معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

وزیر ارتباطات مسئول پیگیری «بازگرداندن اینترنت به شرایط عادی» شد

  • کد خبر: ۱۵۱۵۶۸
  • ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹
وزیر ارتباطات مسئول پیگیری «بازگرداندن اینترنت به شرایط عادی» شد
در راستای درخواست رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس مبنی بر بازگشت اینترنت به شرایط عادی، دفتر ریاست‌جمهوری از وزیر ارتباطات خواست تا شرایط این امر را در کارگروه اقتصاد دیجیتال بررسی کند.

به گزارش شهرآرانیوز - رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس ۱۹ دی‌ماه امسال با ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهور، خواستار بازگشت اینترنت به شرایط عادی شد. حال با گذشت بیش از یک ماه از این نامه، دفتر ریاست‌جمهوری خواستار بررسی این موضوع در کارگروه اقتصاد دیجیتال شد. کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال دی ماه سال گذشت تشکیل شد و مصوبات این کارگروه تقریبا در حد مصوبات هیات وزیران قدرت دارد. این کارگروه مرکب از وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.

در این نامه که ۲۷ بهمن‌ماه سال جاری از سوی رئیس دفتر رئیس‌جمهور خطاب به وزیر ارتباطات نوشته شده، آمده است:

«احتراماً نامه شماره ۱۲۵۴۸۹۰ مورخ ۱۴۰۱/۱۰/۱۹ نماینده محترم مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و گزارش این دفتر درخصوص «لزوم بازگرداندن اینترنت به شرایط عادی و فراهم‌کردن دسترسی مردم به اینترنت آزاد»، به استحضار رسید، حسب نظر رئیس‌جمهور محترم، مقتضی است موضوع توسط کارگروه اقتصاد دیجیتال بررسی، پیگیری و اعلام نتیجه شود.»

وزیر ارتباطات مسئول پیگیری «بازگرداندن اینترنت به شرایط عادی» شد

درخواست بررسی بازگشت اینترنت به شرایط عادی

اعمال محدودیت‌ها در اینترنت توسط نهاد‌های امنیتی صورت گرفته است و بار‌ها گفته شده که باید برطرف‌کردن آن نیز توسط همین نهاد‌ها صورت گیرد. «عیسی زارع‌پور» بار‌ها در پاسخ به زمان رفع فیلتر اینستاگرام و واتس‌اپ گفته است که دخل و تصرفی در فیلترینگ و رفع آن ندارد: «بنده دخل و تصرفی در این مورد ندارم و تصمیم‌گیر نیستم. شورای امنیت کشور تصمیم گرفته است و اگر قراری بر بازگشت باشد، آنجا باید تجدیدنظر کند. من حتی عضو شورای امنیت کشور هم نیستم.»

بااین‌حال دفتر ریاست‌جمهوری بررسی این موضوع را به کارگروه اقتصاد دیجیتال سپرده است و به‌نظر می‌رسد این کارگروه باید موضوع برگرداندن اینترنت به شرایط عادی را از نهاد‌های مربوطه، پیگیری کند.

مجتبی توانگر، در نامه پیشین خود به رئیس‌جمهور، از تشکیل صندوق خسارت اینترنت نیز سخن گفته بود: «پیشنهاد می‌شود صندوق جبران خسارت فیلترینگ در کشور راه‌اندازی شده تا کسب‌وکار‌های خسارت‌دیده امکان بازگشت مجدد به چرخه خدمت به کشور و ازسرگیری فعالیت اقتصادی را بیابند. این صندوق می‌تواند هزینه سیاست‌های نادرست را نیز شفاف کرده و مسئولیت‌پذیری سیاست‌گذاران را ارتقا دهد.»

منبع: دیجیاتو

زارع‌پور: از نامه دفتر ریاست‌جمهوری اطلاعی ندارم!

وزیر ارتباطات درباره نامه منتشر شده از سوی دفتر رئیس‌جمهور به وزارت ارتباطات مبنی بر لغو محدودیت‌های اینترنتی گفته است: نامه‌ای از طرف آقای توانگر نماینده مجلس داده شده بود و اخلاق ایشان است که نامه‌ها را منتشر می‌کنند،ما جواب نامه ایشان را می‌دهیم.اطلاعی از نامه دفتر رئیس‌جمهور ندارم.

مجتبی توانگر، رییس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس با انتشار نامه‌ای از طرف دفتر رئیس جمهور به وزیر ارتباطات مدعی درخواست رئیس جمهور مبنی بر بررسی«لزوم برگرداندن اینترنت به شرایط عادی و فراهم کردن دسترسی مردم به اینترنت آزاد»در کارگروه اقتصاد دیجیتال شده.

البته قبلا وزیر ارتباطات بارها گفته بود اعمال محدودیت‌ها در اینترنت،توسط«نهادهای ذی‌صلاح»صورت گرفته و برطرف کردن آن در اختیار همین نهادهاست.

با این حال دفتر ریاست جمهوری بررسی این موضوع را به کارگروه اقتصاد دیجیتال در دولت سپرده است و به نظر می‌رسد این کارگروه باید در این رابطه تصمیم‌گیری و نتیجه را اعلام کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->