مدیر پخش شبکه یک صداوسیما عزل شد| اعلام جرم علیه ۸ نفر چهره ماندگار | درباره جلال‌الدین معیریان، بنیان‌گذار چهره‌پردازی کلاسیک ایران سایه مات خندوانه | نگاهی به برنامه ۱۰۰۱ و انتظارات برآورده نشده آن گفت‌وگو با استادان دانشگاه‌های مشهد به‌مناسبت روز ملی معماری پرورده آفتاب ایران | مختصری در احوال و آثار شیخ بهایی روایتی سینمایی از یک قهرمان | گفتگو با عوامل فیلم سینمایی صیاد انتشار فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان تفلیس آغاز اکران انیمیشن رویاشهر در سینما آیا نویسندگان پرفروش آینده دنیا باید ستاره فضای مجازی باشند؟ جایزه یک عمر دستاورد موسسه فیلم آمریکا برای فرانسیس فورد کوپولا فیلم کوتاه داستانی «جای خالی» در جشنواره ایتالیایی برنامه‌های رادیو به مناسبت سالروز شهادت امام‌جعفرصادق(ع) + زمان پخش اکران سیار انیمیشن «رؤیاشهر» در شهر‌های فاقد سینما درگذشت پاپ تماشاگران «مجمع کاردینال‌ها» را چند برابر کرد صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۴ حضور دیوید کراننبرگ در فیلم «آماده یا نه ۲» آمار فروش سینمای ایران در هفته گذشته (۳ اردیبهشت ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

کمال تبریزی: سینماگران خوب و موفق، معمولا کار را از سینمای کوتاه آغاز کرده اند + فیلم

  • کد خبر: ۱۵۰۸۵۹
  • ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۷
کمال تبریزی: سینماگران خوب و موفق، معمولا کار را از سینمای کوتاه آغاز کرده اند + فیلم
کارگردان نام آشنای ایرانی و برنده جوایز متعدد از جشنواره های بین المللی داخل و خارج از کشور، معتقد است که اکثر سینماگران خوب و موفق سینمای حرفه ای، معمولا از سینمای کوتاه کار خود را آغاز کرده اند.
مریم امیری
خبرنگار مریم امیری

به گزارش شهرآرانیوز، کمال تبریزی در حاشیه برگزاری چهارمین اردوی کشوری «ایده تا تولید» انجمن سینمای جوانان کشور در مشهد به خبرنگار شهرآرانیوز می گوید: برگزاری چنین کارگاه هایی برای فیلمسازان جوان بسیار خوب است. یک دوره آموزشی عملی که طی آن می توانند وارد مشخصات و ویژگی های یک سینمای حرفه ای شوند و در آینده بتوانند فیلم های خوب بسازند.

وی تاکید می کند: این طراحی خوبی است که در آن، استاد به همراه هنرجویان و فیلمسازان دوره هایی را برگزار می کند که بعدا و در زمان ورود از سینمای کوتاه به سینمای حرفه ای می تواند برای آنها بسیار مفید باشد. کاری بسیار ارزشمند که می تواند گسترش بیشتری پیدا کند و در نقاط مختلف کشور صورت بگیرد و فیلمسازان مناطق مختلف، بتوانند با استفاده از این دوره ها به موفقیت برسند.

تبریزی خاطرنشان می کند: اکثر سینماگران خوب و موفق سینمای حرفه ای، معمولا از سینمای کوتاه کار خود را آغاز کرده اند و بعدا در کارهای حرفه ای و بلند، خود را مطرح کرده اند.

وی درباره نتایج حاصل از این کارگاه های آموزشی می گوید: باید زمان کافی در اختیار هنرجویان قرار بگیرد تا فیلم های خود را بسازند. این نسل از فیلمسازان، نسل های بعدی نسل معاصر سینمای ما به حساب می آیند. بعد از این دوره، هنرجویان طرح ها و ایده های خود را ارائه می کنند و کم کم فیلم های اول خود را می سازند. این دوره ها باید برگزار شود تا هنرجویان، ایده بدهند و این مجموعه ایده ها مورد ارزیابی قرار بگیرد. بعد از آن، طرح های خود را ارائه کنند تا در نهایت فیلم ساخته شود.

کارگردان فیلم های «مارمولک» و «لیلی با من است» در ادامه سخنان خود درباره تولید فیلم هایی با محتوای هویت مشهد خاطرنشان می کند: برای فیلمسازی در مورد مشهد، تحقیقات میدانی و تئوریک وسیع لازم است. باید وارد پروسه تحقیقات میدانی گسترده و البته با صرف زمان شد. فیلمساز با این آشنایی اولیه، زیاد نمی تواند تحت تاثیر قرار بگیرد. مگر این که در مورد مشاهیر مشهد یا رویداد یا واقعه ای که در نقطه ای رخ داده کار کنیم یا مشخصا مقوله ای را انتخاب کنیم که در ارتباط با مشهد و استان خراسان رضوی باشد. دستیابی به فیلمی که منعکس کننده هویت اصلی استان و مشهد باشد، نیاز به تحقیقات گسترده تر و اطلاعات وسیع تری دارد. البته استان خراسان این پتانسیل را دارا است. اما نیاز به کارهای مقدماتی است. مثلا این که محققان و افرادی که از گذشته در این زمینه مطالعاتی داشته اند، در کنار هم حضور پیدا کنند و با تشریک مساعی و با تدوین دستورالعمل های لازم، به متن اولیه فیلمنامه دست پیدا کنند.

 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->