دستگیری متهم به ۲۰۰ فقره موبایل قاپی در مشهد مجازات افشای اسرار بیماران از طرف پزشک چیست؟ مرگ دلخراش خاله ۱۴ ساله به دست خواهرزاده ۵ ساله (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) شتر، عامل مصدومیت ۸ نفر در تصادف ۴ تریلی در جاده طبس - اصفهان سربازان امریه می توانند در آتش نشانی خدمت کنند وزیر بهداشت: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی خواهد بود رئیس سازمان بهزیستی: هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست عجیب و غریب‌ترین سفارش‌ها برای عمل‌های زیبایی پشت پرده تیپ‌های عجیب و آویزهای غریب سر و صورت نوجوانان قتل و سوزاندن جسد پدر به دست دختر شیطان صفت کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳ جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان اعلام شد پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای عالی بیمه زلزله، مرزن آباد مازندران را لرزاند (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف جسد جوان گم شده در بشکه اسید مرگ یک جوان در پی شلیک پلیس +اطلاعیه پلیس واریز وام ۳۰ میلیون تومانی به حساب بازنشستگان کشوری + جزئیات (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۶ هزار عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی در مشهد کشف شد (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) برخورد مرگبار تریلر با پراید در جاده نیشابور -فریمان (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) حقوق معوق معلمان خرید خدماتی و حق التدریس در اسرع وقت پرداخت شود
سرخط خبرها

دستگیری اعضای باند کامیون ربایی در مشهد

  • کد خبر: ۱۵۲۷۸۸
  • ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷
دستگیری اعضای باند کامیون ربایی در مشهد
سرکرده باندی که فقط کامیون‌های بنز ده‌تن را در مشهد می‌ربودند، با تلاش نیروهای کلانتری طرق به دام افتادند.

به گزارش شهرآرانیوز، ماجرای پیچیده سرقت‌های مذکور از چند ماه قبل زمانی در مشهد آغاز شد که خودرو‌های بنز ده‌تن مدل پایین مورد دستبرد سارقان قرار می‌گرفت و بعد از چند روز هنگامی در بیابان‌های اطراف شهرک طرق توسط پلیس کشف می‌شد که تقریبا اوراق شده و بسیاری از قطعات و لوازم آن‌ها به سرقت رفته بود.

این موضوع موجب بروز نگرانی‌هایی برای کامیون داران شد تا جایی که با گزارش ماجرا به سلسله مراتب فرماندهی، سرهنگ احمد نگهبان (رئیس پلیس مشهد) دستور محرمانه‌ای را برای ریشه یابی سرقت‌های مذکور صادر کرد و از عوامل انتظامی خواست همه امکانات موجود را برای ردیابی سرقت کامیون‌ها به کار گیرند. با تدابیر فرمانده انتظامی مشهد، گروه مشترکی از نیرو‌های اطلاعات، تجسس، موادمخدر و گشت‌های کلانتری طرق به سرپرستی سرگرد موسوی (رئیس کلانتری) تشکیل شد و ماجرای سرقت‌های مذکور زیر ذره‌بین تحقیقات قرار گرفت.

بازدید‌های میدانی از محل‌های سرقت در اولین مرحله از اقدامات پلیس نشان داد که سارقان با شکستن لچکی سمت شاگرد کامیون‌ها و یکسره کردن سوئیچ، بنز‌های ده‌تن را می‌ربودند و به بیابان‌های اطراف انتقال می‌دادند. به همین دلیل تحقیقات گروه ویژه عملیاتی، روی سارقان سابقه دار و حرفه‌ای متمرکز شد و بدین ترتیب بانک‌های اطلاعاتی مجرمان مورد بررسی‌های دقیق قرار گرفت.

از سوی دیگر نیز مخبران و منابع اطلاعاتی محلی برای شناسایی سارقان به کار گرفته شدند تا این که نوزدهم بهمن سرقت دیگری با همین شیوه در شهرک طرق رخ داد و چند روز بعد نیز ده‌تن سرقتی در حوزه استحفاظی کلانتری شهید رجایی مشهد کشف شد. اثربرداری از خودرو سرنخی از یک سارق حرفه‌ای به نام «حمید» را در حالی نمایان کرد که مال‌باخته نیز با هوشیاری خاصی او را شناسایی کرده بود؛ بنابراین با کسب مجوز‌های قضایی از قاضی اسماعیل عندلیب (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) این متهم ۳۲ ساله به چنگ قانون افتاد و مدعی شد سرکرده باند، فردی سابقه‌دار است که در خیابان شهید ساعی اقامت دارد.

طولی نکشید که مجریان قانون این جوان ۳۷ ساله را نیز در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند و به مقر انتظامی انتقال دادند. این دزد حرفه‌ای در بازجویی‌ها گفت: کامیون‌های مدل پایینی را شناسایی می‌کردم که تجهیزات امنیتی کمتری داشتند، سپس از «حمید» که دارای گواهی نامه پایه یک بود با پیشنهاد پرداخت ۵ میلیون تومان برای هر سرقت موفقیت آمیز، می‌خواستم تا کامیون را به بیابان‌های حاشیه شهر انتقال دهد. سپس بین ساعت ۲ تا ۵ بامداد به محل می‌رفتیم و من خودرو را با شکستن لچکی و یکسره کردن سوئیچ روشن می‌کردم و او هم کامیون بنز ده‌تن را به نقاط کور و خلوت در بیابان انتقال می‌داد.

پس از آن قطعات و لوازم قابل فروش آن‌ها را باز می‌کردم و به مالخری به نام «غلام» می‌فروختم که در زمینه خرید و فروش ضایعات فعالیت دارد.

با دستگیری مالخر مذکور تعداد زیادی لوازم و قطعات خودرو‌های سرقتی نیز در حالی کشف شد که تاکنون اعضای این باند به سرقت ۳ کامیون بنز ده‌تن اعتراف کرده اند. تحقیقات در این باره همچنان با هدایت رئیس کلانتری ادامه دارد.

منبع: خراسان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->