روایتی از آخرین دستاورد‌های مدیریت شهری مشهد در دوازدهمین نمایشگاه تخصصی خدمات شهری | از دستگاه ریشه‌کن تا پهپاد‌های اطفای حریق + فیلم شهرداری مشهد پیشگام در استفاده از فناوری‌های نوین حاجی‌بگلو: مدیریت شهری مشهد نگین تمامی حوزه‌های مدیریت شهری در خاورمیانه است رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور: بخش خصوصی اصلی‌ترین حامی مدیریت شهری است+ویدئو پارک خطی شش‌هکتاری در محله شهرک شهید رجایی مشهد به بهره‌برداری می‌رسد + تصاویر انعقاد قرارداد مشارکت شهرداری مشهد با کمیته امداد امام خمینی (ره) معاون استاندار خراسان رضوی: برقی‌کردن قطار مشهد- تهران ۲ میلیارد دلار هزینه دارد پلمب کارگاه تولیدی لوازم آرایشی غیرمجاز در کاشمر (یکم آذر ۱۴۰۳) ناصحی: مشهد قطب دیپلماسی شهری در کشور است ورود نخستین اتوبوس برقی به مشهد تا ۴۵ روز دیگر ارتقای پرشتاب زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل بار در مشهد عزم جدی شورا و مدیریت شهری مشهد مقدس برای تقویت دیپلماسی شهری برگزاری اولین نشست شهر‌های ایرانی شرکت‌کننده در اجلاس بریکس پلاس در مشهد + فیلم (یکم آذر ۱۴۰۳) اجرایی‌شدن تنها ۳۰ درصد از پروژه‌های عمرانی مصوب شهر مشهد قطار برقی مشهد-تهران روی ریل تحقق | استاندار خراسان رضوی: با حمایت و اعتبار بودجه‌های ملی قرار است این پروژه به سرانجام برسد آغازبه‌کار دوازدهمین نمایشگاه تخصصی مدیریت شهری در نمایشگاه بین‌المللی مشهد از امروز (یکم آذر ۱۴۰۳) رونمایی از پهپاد‌های آتش نشان در نمایشگاه تخصصی خدمات شهری شهردار مشهد: تقویت دیپلماسی، از سیاست‌های اصلی مدیریت شهری است نشست رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد با احزاب سیاسی | گفتگو با فعالین اجتماعی، کلید بهبود مدیریت شهری در مشهد حضور دادپزشک در آرامستان‌های شهرداری مشهد برای تسریع خدمت‌رسانی به خانواده‌های متوفیان تقدیر فرماندار مشهد از شهردار مشهدمقدس (۳۰ آبان ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

اتمام حفاری بخش شرقی خط ۳ مترو مشهد تا پایان سال

  • کد خبر: ۱۵۱۹۲۱
  • ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹
اتمام حفاری بخش شرقی خط ۳ مترو مشهد تا پایان سال
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد از اتمام حفاری قطار شهری در محدوده میدان شهدا تا پایانه مسافربری امام رضا (ع) خبر داد.

علیرضا ظهیری  | شهرآرانیوز؛  ۲۲ فروردین سال ۹۵ بود که با آغاز حرکت دستگاه حفار تونل مترو یا همان تی‌بی‌ام از میدان فردوسی مشهد به‌سمت شهرک ابوذر، عملیات ساخت سومین خط از خطوط چهارگانه قطارشهری مشهد آغاز شد. بی‌تردید یکی از خطوط حیاتی و شریان‌های حمل‌ونقلی شهرمان که نقش تأثیرگذار در کنترل ترافیک شهر و افزایش سفر مردم با ناوگان‌های مختلف حمل‌ونقل عمومی دارد، همین خط ۳ متروست؛ چون طولانی‌ترین خط ریلی درون‌شهری مشهد علاوه‌بر اتصال مناطق مسکونی غرب به شرق شهر؛ مراکز و مناطق مهم و راهبردی شهر شامل راه‌آهن، فرودگاه و پایانه مسافربری را نیز به یکدیگر و به حرم مطهر رضوی متصل می‌کند، از همین‌رو راه‌اندازی شش کیلومتر ابتدایی این خط از میدان شهدا تا پایانه مسافربری امام‌رضا (ع)، اولویت نخست مدیریت‌شهری در حوزه ساخت قطارشهری است، اما درکنار این مهم، عملیات حفاری خطوط ۳ و ۴ قطارشهری نیز ادامه دارد و به‌گفته مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد، عملیات حفاری تونل بخش شرقی خط ۳ مترو با حفر چهارده کیلومتر از تونل این مسیر از میدان فردوسی با استفاده از دستگاه حفاری و رسیدن این دستگاه به شهرک ابوذر تا چند روز دیگر به پایان خواهد رسید.

