هوای کلانشهر مشهد امروز پاک است (۵ خرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه آزادی، خیابان کوثر و سه راه خیام | فوت راکب موتور سیکلت در بزرگراه شهید چراغچی (۵ خرداد ۱۴۰۳) حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجید فاطمی ارفع مدیر پروژه مسجدمحوری شهرداری مشهدمقدس شد مشاور عالی شهردار مشهد در امور مرتبط با سران قوا منصوب شد + تصویر آیت‌الله خاتمی: شهید رئیسی فرزند ایران بود | دلمان سوخت چرا دیر او را شناختیم مراسم بزرگداشت «شهدای خدمت» در حرم مطهر رضوی برگزار شد + فیلم روایت خبرنگاران خارجی از مراسم تشییع شهید جمهور در مشهد | این سیل مردم واقعی بود + فیلم مشهد در آستانه عبور از تنش آبی تابستان بی احتیاطی راننده مشهدی منجر به فوت یک پاکبان شد (۴ خرداد ۱۴۰۳) مدیریت شهری پای کار خدمت به زائران در مراسم تشییع شهید جمهور جزئیات تعطیلی بوستان‌های مشهد در روز جمعه (۴ خرداد ۱۴۰۳) حضور ۳ میلیونی مردم مشهد در مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور خبرنگار لبنانی: حضور مسئولان کشوری در مراسم تشییع شهید جمهور نشان‌دهنده ایران مقتدر است سوگواری ملت در مشهد، در فراق خادم ملت + فیلم پیکر شهید آیت الله رئیسی در دارالسلام حرم امام رضا (ع) آرام گرفت + فیلم خبرنگار مصری: رئیس‌جمهور برای ملت ایران اهمیت ویژه‌ای داشت خبرنگار رادیو و تلویزیون چین: امیدوارم ایران به این ضایعه بزرگ غلبه کند خبرنگار شبکه تی‌آرتی: حضور این جمعیت در مراسم تشییع رئیس جمهور ایران در مشهد باور کردنی نیست تمهیدات ویژه مدیریت شهری مشهد برای پس از اتمام مراسم تشییع جمهور شهید
سرخط خبرها

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: شهرداری متولی اسکان زائر نیست، اما پای کار است

  • کد خبر: ۱۵۲۳۳۹
  • ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: شهرداری متولی اسکان زائر نیست، اما پای کار است
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه بحث اسکان زائر اهمیت زیادی دارد، افزود:  چنانچه متولی اسکان زائر در مشهد سازمان دیگری است ، اما ما باید در کنارشان باشیم، سال گذشته شهرداری را متو‌لی می‌دانستند، در حالی‌که متولی دیگر دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، حسن موحدیان در هفتاد و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس که امروز دوشنبه ۸ اسفندماه ۱۴۰۱ در تالار شهر مشهد برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز «وکیل مدافع» و تبریک این مناسبت به تمام وکلاء خدوم شهر مشهد مقدس، اظهارکرد: به تمامی اعضای کمیسیون حقوقی و مدیریت حقوقی شهرداری و معاونت حقوقی و مصوبات شورای اسلامی شهر مشهد نیز این روز را تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم.

وی گفت: شهرداری به عنوان یک ابَرسازمان با مسائل حقوقی و پرونده‌های قضایی زیادی مواجه است و باید به سمت و سویی برویم که حداقل تعداد ارجاع پرونده به دستگاه قضایی و دادگاه را داشته باشیم.

موحدیان با تاکید بر لزوم اتکاء به شهر ترمیمی و روش‌های پیشگیرانه، افزود: شاخص ارزیابی ما باید کاهش تعداد پرونده‌های ارجاعی به دادگاه‌ها باشد؛ مشکلات و اختلافات را باید پیش از اینکه به دستگاه قضایی برسد، حل و فصل کنیم.

۹ اسفندماه، روز حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، دیگر مناسبتی بود که رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در این جلسه به آن اشاره و تصریح کرد: متاسفانه این اصل، امروز آنگونه که باید در کشور رعایت نمی‌شود، ولی آنچه به شهرداری مربوط بوده، در حوزه سازمان میادین و میوه و تربار، مدنظر خواهیم داشت.

موحدیان گفت: با توجه به پیش رو بودن ایام سال نو، این سازمان باید رویکرد حمایتی داشته باشد و اجناس و ارزاق مورد نیاز مردم را به قیمت مصوب در اختیار عموم قرار دهد.

وی در ادامه به جلسه روز گذشته تولیت آستان قدس با استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و شهر مشهد برای ایام سال نو داشت و افزود: شهرداری مشهد در کنار سایر دستگاه‌ها، تلاش خود را خواهد داشت تا کمترین مشکلی در رابطه با ارزاق و نیازمندی‌های زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در این ایام پیش نیاید.

اسکان زائر، دیگر محور صحبت‌های رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در آغاز هفتاد و سومین جلسه علنی بود و اظهارکرد: اسکان زائر، متولی مشخص خود را دارد و در کنار متولی امر باید فعالیت کنیم؛ متولی اسکان زائر مشخص بوده و وظیفه ما صرفا، حمایت است.

