آیا پخش سریال «تاسیان» متوقف شد؟ رایزنی فرهنگی ایران و ترکیه برای تقویت همکاری‌های کتابخانه‌ای «گفت‌وگویی درباره حقیقت در علم، هنر و دین» در کنفرانس مسکو نقد و بررسی کتاب دشنام‌های سرگردان در حوزه هنری خراسان رضوی «دیباچه نویسی بر مرقع» روایتی از هنر و ادبیات در قاب کتاب حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفته فرهنگی ایران در دوحه| نمایش شکوه هنر و تمدن ایرانی پیوند موسیقی، فرهنگ و اقتصاد در جزیره با برگزاری جشنواره ملی «عودنوازی قشم» نهمین جشنواره ملی تئاتر ایثار با حضور ۱۷ اثر برگزیده از روز دوشنبه (۶ اسفند ۱۴۰۳) آغاز می‌شود «جین آستن» روایتی از عشق، اشتباه و هوشمندی زمان و مکان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد ششمین جشنواره فیلم کوتاه بسیج اختران در نیشابور برگزار می‌شود درگذشت کارلوس جیه‌گس، فیلم‌ساز برجسته برزیلی معرفی منتخبان مرحله اول داوری جشن مستقل سینمای مستند ایران آغاز فیلم‌برداری فیلم مرگ رابین هود با بازی هیو جکمن ترجمه رمان‌های «شاه بی‌سرگرمی» و «هیچ‌چیز مال تو نیست» منتشر شد پوستر رسمی فیلم اودیسه، کریستوفر نولان منتشر شد + عکس
سرخط خبرها

کمال تبریزی: سینماگران خوب و موفق، معمولا کار را از سینمای کوتاه آغاز کرده اند + فیلم

  • کد خبر: ۱۵۰۸۵۹
  • ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۷
کمال تبریزی: سینماگران خوب و موفق، معمولا کار را از سینمای کوتاه آغاز کرده اند + فیلم
کارگردان نام آشنای ایرانی و برنده جوایز متعدد از جشنواره های بین المللی داخل و خارج از کشور، معتقد است که اکثر سینماگران خوب و موفق سینمای حرفه ای، معمولا از سینمای کوتاه کار خود را آغاز کرده اند.
مریم امیری
خبرنگار مریم امیری

به گزارش شهرآرانیوز، کمال تبریزی در حاشیه برگزاری چهارمین اردوی کشوری «ایده تا تولید» انجمن سینمای جوانان کشور در مشهد به خبرنگار شهرآرانیوز می گوید: برگزاری چنین کارگاه هایی برای فیلمسازان جوان بسیار خوب است. یک دوره آموزشی عملی که طی آن می توانند وارد مشخصات و ویژگی های یک سینمای حرفه ای شوند و در آینده بتوانند فیلم های خوب بسازند.

وی تاکید می کند: این طراحی خوبی است که در آن، استاد به همراه هنرجویان و فیلمسازان دوره هایی را برگزار می کند که بعدا و در زمان ورود از سینمای کوتاه به سینمای حرفه ای می تواند برای آنها بسیار مفید باشد. کاری بسیار ارزشمند که می تواند گسترش بیشتری پیدا کند و در نقاط مختلف کشور صورت بگیرد و فیلمسازان مناطق مختلف، بتوانند با استفاده از این دوره ها به موفقیت برسند.

تبریزی خاطرنشان می کند: اکثر سینماگران خوب و موفق سینمای حرفه ای، معمولا از سینمای کوتاه کار خود را آغاز کرده اند و بعدا در کارهای حرفه ای و بلند، خود را مطرح کرده اند.

وی درباره نتایج حاصل از این کارگاه های آموزشی می گوید: باید زمان کافی در اختیار هنرجویان قرار بگیرد تا فیلم های خود را بسازند. این نسل از فیلمسازان، نسل های بعدی نسل معاصر سینمای ما به حساب می آیند. بعد از این دوره، هنرجویان طرح ها و ایده های خود را ارائه می کنند و کم کم فیلم های اول خود را می سازند. این دوره ها باید برگزار شود تا هنرجویان، ایده بدهند و این مجموعه ایده ها مورد ارزیابی قرار بگیرد. بعد از آن، طرح های خود را ارائه کنند تا در نهایت فیلم ساخته شود.

کارگردان فیلم های «مارمولک» و «لیلی با من است» در ادامه سخنان خود درباره تولید فیلم هایی با محتوای هویت مشهد خاطرنشان می کند: برای فیلمسازی در مورد مشهد، تحقیقات میدانی و تئوریک وسیع لازم است. باید وارد پروسه تحقیقات میدانی گسترده و البته با صرف زمان شد. فیلمساز با این آشنایی اولیه، زیاد نمی تواند تحت تاثیر قرار بگیرد. مگر این که در مورد مشاهیر مشهد یا رویداد یا واقعه ای که در نقطه ای رخ داده کار کنیم یا مشخصا مقوله ای را انتخاب کنیم که در ارتباط با مشهد و استان خراسان رضوی باشد. دستیابی به فیلمی که منعکس کننده هویت اصلی استان و مشهد باشد، نیاز به تحقیقات گسترده تر و اطلاعات وسیع تری دارد. البته استان خراسان این پتانسیل را دارا است. اما نیاز به کارهای مقدماتی است. مثلا این که محققان و افرادی که از گذشته در این زمینه مطالعاتی داشته اند، در کنار هم حضور پیدا کنند و با تشریک مساعی و با تدوین دستورالعمل های لازم، به متن اولیه فیلمنامه دست پیدا کنند.

 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->