۱۱۱ نفر از حجاج به دلیل وخامت شرایط جسمی‌ به کشور بازگشتند مقطع کاردانی رشته «فوریت‌های پزشکی» حذف خواهد شد ارتباط گردشگری ایران با مالزی افزایش می‌یابد هشداری برای زمین؛ ۲۳ درصد از مساحت زمین دیگر قابل بهره برداری نیست دستگیری عامل قتل پاکبان مشهدی + عکس خمیردندان‌های غیرمجاز از سوی وزارت بهداشت معرفی شدند (۱۴ تیر ۱۴۰۳) دستگیری سارقان سفری در مشهد نیمی از فوتی‌ها در تصادفات مشهد، عابران پیاده هستند واریز ۳ میلیون تومان به حساب بازنشستگان | متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به چه معناست؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) کشف انبار داروهای غیرمجاز توسط پلیس مشهد پشه آئدس به رنگ و بوی تایر بسیار علاقه‌مند است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه، ۱۴ تیر ١۴٠٣) | تداوم وزش باد در استان سالاد سزار ۱۰۰ ساله شد | همه چیز در مورد یک سالاد پرطرفدار اهدای اعضای کودک مرگ مغزی در مشهد نجات‌بخش زندگی سه بیمار نیازمند‌به‌عضو شد (۱۴ تیر ۱۴۰۳) گردشگری ایران از دریچه سیاستگذاری دولت چهاردهم؛ باید و نبایدها انفجار شدید در کارخانه تولید جنگ‌افزار آمریکا + فیلم معلمان مدارس غیردولتی تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان قرار می‌گیرند مقدمه و بستر توانمندسازی کودکان کار باید فراهم شود | آمار و ارقام دقیقی از کودکان کار در ایران نداریم افزایش نسبی دما طی امروز و فردا در بیشتر نقاط کشور (۱۴ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

دستور آزادی ۱۷۰ زندانی صادر شد

  • کد خبر: ۱۵۱۱۵
  • ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲
دستور آزادی ۱۷۰ زندانی صادر شد
  دادستان تهران به همراه جمعی از معاونین، قضات اجرای احکام و ناظر زندان و مدیران زندان‌های استان تهران از ندامتگاه تهران بزرگ به صورت سرزده بازدید کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، علی القاصی دادستان تهران، تعداد زیادی از بند‌های این زندان را بازدید و با کلیه زندانیان این بند‌ها به صورت چهره به چهره ملاقات کرد.

در این دیدار‌های حضوری، درخواست ها، مسائل و مشکلات زندانیان مورد بررسی قرار گرفت و دستورات مقتضی در راستای انجام دستورالعمل ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری ریاست قوه قضاییه صادر و بر پیگیری فوری و حل مشکلات زندانیان تا حصول نتیجه نهایی تاکید شد.

دادستان تهران در این بازدید یک روزه دستور آزادی ۱۷۰ نفر از زندانیانی که باقیمانده حبس آن‌ها کمتر از سه ماه بود برای اعطاء مرخصی منتهی به آزادی را صادر و دستور داد بلافاصله لیست این افراد توسط معاونین و مسئولین زندان تهیه و با بررسی دقیق سوابق، به آن‌ها مرخصی منتهی به آزادی داده شود.

در این بازدید و ملاقات‌های چهره به چهره، دستوراتی را پیرامون رفع مشکلات قضائی زندانیان در خصوص موضوعات ذیل صادر و بر رسیدگی و اقدام عاجل به منظور پیگیری آن‌ها تاکید شد.

در خصوص آن دسته از محکومین که دارای احکام محکومیت متعدد بودند با دستور دادستانی مقرر شد با قید فوریت پیگیری‌های قضایی توسط قضات ناظر و اجرای احکام در جهت ادغام محکومیت آن‌ها انجام و مراتب جهت صدور حکم واحد به دادگاه ذیصلاح ارسال شود.

مقرر شد آن دسته از محکومینی که صرفاً به خاطر رد مال در زندان هستند، هر چه سریعتر با استقرار شورای حل اختلاف و با استفاده از ظرفیت قضات ناظر و مددکاران زندان مساعی لازم در جهت جلب رضایت و مصالحه با شکات آن‌ها بعمل آید.

مقرر شد با بررسی کارشناسی توسط قضات زندان لیست کلیه زندانیانی که شرایط و استحقاق عفو موردی دارند در دستور کار کمیسیون عفو و بخشودگی جهت تقدیم به ریاست محترم قوه قضادیه قرار گیرد.

در ادامه بازدید تاکید شد ملاقات‌های حضوری زندانیان با لباس معمولی انجام و کرامت انسانی زندانیان بیشتر مد نظر قرار گیرد. در خصوص اعطای مرخصی به زندانیان و استفاده از سایر تسهیلات به خصوص آزادی مشروط و تعلیق باقیمانده حبس نیز دستوراتی از جانب دادستان تهران صادر و مقرر شد که در این خصوص تسریع به عمل آید.

القاصی در خصوص آن دسته از محکومین که صرفاً به خاطر رد مال در زندان هستند و توانایی پرداخت محکوم به را ندارند دستور داد که با طرح دعوای اعسار و پیگیری آن در دادگاه ها، مساعدت لازم جهت تسهیل در امور صورت گیرد.

دادستان تهران در راستای اقدام عملی برای حل مسائل و مشکلات قضائی زندانیان، دستور داد در روز‌های آتی کلیه سرپرستان نواحی دادسرا‌های تهران به همراه کلیه قضات اجرای احکام در محل زندان حاضر و به صورت میدانی و ملاقات چهره به چهره با زندانیان به صورت موردی مسائل و مشکلات آن‌ها را پیگیری نمایند.

در پایان دادستان تهران در راستای نظارت بر مسایل بهداشتی و رفاهی زندان و نیز اعزام به موقع زندانیان به شعب مراجع قضایی و همینطور انتقال محکومین زندانی به زندان شهرستان محل اقامت خود در جهت رفاه خال خانواده آن‌ها دستوراتی به مسئولین ذیربط صادر کرد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->