سرخط خبرها

«جهاد تبیین» و «عفاف و حجاب»؛ دو سرفصل مهم پیش روی مدیران صدا و سیمای خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۵۲۷۳۰
  • ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۲
«جهاد تبیین» و «عفاف و حجاب»؛ دو سرفصل مهم پیش روی مدیران صدا و سیمای خراسان رضوی
نشست «نوبت مردم» حسینیه قرآن و عترت مشهد امشب میزبان جمعی از مدیران صدا و سیمای استان بود که پاسخگوی پرسش های مخاطبان و کارشناسان در عرصه های مختلف بودند.

به گزارش شهرآرانیوز، در نشست «نوبت مردم» حسینیه قرآن و عترت مشهد که امشب (۹ اسفندماه) برگزار شد، جمعی از مدیران صدا و سیمای استان در فضایی مردمی، پاسخگوی پرسشهای مخاطبان و کارشناسان در عرصه های مختلف بودند. 

در این نشست، «محسن نصرپور» مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی در پاسخ به دغدغه های مخاطبان گفت: صدا و سیمای خراسان رضوی برای پرداختن به دو حوزه «جهاد تبیین» و «عفاف و حجاب» به عنوان دغدغه های مردم و مسولان نظام، همت دارد و تلاش می کند در برنامه های جاری، نسبت به این دو سرفصل، توجه ویژه داشته باشد. 

وی افزود: فقط در سال ۱۴۰۱ تعداد ۹ جلسه از جلسات طرح و برنامه این اداره کل، به موضوع عفاف و حجاب اختصاص پیدا کرده است و البته تلاش می‌شود برنامه‌هایی با اثربخشی متناسب تولید کند.  

 نصرپور خاطرنشان کرد: از سوی دیگر این نکته را نیز مدنظر داریم که مردم، به شدت نیازمند امیدآفرینی هستند و ما نیز برای انجام هرگونه فعالیت مشترک با سایر نهادها و دستگاه ها و گروه های مردمی که بتواند در جامعه امیدآفرین باشد، آمادگی داریم. 

وی همچنین به ظرفیت مهم و افراد فعال جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی مشهد در پیگیری دغدغه های مردم اشاره کرد و از ارائه پیشنهادات و نظرات کارشناسی در زمینه های مختلف مرتبط با صدا و سیمای خراسان رضوی استقبال کرد. 

پاسخ به پرسش ها و دغددغه های مردم و کارشناسان 

اما بخش نخست این برنامه نیز با طرح مسائل و پرسش هایی از سوی کارشناسان عرصه های مختلف فرهنگی و رسانه ای همراه بود که به ارائه پاسخ های متناسب از سوی مدیران صدا و سیمای استان منجر شد.

عدم وجود ویژگی خاص در برنامه ها، نبود ایده های مناسب در حوزه تولید محتوا برای برنامه سازی، عدم توسعه برنامه های انتقادی در صدا و سیما، عدم استفاده از جوانان خلاق در عرصه های مدیریتی صدا و سیمای استانی، نقش تعیین کننده حوزه های مالی صدا و سیما در کیفیت برنامه های تولیدی، عدم جدی گرفته شدن شبکه های استانی توسط مدیران کشوری صدا و سیما، وجود کارمندان خسته و بی انگیزه در بدنه صدا و سیمای استان، عدم استفاده صحیح از ظرفیت های بومی، عدم توجه به ظرفیت مهم وقف فرهنگی، عدم وجود توازن بین اخبار مثبت و مطالبه گرا در بخش های مختلف خبری، شعارزدگی در حوزه تولید خبر و کمبود خلاقیت در حوزه تولید محتوا، خلاء های موجود در عرصه تربیت نیروهای جوان متخصص، تولید اخبار سفارشی و در نتیجه خروج از مسیر مطالبه گری، وجود نگاه های شخصیت محور به جای نگاه های ارزش محور در بخش های خبری، کم توجهی به مسائل شهرستان ها، تاخیر در انعکاس اخبار و عدم اعکاس خبر در زمان مناسب آن، عدم پیگیری در سررسید وعده های مسئولان و رودربایستی مسئولان صدا و سیمای استان در حوزه نقد عملکرد دستگاه های مختلف، بخش هایی از انتقااتی بود که از سوی کارشناسان مطرح شد.

در ادامه نیز «افشار صفوی»، «رحیمی»، «شهسوارپور» و «شکری» معاونان صدا و سیمای خراسان رضوی در حوزه های رادیو زیارت، اطلاعات و اخبار، رادیو و تولید سیما، پاسخگوی این پرسش ها بودند و ضمن پذیرش برخی از انتقادات کارشناسان نسبت به عملکرد صدا و سیمای استان در بخش های مختلف، از برخی از برنامه ها و عملکرد خود در حوزه های ماموریتی سازمانی نیز دفاع کردند.

تاکید بر گفت و گوهای مستقیم و مستمر با مسئولان استان و پیگیری مسائل و مشکلات مردم، حجم بالای تعهد نسبت به برنامه سازی در عرصه های مختلف با وجود مشکلات نیروی انسانی و اعتبارات، تربیت جذب و استفاده از نیروهای جوان در عرصه های مختلف سازمان و ... از جمله مواردی بود که توسط مدیران صدا و سیمای استان به آن اشاره شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->