جزئیات جدید از بازداشت متهم پرونده زهره فکور صبور در قهوه‌خانه فرد متهم به قتل «زهره فکور صبور» بازداشت شد وزیر ارشاد: سال گذشته ۱۲۰هزار مجوز کتاب صادر شد ویدئو | فیلمبرداری فصل دوم سریال «Wednesday» آغاز شد + تیزر «ایزابل هوپر» رئیس هیات داوران ونیز شد مدیرمسئول روزنامه شهرآرا: سبک زندگی و اثرات تهاجم فرهنگی، دغدغه مشترک رسانه‌های ایران و عراق است برگزاری مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودک‌و‌نوجوان در مشهد + فیلم (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) گام جدی برای تقویت تعاملات رسانه‌ای میان ایران و عراق سخنان جنجالی «کیانوش عیاری» درباره پرداخت دستمزد عواملش واکنش محمدرضا شهبازی، مجری «پاورقی» به ماجرای خبر اخراجش از تلویزیون «گودزیلا منهای یک» هم‌زمان با پخش جهانی در شبکه نمایش خانگی «آبی روشن» با بازی مهران غفوریان و مهران احمدی در راه سینما جایزه نتپک بیست‌وپنجمین جشنواره جئونجو کره جنوبی برای «گیج گاه» شاعر «سمرقند»: نمایشگاه، کتاب را به دست مخاطب خاص می‌رساند «باران کوثری» سه داستان کوتاه را برای نابینایان خواند اولین کتاب بازیگر «عطرآلود» در نمایشگاه کتاب
سرخط خبرها

بیستمین جشنواره فیلم فجر مشهد در یک نگاه + فیلم

  • کد خبر: ۱۵۰۱۶۱
  • ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
بیستمین جشنواره فیلم فجر مشهد در یک نگاه + فیلم
بیستمین جشنواره فیلم فجر مشهد، امشب (۲۴ بهمن ماه) به پایان می‌رسد و پرونده این دوره از جشنواره نیز با نمایش ۹ فیلم‌های منتخب روز پایانی بسته می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، بیستمین جشنواره فیلم فجر مشهد، از ۱۷ بهمن ماه آغاز به کار کرد. بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، فیلم‌های جشنواره امسال در ۶ پردیس منتخب سینمایی هویزه، آفریقا، ویلاژتوریست، سیمرغ، برفی و پارک بازار اکران شد که در این میان، پردیس سینمایی هویزه به اهالی هنر و رسانه اختصاص یافت.
اکران فیلم‌های این دوره از جشنواره با فیلم «در آغوش درخت» در پردیس سینمایی هویزه آغاز شد و روند اکران فیلم‌ها در یک برنامه تقریبا منظم و بدون تغییر ادامه یافت. البته در این میان دو پردیس سینمایی ویلاژتورسیت و سیمرغ نیز بر اساس درخواست مخاطب، هر کدام ۳ اکران اضافه برای فیلم‌های جشنواره در نظر گرفتند.
میزان استقبال از فیلم‌ها نیز از آغاز اکران فیلم‌ها تا روز پایانی، روندی تقریبا تصاعدی داشت و رفته رفته به میزان مخاطبان جشنواره افزوده شد. به گونه‌ای که در برخی از سانس ها، سالن سینما‌ها تقریبا پر شد. بر اساس اعلام «محمد حسین زاده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، تا ۲۲ بهمن ماه قریب به ۶ هزار نفر به تماشای فیلم‌های جشنواره نشستند.
فیلم‌های اکران شده در این دوره از جشنواره شامل «در آغوش درخت»، «هفت بهار نارنج»، «کت چرمی»، «جنگل پرتقال»، «عطرآلود»، «شماره ۱۰»، «روایت ناتمام سیما»، «سرهنگ ثریا»، «یادگار جنوب»، «هایپاور»، «بعد از رفتنن»، «هوک»، «آن‌ها مرا دوست داشتند»، «چرا گریه نمی‌کنی»، «پرونده باز است»، «اتاقک گلی»، «آه سرد»، «گل‌های باوارده»، «کاپیتان»، «سینما متروپل»، «وابل» و «غریب» بود که بر اساس برآورد اولیه، فیلم «کت چرمی» توانست مخاطبان بیشتری را به خود اختصاص دهد و علاوه بر اکران در برنامه اولیه ۶ پردیس سینمایی، در ۲ پردیس ویلاژتوریست و سیمرغ جمعا ۴ اکران فوق العاده برای مخاطبان داشت.
بر اساس برآورد‌های اولیه از نظرات مخاطبان تا روز هفتم جشنواره، فیلم‌های «کت چرمی»، «شماره ۱۰» و «سرهنگ ثریا» توانست رضایت بیشتری را بین مخاطبان کسب کند و در مقابل، فیلم‌های «پرونده باز است»، «هایپاور» و «آن‌ها مرا دوست داشتند» با نظرات منفی بیشتری از سوی مخاطبان همراه بود.
اما یکی از نقاط ضعف این دوه از جشنواره فیلم مشهد، عدم حضور عوامل فیلم‌های جشنواره در مشهد و در جمع مخاطبان بود. به جز کارگردان فیلم «سرهنگ ثریا» عوامل سایر فیلم‌ها در مشهد حاضر نشدند و این از جمله نکاتی است که می‌بایست مورد توجه برگزارکنندگان جشنواره قرار بگیرد.
ضمن این جشنواره به لحاظ تبلیغات و اطلاع رسانی، از وضعیت اجرایی مطلوبی برخوردار نبود و برای مثال، ضعف تبلیغات محیطی در اطراف پردیس‌های منتخب جشنواره، از جمله مواردی بود که مورد توجه مخاطبان جشنواره قرار گرفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->