شلیک دلخراش مرد فراری به همسرش استطاعت ٩٨درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد کشف جسد دانشجوی دندان‌پزشکی بعد از یک هفته| دو مظنون بازداشت شدند یک کشته و ۶ مجروح بر اثر طوفان زاهدان(۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد دستگیری زورگیران دهه هشتادی قمه کش (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف ۷۳ قطعه سکه تاریخی دوره اشکانیان از مسافر قطار (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد میانگین سن مادران و پدران ایرانی در تولد اولین فرزند چقدر است؟ سردار رادان: اصراری به انتقال خودرو‌های توقیفی با جرثقیل نداریم سارق ۴۶ کامپیوتر خودرو در مشهد به دام افتاد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازنشستگان تامین اجتماعی همچنان منتظر تعیین تکلیف افزایش حقوق خود هستند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۱۱ واحد صنفی به‌دلیل فروش مواد مخدر و قرص‌های غیرمجاز در مشهد  آدمکشی جوان ۱۸ ساله به خاطر غرور جوانی در مشهد + عکس آنچه اخلاق عمومی را کارآمدتر می‌کند نگهداری درست پیاز و جلوگیری از جوانه زدن آن + روش‌هایی کاربردی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز اینترنت در روز‌های کنکور قطع نمی‌شود تاثیر شبکه‌های اجتماعی مجازی بر گرایش نوجوانان به مصرف دخانیات چقدر است؟ قطع انتقال محلی مالاریا در کشور تا سال ۱۴۰۴ | افزایش مالاریا در خراسان رضوی طی ۲ سال گذشته
سرخط خبرها

لطفا مزاحم آتشنشانی نشوید!

  • کد خبر: ۱۲۷۵۳۰
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵
لطفا مزاحم آتشنشانی نشوید!
با وجود بیش از ۹۰ هزار مزاحمت تلفنی با آتش‌نشانی مشهد خللی در ماموریت‌های این سازمان ایجاد نشده است.

ملیحه ابراهیمی | شهرآرانیوز؛ می‌توان آن زمانی را که خط‌های ثابت تلفن رونق داشت و مردم ذوق می‌زدند که دیگر لازم نیست برای تماس با خانواده‌شان وقت و بی‌وقت مزاحم همسایه شوند؛ دوران اوج مزاحمت‌های تلفنی دانست نه در عصر حاضر که فناوری پیشرفت کرده است و امکان تماس تصویری با هر کسی از هر نقطه دنیا امکان پذیر است.

واقعا با چه انگیزه‌ای برخی‌ها شماره ۱۲۵ را می‌گیرند و نقش بازی می‌کنند که فلان‌جا آتش گرفته است! شده به این نکته توجه کنند؛ زمانی که خط‌های سازمان آتش‌نشانی را مشغول می‌کنند ممکن است یک نفر در صف انتظار باشد و هست و نیستش به باد برود. در ادامه درباره فعالیت‌های آتش‌نشانان مشهدی با آتشپاد دوم مجید فرهادی، مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد، به گفتگو نشستیم. ماحصل این گفتگو مربوط به فعالیت‌های ۵ ماهه ابتدای امسال این سازمان است که با هم می‌خوانیم.

۱۰۹۵۲
تعداد مأموریت‌های انجام شده

۳۴۰۹ ماموریت
تعداد ماموریت‌های آتش‌سوزی

۳۸۰۷ ماموریت
تعداد مأموریت‌های امداد و نجات

۳۷۳۶ عملیات
تعداد عملیات خدمات ایمنی

۳ تا ۴ دقیقه
مدت زمان رسیدن به محل حادثه و حریق

۵۴ ایستگاه
تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی

۵۹۴۰ نفر
تعداد شهروندان نجات‌یافته در حوادث گوناگون

۸۷۲ نفر
تعداد مصدومان حوادث مختلف

۶۶ نفر
تعداد متوفیان حوادث متعدد

۲۰ تا ۲۲
اوج ساعت‌های مأموریت‌های آتش‌سوزی

۱۸ تا ۲۰
اوج ساعت‌های مأموریت‌های امداد و نجات

منطقه ۲
بیشترین حوادث امداد و نجات و اطفای حریق در این منطقه است

لوازم الکتریکی
اولویت حریق

آسانسور
اولویت حادثه

۲۹۲۶۷۸ تماس
تعداد تماس‌های گرفته‌شده با آتش‌نشانی مشهد

۹۰۲۶۸ تماس
سهم مزاحمت‌های تلفنی از مجموع تماس‌های گرفته شده

توجه: با راه‌اندازی سیستم کنترلی چنانچه شخصی مزاحمت مکرر برای سازمان آتش‌نشانی ایجاد کند، شماره وی شناسایی و از طریق واحد حقوقی آتش‌نشانی پیگیری قضایی برای برخورد با این افراد انجام می‌شود.

۱۴۴۹۹ تماس

تعداد تماس‌های عملیاتی از مجموع تماس‌های گرفته شده

ریشه‌یابی کنیم

ورود هر فناوری به هر جامعه‌ای بهتر است با فراهم کردن زیرساخت‌های فکری و فرهنگی همراه باشد، البته با چاشنی آموزش، اگر این نکته نادیده گرفته شود زمینه آسیب و به دنبال آن آزار رساندن به دیگران را ایجاد می‌کند. تلفن یکی از همین فناوری‌هاست که اگر درست از آن استفاده نشود باعث بالا رفتن آمار مزاحمت‌های تلفنی و مشکلات بعدی می‌شود. به گفته دکتر مجید ابهری، آسیب‌شناس و متخصص علوم رفتاری، ریشه ارتکاب چنین رفتار‌هایی را می‌توان در چهار گروه افراد جست‌وجو کرد:

کودکان یا سالمندان که ناخواسته و تصادفی به اشتباه با شماره‌های امدادی تماس می‌گیرند.

افرادی که از سر تنهایی و بیکاری با مزاحمت تلفنی وقتشان را پر می‌کنند.

آن دسته افراد که با تربیت نادرست خانوادگی بزرگ شده‌اند.

افرادی که دچار بیماری‌های روحی و روانی هستند و از آزار دادن افراد لذت می‌برند. بهترین راهکار تربیت از سنین کودکی است که از محیط خانه از سوی پدر و مادر شکل می‌گیرد و آموزش و پرورش به عنوان نظام آموزشی باید این مسیر را ادامه بدهد؛ البته برای آن دسته افراد که هیچ‌گونه تعلیم و تربیتی روی آن‌ها اثر ندارد، تعیین مجازات‌های بازدارنده بهترین راهکار است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->