حفاری شهرک ابوذر تا میدان امام‌علی (ع)؛ به‌زودی

کیانوش کیامرز در گفتگو با شهرآرا، با اشاره به عملیات حفاری خط ۳ مترو مشهد گفت: تا چند هفته آینده و قبل از پایان سال، عملیات حفاری تونل خط ۳ در بخش شرقی این خط با کمک دستگاه حفاری به پایان می‌رسد و به نوعی عملیات حفاری فاز نخست خط ۳ در محدوده میدان شهدا تا پایانه مسافربری امام رضا (ع) به اتمام خواهد رسید. پس از آن، دستگاه حفاری اورهال برای حفاری بخش غربی این خط ریلی، از شهرک ابوذر به میدان امام‌علی (ع) منتقل خواهد شد تا سال آینده بتوانیم عملیات حفاری تونل خط ۳ در قاسم‌آباد و درنهایت امیریه را با دستگاه حفار آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه عملیات ساخت شش کیلومتر هسته مرکزی خط ۳ مترو از میدان شهدا تا پایانه مسافربری امام‌رضا (ع) نیز ادامه دارد، افزود: هرچند سرعت اجرای این پروژه زیاد نیست، کارگاه‌ها فعال هستند و درحال‌حاضر پیشرفت فیزیکی این بخش از خط ۳ در بخش ایستگاهی، ۷۰ درصد و در بخش تجهیزات حدود ۴ درصد است.

حفاری خط ۴ ادامه دارد

کیامرز درباره حفاری تونل خط ۴ مترو مشهد که عملیات آن از منطقه مهرمادر آغاز شده است، نیز توضیح داد: دستگاه حفار در این تونل نیز پس گذر از منطقه مهرمادر و خواجه‌ربیع، اکنون دو کیلومتر از مسیر را حفاری کرده است و این دستگاه درحال‌حاضر نزدیک میدان امام‌حسین (ع) است و امیدواریم تا آخر فروردین ۱۴۰۲ میدان امام‌حسین (ع) را هم پشت سر بگذارد.

۶ هزار میلیارد اعتبار برای سرعت دادن به ساخت مترو

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد با اشاره به مصوبات مالی سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌رضوی با موضوع قطارشهری مشهد گفت: در این زمینه، دولت سه مصوبه مربوط به انتشار ۲ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت با بازپرداخت صددرصدی شهرداری مشهد، انتشار ۲ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت با بازپرداخت صددرصدی دولت و ۲ هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات نفتی داشته است. به‌گفته وی، تامین ۲ هزار میلیارد تومان از محل اعتباراتنفتی همچنان درحال پیگیری است و در همین راستا جلساتی هم با وزارت نفت و سازمان برنامه‌وبودجه در دست برگزاری است و امیدواریم در سال آینده بتوانیم به این محل درآمدی برای ساخت قطارشهری مشهد دست یابیم.

تأیید وزارت‌خانه برای انتشار ۲ هزار میلیارد اوراق

مدیرعامل شرکت قطارشهری با اشاره به مصوبه اخیر شورای اسلامی شهر مشهد با موضوع اجازه انتشار ۲ هزار میلیارد اوراق مشارکت مربوط به ساخت مترو گفت: این لایحه نیز به وزارت کشور فرستاده شده و این وزارت‌خانه نیز تأیید کرده است. امیدواریم تا آخر سال با بانک مرکزی برای انتشار این اوراق که بازپرداخت صددرصدی آن برعهده شهرداری است، به توافق برسیم و این اوراق تا خرداد سال آینده منتشر شود.

وی ادامه داد: همچنین از سهم ۲ هزار میلیارد تومانی دولت در انتشار اوراق مشارکت برای سال جاری، انتشار ۴۵۰ میلیارد تومان به تأیید رسیده است و تلاش می‌کنیم مابقی این مبلغ نیز برای سال آینده محقق شود.
کیامرز با بیان اینکه امسال توانستیم ۲۰۰ میلیارد تومان را به‌صورت غیرنقدی و تهاتر محقق کنیم، تصریح کرد: امیدواریم این شیوه تحقق منابع درآمدی به‌صورت غیرنقد، در سال آینده به ۳۰۰ میلیارد تومان برسد. وی افزود: همچنین در شرایط فعلی کشور، امکان استفاده از منابع خارجی وجود دارد، اما همچنان به‌دنبال تأمین منابع از این بخش هستیم و هیچ منبعی را کنار نگذاشته‌ایم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->