹ با ساخت فیلم لیپار تجربه کرد. فیلمی که در جشنواره آن سال حضور پیدا کرد. ریگی توجه به اصالت و نگاه به منطقه بومی جغرافیای زیسته خود را یکی از محوری‌ترین انگیزه‌هایش برای فیلمسازی قلمداد می‌کند و در دومین تجربه فیلمسازی به سراغ قصه‌ای رفته است که تماما در استان سیستان و بلوچستان می‌گذرد.

امیر جعفری، رویا تیموریان، امیرمهدی ژوله، علیرضا جعفری، علی اوسیوند، مهتاب ثروتی، محسن آشتیانی‌پور، سبحان رخشانی، آرزو تاج‌نیا، سعید رضایی‌کیا و… بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

یکی از مخاطبان این فیلم به شهرآرانیوز گفت: فیلم تا نیمه داستان خیلی خوب بود اما از زمانی پرش زمانی اتفاق افتاد همه چیز به هم ریخت و حتی بازی ها ضعیف شد.

ببیننده دیگر این اثر نیز گفت: اینکه در فیلم‌های جشنواره به موضوعات ورزشی پرداخته شود و جغرافیای قصه در استان های متنوع باشد و فقط تهران نباشد، خیلی خوب است. «هوک» فیلم خوبی بود اما بنظرم برای اکران باید در تدوین آن تجدیدنظر کنند.

تلخ و سرد

«آه سرد» دومین فیلمی است که توسط زنان سینمای ایران کارگردانی شده و در جشنواره فیلم فجر امسال به نمایش درآمده است. این فیلم نخستین تجربه کارگردانی ناهید عزیزی است. فیلم اصطلاحا جاده‌ای است و در فضای برفی ساخته شده است. داستان فیلم تلخ و بکر است. ۲۰ سال پس از آنکه مردی همسر خود را به اتهامی ناموسی به قتل می‌رساند، پسر آنان که در زمان وقوع قتل حدود ۶ سال سن داشته، در روز آزادی پدر به زندان دورافتاده می‌رود تا او را همراهی کند، درحالی‌که نه‌تنها او را نمی‌تواند ببخشد، بلکه از او متنفر است و شاید نقشه قتل او را پس از آزادی در سر پرورانده است.

با این حال آه سرد نتوانست نظر مثبت مخاطبان سینما سیمرغ مشهد را به خود جلب کند. یکی از بینندگان این فیلم به ما گفت: بنظرم این فیلم را ساخته اند که در جشنواره های خارجی جایزه بگیرند. خیلی تلخ بود.

یکی از مخاطبان جوان این فیلم نیز گفت: ریتم فیلم اینقدر کُند بود که خوابم گرفت و از جایی به بعد تصمیم گرفتم کلا از سالن خارج شوم اما همراهانم دوست داشتند بمانند و من هم ماندم.

لازم به ذکر است که سینما برفی با «کت چرمی» و سینما پارک بازار نیز با «چرا گریه نمی‌کنی» امروز میزبان مخاطبان چهل و یکمین جشنواره فیلم فجربودند.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->