مدیر پخش شبکه یک صداوسیما عزل شد| اعلام جرم علیه ۸ نفر چهره ماندگار | درباره جلال‌الدین معیریان، بنیان‌گذار چهره‌پردازی کلاسیک ایران سایه مات خندوانه | نگاهی به برنامه ۱۰۰۱ و انتظارات برآورده نشده آن گفت‌وگو با استادان دانشگاه‌های مشهد به‌مناسبت روز ملی معماری پرورده آفتاب ایران | مختصری در احوال و آثار شیخ بهایی روایتی سینمایی از یک قهرمان | گفتگو با عوامل فیلم سینمایی صیاد انتشار فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان تفلیس آغاز اکران انیمیشن رویاشهر در سینما آیا نویسندگان پرفروش آینده دنیا باید ستاره فضای مجازی باشند؟ جایزه یک عمر دستاورد موسسه فیلم آمریکا برای فرانسیس فورد کوپولا فیلم کوتاه داستانی «جای خالی» در جشنواره ایتالیایی برنامه‌های رادیو به مناسبت سالروز شهادت امام‌جعفرصادق(ع) + زمان پخش اکران سیار انیمیشن «رؤیاشهر» در شهر‌های فاقد سینما درگذشت پاپ تماشاگران «مجمع کاردینال‌ها» را چند برابر کرد صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۴ حضور دیوید کراننبرگ در فیلم «آماده یا نه ۲» آمار فروش سینمای ایران در هفته گذشته (۳ اردیبهشت ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

نقش آفرینی موسسه فرهنگی شهرآرا در ارتقای سیمای تصویری شهر مشهد

  • کد خبر: ۱۵۰۸۷۵
  • ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۱
نقش آفرینی موسسه فرهنگی شهرآرا در ارتقای سیمای تصویری شهر مشهد
مدیرعامل موسسه فرهنگی شهرآرا، نقش موسسه فرهنگی شهرآرا درباره رویداد فیلمسازی مشهد و در زمینه ارتقای تصویری شهر مشهد تبیین کرد.
مریم امیری
خبرنگار مریم امیری

به گزارش شهرآرانیوز، «سید میثم موسوی مهر» مدیرعامل موسسه فرهنگی شهرآرا در حاشیه برگزاری رویداد فیلمسازی «ایده تا تولید» که با حمایت این موسسه فرهنگی در مشهد در حال برگزاری است گفت: ما در زمینه معرفی مشهد، خلاء بزرگی در زمینه فقر تصویری و همچنین ارائه روایت های ناصحیح از این شهر داریم. از سوی دیگر، مزیت نگاری نیز در مورد مشهد انجام نشده است. ما به دنبال این هستیم با برداشتن گامهایی پازل معرفی مشهد را کامل کنیم.

وی افزود: برگزاری رویداد فیلمسازی «ایده تا تولید» می تواند در شناسایی شبکه مسائل مشهد گام مهمی باشد. در این رویداد، تجربه هنرجویان از زمان پیش از شکل گیری یک اثر سینمایی آغاز می شود و تا آخرین لحظه که نمایش اثر است، ادامه پیدا می کند و پس از آن هم موضوع نظام توزیع پیش می آید.

موسوی مهر خاطرنشان کرد: ما در حوزه آثار بلند سینمایی، آثار کوتاه تولید فیلمسازان جوان و تولید خرده روایت ها ورود پیدا کردیم و تلاش می کنیم در زمینه تولید فیلمنامه نیز به عنوان پایه تولیدات تصویری، ورود منطقی و دقیق پیدا کنیم. در حوزه موضوعی نیز مسائلی از قبیل هویت شهر مشهد و مسائل خاص بانوان برای ما مطرح است.

وی افزود: قصد داریم با توجه به حوزه رویدادها، شخصیت ها و اماکن، ذیل نقشه هویتی مشهد که طراحی شده، داده های تصویری داشته باشیم و می خواهیم بین فعالان این عرصه با موضوع هویت مشهد پیوند برقرار کنیم.

مدیرعامل موسسه فرهنگی شهرآرا تاکید کرد: مدیوم تصویر یک رسانه است که دلیل توجه ما به این رویداد است نیز خاصیت رسانه‌ای آن است. از سوی دیگر، از ابتدای شکل گیری دوره جدید مدیریت شهری در شهرداری مشهد، یک نهاد تخصصی در زمینه حمایت از تولید آثار نمایشی و تصویری به وجود آمد که موسسه فرهنگی شهرآرا عهده دار آن شد. یک نهاد رسانه ای که با توسعه ماموریت های تعریف شده، به عرصه حمایت از اینگونه تولیدات نیز وارد شد.

وی در مورد ورود موسسه شهرآرا در حمایت از رویداد «ایده تا تولید» خاطرنشان کرد: در یک جمله ایده اصلی این کار عبارت است از «نقش آفرینی در ارتقای سیمای تصویری شهر مشهد». ما سعی می کنیم در این زمینه، از مدیوم های مختلف رسانه ای استفاده کنیم.

موسوی مهر تاکید کرد: سعی میکنیم تعداد و جهت تولید آثار را به سمت وضعیت نگاری مشهد پیش ببریم. البته در کنار آن، دیگر رویدادهای رسانه ای مانند «رج» را نیز مد نظر داریم. در آن رویداد نیز پشتیبان رسانه های محلی هستیم که با رویکرد مسئله محوری شکل می گیرند و اقدام می کنند. این رویداد نیز هفته آینده برگزار می شود.

وی در ادامه گفت: ورود یک نهاد رسانه ای به این عرصه نیز به دلیل همان نقطه ضعف ما در بازنمایی مشهد است که با وجود همه ظرفیت ها، هنوز روایتی صحیح و جامع از آن ارائه نشده است. به عبارت دیگر، ما می خواهیم روابط عمومی مشهد باشیم و بر همین اساس، از هر زمینه و فرصتی استفاده می کنیم.



 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->