غیبت غیرموجه اعضای شورا در صحن علنی

موسی الرضا حاجی بگلو، عضو شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه این جلسه، طی تذکری درباره غیبت همکاران در صحن علنی شورا خطاب به رئیس شورا گفت: غیبت‌ها و عدم حضور و با تاخیر غیبت کاری است و دلایل شخصی ندارد.
موحدیان نیز در پاسخ گفت: جلسه اصلی، صحن شورا است و سایر موارد، وظایف جانبی کار اعضای شورا است.

همچنین مجید دبیریان، دیگر عضو شورای اسلامی شهر مشهد طی تذکری گفت: هدیه‌های مناسبتی به کارکنان باید به مساوات داده شود و باید تساوی برای همه‌ کارکنان باشد.
موحدیان، رئیس شورا در پاسخ به این درخواست گفت: این خواسته خلاف مقررات است و به هیچ وجه اجرا نمی‌شود.

 در حوزه‌های مختلف  شهر و کاهش جرم از ظرفیت کانون وکلای استان استفاده کند

عباس شیخ الاسلامی، رییس کانون وکلای استان خراسان رضوی با حضور در صحن علنی شورا گفت: امسال هفتادمین سال استقلال کانون وکلا است. با فراز و نشیب‌هایی این استقلال خفظ شده است.
وی ادامه داد:  اگر وکیل استقلال نداشته باشد، حقوق مردم از بین می‌رود. در قانون اساسی حق داشتن وکیل به مردم داده شده است؛ بنابراین این استقلال با این فلسفه به وجود آمد.
وی ادامه داد: کانون وکلای خراسان حدود ۲۵۰۰ وکیل دارد و ۲۰۰ کارآموز دارد و در حال حاضر از لاک دفاتر وکالتی خارج می‌شود و ورود به دفاتر تسهیلگری، شهر ترمیمی را دارد که به عنوان سیاستی برای دفاع از حق مردم در نظر گرفته شده است.
به گفته وی، این آمادگی را داریم در شهرداری در خصوص شهر ترمیمی که کار‌های بزرگی هم انجام شده، در کنار شهرداری باشیم که حق دفاع افراد را هم در این رابطه در نظر بگیریم.
رییس کانون وکلای استان خراسان رضوی افزود: بحث شهر ترمیمی بیشتر به موضوع عدالت ترمیمی برمی گردد، در مقابل عدالت تنبیهی است. مجازات‌های متعدد در جامعه جواب نداده است و آمار جرم و تکرار جرم بالا رفته است؛ بنابراین عدالت ترمیمی در راستای گفتگو میانجی‌گری است که پرونده‌ها کاهش داشته باشد.
وی با درخواست از شورای اسلامی شهر مشهد اظهارداشت: در حوزه‌های مختلف و کاهش جرم از ظرفیت کانون وکلای استان استفاده کند تا پرونده‌های حقوقی و قضایی کاهش داشته باشد. حتی برای پرونده‌هایی که داخل شهرداری تشکیل می‌شود، از ظرفیت عدالت ترمیمی در پرونده‌های داخلی هم استفاده کنیم.

اعمال ماده ۹ قانون نحوه خرید و تملک اراضی و املاک برای اجرای برنامه‌های عمومی، عمرانی و نظامی

ماده واحده: به شهرداری اجازه داده می‌شود با توجه به فوریت طرح تملک و‌ تحصیل حریم خیابان۳۵متری دانش غربی (واقع در منطقه۸) و به منظور جلوگیری از تاخیر و توقف در اجرای طرح مذکور، نسبت به تملک میزان در مسیر املاک مشروحه از طریق اجرای ماده ۹ لایحه قانونی تحوه خرید و تملک اراضی املاک برای اجرای برنامه‌های عمومی، عمرانی و نظامی دولت مطابق مستندات اقدام نماید.

تصویب طرح و لایحه ارتقاء نقش مساجد به عنوان یک عنصر هویت بخش

ماده واحده: شهرداری مشهد مکلف است به منظور تعالی جایگاه و کارکرد مساجد در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و … اشتغال‌زایی و نقش آفرینی موثر در تربیت نیروی مومن و‌انقلابی برآمده از نهاد مساجد و فرهنگ دینی با حفظ رویکرد مردم محوری اقدام نماید.

تصویب لایحه واگذاری زمین واقع در بزرگراه شهید چراغچی ۲۷و‌۲۹ به بنیاد حفظ آثار و‌نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان

به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود و در راستای اجرایی شدن تبصره۹۸ بودجه مصوب سال۱۴۰۱ شهرداری مشهد نسبت به واگذاری زمین واقع در بزرگراه شهید چراغچی-حدفاصل چراغچی۲۷و‌۲۹ به متراژ ۲۷۰۹ متر مربع با کاربری مصوب بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و در قالب قرارداد صلح اقدام و در حساب فی ما بین لحاظ نماید. 

تبصره۱: شهرداری مشهد مکلف است اثار ناشب از این موضوع را در تفریغ بودجه ۱۴۰۱اعمال نماید.

تبصره پیشنهادی: شهرداری مکلف است اعتبار مورد نیاز ساخت باغ موزه دفاع مقدس به عنوان یک پروژه شهری تا اتمام سال در چارچوب اساسنامه بنیاد حفظ پیش‌بینی کند.



گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->