انتشار یازدهمین آلبوم رضا صادقی با نام برنده درباره ادوارد فیتزجرالد نخستین مترجم رباعیات خیام | تولدی دوباره با خیام آئین بزرگداشت خیام نیشابوری با حضور سخنگوی دولت چهاردهم برگزار شد+ فیلم و عکس (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) اسب‌هایی در تاریکی ذهن | روایت معاصر «اکوئوس» در مشهد نقدی بر فیلم «دایناسور» ساخته مسعود اطیابی | فتح گیشه با فرمول همیشگی خوش نویسی ایرانی در معرض ترکتازی انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی خواستار برخورد جدی با مقصرین احتمالی مرگ عکاس خبری شد روایت پرونده جنجالی عباس کیارستمی در «طعم عباس» سفر موزیسین‌های بین‌المللی به ایران اولین جشنواره فیلم فضای باز آغازبه‌کار کرد | لذت تماشای فیلم کوتاه زیر نور ماه انیمیشن «آسمان دوست‌داشتنی» به عنوان بهترین اثر جشنواره «انیماتیبا» معرفی شد انتشار تک آهنگ لحظه رفتن با صدای حسن مهدی اعتباری همایش ملی هوش مصنوعی در سازمان صدا و سیما برگزار شد جایزه غافل‌گیرکننده یک عمر دستاورد هنری برای کوین اسپیسی در جشنواره کن آموزش داستان نویسی | سه گام اژدها (بخش اول) گپ وگفتی با ناشران مشهدی حاضر در سی وششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران | بازار کتاب های دینی و مقاومت همچنان رونق دارد صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ آنچه در هجدهمین جشن «شب بازیگر» گذشت
سرخط خبرها

کمال تبریزی: سینماگران خوب و موفق، معمولا کار را از سینمای کوتاه آغاز کرده اند + فیلم

  • کد خبر: ۱۵۰۸۵۹
  • ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۷
کمال تبریزی: سینماگران خوب و موفق، معمولا کار را از سینمای کوتاه آغاز کرده اند + فیلم
کارگردان نام آشنای ایرانی و برنده جوایز متعدد از جشنواره های بین المللی داخل و خارج از کشور، معتقد است که اکثر سینماگران خوب و موفق سینمای حرفه ای، معمولا از سینمای کوتاه کار خود را آغاز کرده اند.
مریم امیری
خبرنگار مریم امیری

به گزارش شهرآرانیوز، کمال تبریزی در حاشیه برگزاری چهارمین اردوی کشوری «ایده تا تولید» انجمن سینمای جوانان کشور در مشهد به خبرنگار شهرآرانیوز می گوید: برگزاری چنین کارگاه هایی برای فیلمسازان جوان بسیار خوب است. یک دوره آموزشی عملی که طی آن می توانند وارد مشخصات و ویژگی های یک سینمای حرفه ای شوند و در آینده بتوانند فیلم های خوب بسازند.

وی تاکید می کند: این طراحی خوبی است که در آن، استاد به همراه هنرجویان و فیلمسازان دوره هایی را برگزار می کند که بعدا و در زمان ورود از سینمای کوتاه به سینمای حرفه ای می تواند برای آنها بسیار مفید باشد. کاری بسیار ارزشمند که می تواند گسترش بیشتری پیدا کند و در نقاط مختلف کشور صورت بگیرد و فیلمسازان مناطق مختلف، بتوانند با استفاده از این دوره ها به موفقیت برسند.

تبریزی خاطرنشان می کند: اکثر سینماگران خوب و موفق سینمای حرفه ای، معمولا از سینمای کوتاه کار خود را آغاز کرده اند و بعدا در کارهای حرفه ای و بلند، خود را مطرح کرده اند.

وی درباره نتایج حاصل از این کارگاه های آموزشی می گوید: باید زمان کافی در اختیار هنرجویان قرار بگیرد تا فیلم های خود را بسازند. این نسل از فیلمسازان، نسل های بعدی نسل معاصر سینمای ما به حساب می آیند. بعد از این دوره، هنرجویان طرح ها و ایده های خود را ارائه می کنند و کم کم فیلم های اول خود را می سازند. این دوره ها باید برگزار شود تا هنرجویان، ایده بدهند و این مجموعه ایده ها مورد ارزیابی قرار بگیرد. بعد از آن، طرح های خود را ارائه کنند تا در نهایت فیلم ساخته شود.

کارگردان فیلم های «مارمولک» و «لیلی با من است» در ادامه سخنان خود درباره تولید فیلم هایی با محتوای هویت مشهد خاطرنشان می کند: برای فیلمسازی در مورد مشهد، تحقیقات میدانی و تئوریک وسیع لازم است. باید وارد پروسه تحقیقات میدانی گسترده و البته با صرف زمان شد. فیلمساز با این آشنایی اولیه، زیاد نمی تواند تحت تاثیر قرار بگیرد. مگر این که در مورد مشاهیر مشهد یا رویداد یا واقعه ای که در نقطه ای رخ داده کار کنیم یا مشخصا مقوله ای را انتخاب کنیم که در ارتباط با مشهد و استان خراسان رضوی باشد. دستیابی به فیلمی که منعکس کننده هویت اصلی استان و مشهد باشد، نیاز به تحقیقات گسترده تر و اطلاعات وسیع تری دارد. البته استان خراسان این پتانسیل را دارا است. اما نیاز به کارهای مقدماتی است. مثلا این که محققان و افرادی که از گذشته در این زمینه مطالعاتی داشته اند، در کنار هم حضور پیدا کنند و با تشریک مساعی و با تدوین دستورالعمل های لازم، به متن اولیه فیلمنامه دست پیدا کنند.

 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->