سردرگمی و چالش جدید اسراییل مقابل حزب الله محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم رئیسی: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند چین، خواهان پایان فاجعه انسانی در غزه شد تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند واکنش روسیه به کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح حماس: ابعاد سیاسی و راهبردی نبرد طوفان الاقصی محقق شد حزب‌الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین کدام بازیگر زن باعث اغفال تتلو شد؟ فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد بایدن: اوکراین نیمی از اراضی خود را از روسیه پس گرفته است حمله موشکی مقاومت فلسطین به اطراف غزه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن در خصوص میدان آرش پشت پرده سفر پنهانی روسای شاباک و ارتش رژیم صهیونیستی به قاهره رئیسی: ایران امروز کشوری پیشرفته است سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا حمله موشکی و راکتی مقاومت به مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی
سرخط خبرها

جرثقیل مرگ در مکه، بالاخره حکم نهایی گرفت

  • کد خبر: ۱۵۰۳۹۶
  • ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۷
جرثقیل مرگ در مکه، بالاخره حکم نهایی گرفت
دادگاه تجدیدنظر کیفری مکه مکرمه، پس از گذشت ۸ سال از وقوع حادثه سقوط جرثقیل در مکه مکرمه، حکم نهائی در مورد متهمان آن را صادر کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، دادگاه تجدیدنظر کیفری مکه مکرمه حکم جدیدی را در رابطه با سقوط «جرثقیل مسجد الحرام» که در سال ۲۰۱۵ منجر به کشته شدن ده‌ها زائر شد، صادر کرد.

روزنامه «عکاظ» عربستان نوشت، دادگاه شرکت بن لادن را به دلیل سهل‌انگاری و نقض قوانین ایمنی به پرداخت ۲۰ میلیون ریال سعودی (۵.۳ میلیون دلار) جریمه نقدی محکوم کرده، اما آن را به پرداخت دیه محکوم نکرده است.

بر اساس این حکم، ۳ متهم این پرونده پس از احراز قصور وعدم رعایت نکات ایمنی، به ۶ ماه حبس تعزیری وپرداخت ۳۰ هزار ریال جزای نقدی و ۴ نفر دیگر به ۳ ماه حبس تعزیری و پرداخت ۱۵ هزار ریال جزای نقدی محکوم شدند.

این روزنامه سعودی به نقل از منابع آگاه نوشت: «این احکام قطعی تلقی می‌شود مگر این‌که درخواست تجدید نظر به دیوان عالی کشور طبق روال معمول ارائه شود.»

این حادثه در ۲۰ شهریور ۱۳۹۴ بر اثر وزش باد و بارندگی شدید در مسجد الحرام روی داد که براثر آن ۱۱۰ زائر جان باختند و ۲۰۹ نفر مجروح شدند و همچنین خسارت مادی به ساختمان مسجد الحرام وارد شد.

شرکت بن لادن آن زمان، مسئولیت توسعه و گسترش مسجد الحرام در مکه را برعهده داشت.

پس از ۸ ماه تحقیقات، پرونده به دادگاه کیفری مکه ارجاع و برای تعدادی از متهمان اتهام اهمال و سهل‌انگاری صادر شد تا این‌که دادگاه ۱۳ متهم این پرونده را تبرئه کرد.

در ژوئیه ۲۰۲۲، دادگاه عالی دستور رسیدگی مجدد به پرونده و لغو احکام قبلی را صادر کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->