ویدیو درگیری عجیب در مسابقات جام رمضان فدراسیون جودو! آیا نحوه واگذاری غیر عادلانه است؟ | اعتراض استقلال برای چیست؟ آندو: جوان‌های تیم ملی منتظر فرصت باشند جریمه چندهزار دلاری قلعه نویی و شاگردان| تلخی بی پایانِ باخت مقابل قطر نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

وضعیت ووشوی خراسان رضوی؛ غنی از بازیکن، تهی از تیم!

  • کد خبر: ۱۵۱۵۳۳
  • ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱
وضعیت ووشوی خراسان رضوی؛ غنی از بازیکن، تهی از تیم!
دور برگشت لیگ برتر ووشو از دیروز آغاز شد و مشهد هیچ تیمی در این مسابقات ندارد، اما بازیکنان زیادی از این شهر در تیم‌های دیگر حضور دارند

شهرآرانیوز؛ تالوکاران با لباس‌های رنگی به روی تاتامی می‌روند. داوران کنار زمین به تماشای هنرنمایی آن‌ها نشسته‌اند و علاقه‌مندان تلویزیونی یا حاضران در سالن از نمایش هنر‌های فردی تالوکاران لذت می‌برند. رقابت‌های لیگ برتر ووشو به دور برگشت مرحله نهایی رسیده است و رفته‌رفته هیجان ووشو علاقه‌مندان به این رشته رزمی را می‌گیرد؛ مسابقاتی که با شرکت ۹ تیم در دو گروه پنج و چهارتیمی برگزار می‌شود و مثل همیشه جای خالی تیمی از خراسان‌رضوی در این تورنمنت کاملا احساس می‌شود.

خراسانی که انتظار می‌رود به سبب ظرفیت‌های موجود انسانی در رشته‌های رزمی توانمندی و حضور بیشتری از خود نشان بدهد، با کم‌تدبیری و نبود اسپانسر نه‌تن‌ها در ووشو، بلکه در تکواندو، کاراته، جودو و... در سطح اول کشور حضور کم‌رنگ و ضعیف دارد. با وجود این، نگاهی به ترکیب تیم‌های حاضر در لیگ‌برتر ووشو نشان می‌دهد ظرفیت‌های انسانی خوبی در ووشو خراسان وجود دارد که به‌علت نبود تیم‌داری حرفه‌ای استان در پیراهن دیگرتیم‌های کشور به میدان می‌روند.

سهم ویژه خراسانی‌ها در بخش تالو

ووشوکاران خراسانی بیش از آنکه در رشته مبارزه‌ای ساندا در کشور سرآمد باشند، در تیم‌های لیگ‌برتری و در بخش تالو به میدان می‌روند. حضور هشت تالوکار مشهدی در پنج تیم از ۹ تیم لیگ‌برتر ووشو، بیانگر این واقعیت است که اوضاع تالو خراسان در قیاس با ساندا بهتر است. چنانچه در سال‌های نه‌چندان‌دور هم فوق ستاره ووشو مشهد، احسان پیغمبری، در رشته تالو مدال آسیایی گرفت و به نماد ووشو خراسان بدل شد. البته دو سانداکار خراسانی هم امسال در لیگ‌برتر به روی تاتامی رفتند که عملکرد چندان موفقی نداشتند. بر عکس، تالوکاران خراسانی تا اینجا از چهره‌های تأثیرگذار تیم‌هایشان بودند و نقش مهمی در موفقیت آن‌ها داشتند.

همه مردان مشهد در لیگ‌برتر ووشو

تیم دانشگاه آزاد و پاس ناجا صدرنشینان دور رفت لیگ‌برتر ووشو در دو گروه، چهار ورزشکار مشهدی را در ترکیب خود می‌بینند. امیر محمدرضایی با دانشگاه آزاد امسال عملکرد خیره‌کننده‌ای داشته است و تیمش با دوازده امتیاز مقتدرانه صدرنشین گروه پنج‌تیمی رقابت‌هاست. در گروه دوم هم مهدی خداشناس، محمد خدادادی و علی وطن‌خواه با تیم پاس ناجا نه‌امتیازی و صدرنشین هستند؛ ورزشکارانی از مشهد که نقش ویژه‌ای در موفقیت تیم پاس داشتند.

امین قربان‌پور و عرفان اعتزاز هم در تیم شورای شهر شهریار به روی تاتامی می‌روند؛ تیمی که وضعیت خوبی در جدول ندارد و با چهار امتیاز در مکان سوم جدول چهارتیمی ایستاده‌است. امیر نظری و ماهان امیری هم دو ورزشکار مشهدی تیم پارس جنوبی هستند که تیمشان با ۹ امتیاز در پله دوم جدول گروه اول در تعقیب دانشگاه آزاد اسلامی است. در رشته ساندا هم ابوالفضل کریم‌کشته و مهدی کرمانی در تیم پاس ناجا مبارزه می‌کنند.

مورد ویژه «غمخوار»

به فهرست بلندبالای مشهدی‌های لیگ‌برتر ووشو باید نام یک سرمربی را هم اضافه کرد؛ هادی غمخوار، سرمربی کهنه‌کار مشهدی که این روز‌ها به‌عنوان سرمربی بالای سر تیم هیئت‌ووشو بندرماهشهر است. تیم هادی غمخوار در گروه چهارتیمی با پاس فراجا، شورای شهر و شهرداری شهریار و باشگاه قهرمانان شاهرود هم‌گروه است؛ جایی که در پایان دور رفت پاس با قدرت نه‌امتیازی و در صدر است و هیئت‌ووشو بندرماهشهر هم با هدایت سرمربی مشهدی چهارامتیازی با تفاضل ۲+ در مکان دوم جدول قرار دارد. شورا و شهرداری شهریار با همین تعداد امتیاز و تفاضل ۴- در مکان سوم ایستاده و باشگاه قهرمانان شاهرود هم تیم بدون امتیاز و قعرنشین است.

چشم امید تالو ایران به ورزشکاران خراسان

کسب مدال برنز فرم چانگ چوآن در بخش تالو بازی‌های آسیایی سال ۲۰۱۰ گوآنگژو توسط احسان پیغمبری باعث شد که نام ووشو خراسان در سطح ملی بر سر زبان‌ها بیفتد؛ مسئله‌ای که نشان می‌دهد خراسان در یکی‌دو دهه گذشته دست‌کم استعداد‌های خوبی در تالو ووشو داشته است؛ استعداد‌هایی که امروز هم شش نفر از آن‌ها در اردوی تیم‌ملی تالو حضور دارند و ممکن است در فهرست نهایی سرمربی تیم‌ملی که ۲۱ اسفند اعلام می‌شود، حضور داشته باشند.

امیرمحمد رضایی، مهدی خداشناس، علی وطن‌خواه، امین قربان‌پور، عرفان اعتزاز و امیر نظری تالوکارانی هستند که به اردوی تیم‌ملی فراخوانده شده‌اند و باید دید درنهایت چند نفر از آن‌ها همراه تیم‌ملی به مسابقات برون‌مرزی اعزام می‌شوند و چه نتایجی می‌گیرند؛ نفراتی که هرکدام در تیم‌های باشگاهی‌شان برای خود نامی دست و پا کرده‌اند و پرچم خراسان را که چند سالی است در لیگ‌برتر تیم‌داری نمی‌کند، برافراشته‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->