افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت پذیرش زائران مددجو در خراسان رضوی به کجا می‌روم آخر؟ بررسی فضیلت امیرالمؤمنین(ع) در حدیث ردالشمس برگزاری نشست تخصصی «وعده صادق» در مشهد مقدس دومین نشست کارگروه ملی امام‌رضا(ع) در مشهد برگزار شد درباره بانویی نیکوکار که بانی روشنایی حرم مطهر رضوی شد شکر نعمت همجواری با امام رئوف (ع) بازخوانی شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)| نامه‌ای از مسافر مشهد به مسافر ری ارائه خدمات «آب‌رسانی» در پهنه سیستان توسط خادمیاران رضوی و با هدف کمک به مدیریت کم‌آبی جزئیات برنامه‌های قرآنی روزانه حرم‌مطهررضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) «چشمه‌های معارف رضوی»؛ روایتی از مهم‌ترین احادیث امام رضا(ع) کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شب شهادت حمزه سیدالشهدا(ع) چند هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی داریم؟ آزمون بزرگ حفظ قرآن کریم به صورت سراسری برگزار می‌شود | اعطای مدرک تحصیلی رسمی به حافظان قرآن کریم ارزش کمک به امر ازدواج در اسلام همه آنچه باید درباره سنت دینی قرض‌الحسنه بدانیم اهدای قرآن ویژه فلسطین به هیئت اعزامی آستان قدس رضوی در کشور مالزی تعداد زائران اعزامی به حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد
سرخط خبرها

نگارخانه رضوان میزبان آثار منتخب جشنواره هنرهای تجسمی فجر

  • کد خبر: ۱۵۰۳۰۳
  • ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵
نگارخانه رضوان میزبان آثار منتخب جشنواره هنرهای تجسمی فجر
نمایشگاه «پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر خراسان رضوی» با نمایش آثار منتخب خوشنویسی، نقاشی‌خط، نگارگری و تذهیب از هنرمندان مشهدی در نگارخانه رضوان این شهرمقدس افتتاح شد.

به گزارش شهرآرانیوز، استاد محسن توسلی دبیر بخش خوشنویسی و نقاشی‌خط نمایشگاه پانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر خراسان رضوی ظهر امروز در حاشیه گشایش این نمایشگاه در نگارخانه رضوان مشهد در گفتگو با آستان نیوز اظهار کرد: این نمایشگاه به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و با همکاری مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی به مناسبت گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برپا شده است.
این هنرمند پیشکسوت مشهدی ادامه داد: در مجموع ۴۰ اثر منتخب در رشته‌های خوشنویسی، نقاشی‌خط، نگارگری و تذهیب با مضامین ملی و مذهبی به ویژه موضوع قهرمانان حماسه‌سازان ملی در ابعاد مختلف در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان گذاشته شده است. 

وی با اشاره بر اینکه تابلو‌های بخش خوشنویسی و نقاشی‌خط نمایشگاه حاضر توسط ۱۴ هنرمند و بیشتر به خط نستعلیق و شکسته نستعلیق کتابت شده است، افزود: انتخاب ۷ تابلوی نگارگری و تذهیب از ۴ هنرمند نیز به دبیری نرگس کیوانلو؛ از هنرمندان نگارگر، تذهیب‌کار و تصویرساز مشهدی انجام شده است.  
استاد توسلی خاطرنشان کرد: امیدوارم متولیان و مسئولان هنری کشور از هنرمندانی که در برگزاری چنین رویداد‌های هنری مشارکت دارند، حمایت و تقدیر بیشتری کنند تا شاهد برگزاری نمایشگاه‌های باکیفیت‌تری با همکاری هنرمندان در سال‌های آینده باشیم. 

این خبر حاکی است، آثاری از محسن توسلی، محمدرضا شوقیان، شراره شیرنگی، حمیدرضا شادکام، سیده فائزه حیدری، ندا امدادی‌فر، مرضیه صالح‌آبادی، جواد درویش، تکتم وظیفه‌دان، علی سلیمی، تکتم شفیعی، اکرم شیبانی، تهمینه مالدار، حمید هنرمند، زهرا فیضی، ایمان شادکام و محسن نوروزی، در این نمایشگاه به چشم می‌خورد. 

شایان ذکر است، پانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر خراسان رضوی در رشته‌های مذکور از ۲۴ تا ۳۰ بهمن ۱۴۰۱، از ساعت ۱۰ تا ۱۲ و ۱۷ تا ۱۹ در نگارخانه رضوان واقع در مشهد، خیابان کوهسنگی ۱۷، شماره ۱۶، پذیرای بازدیدکنندگان است. 

منبع: آستان نیوز 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->