تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

دستگیری اعضای باند سرقت لوازم یدکی خودرو در مشهد + عکس

  • کد خبر: ۱۵۲۷۹۷
  • ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵
دستگیری اعضای باند سرقت لوازم یدکی خودرو در مشهد + عکس
اعضای یک باند حرفه‌ای و سابقه دار سرقت در حالی با عملیات هماهنگ و ضربتی پلیس مشهد دستگیر شدند که چسب دوقلوی یکی از مال‌باختگان، این باند را لو داد.

به گزارش شهرآرانیوز، در پی افزایش وقوع سرقت قطعات و لوازم داخل خودرو‌های پارک شده در حاشیه خیابان‌های شمال غربی مشهد، گروه ویژه‌ای از نیرو‌های تجسس کلانتری معراج با هدایت مستقیم سرگرد امیررضا فعال (رئیس کلانتری) وارد عمل شدند و عملیات گسترده‌ای را برای شناسایی عاملان سرقت‌های مذکور آغاز کردند. بررسی مقدماتی سرقت‌های مذکور بیانگر آن بود که سارقان از شیوه «کلاف کشی» برای دستبرد به محتویات داخل خودرو‌ها استفاده می‌کنند. این موضوع نشان می‌داد که پلیس با یک باند حرفه‌ای روبه رو است و آن‌ها بیشتر به خودرو‌هایی دستبرد می‌زنند که سیستم‌های صوتی و باند‌های ضبط و پخش گران قیمت را روی خود دارند.

دستگیری اعضای باند سرقت لوازم یدکی خودرو در مشهد + عکس

همین سرنخ مهم کافی بود تا نیرو‌های انتظامی با استفاده از راهنمایی و تجربیات ارزنده سرهنگ احمد نگهبان (رئیس پلیس مشهد) به انجام تحقیقات غیرمحسوس در فروشگاه‌های لوازم صوتی حاشیه شهر بپردازند چرا که احتمال فروش این گونه لوازم در جمعه بازار‌ها و پاتوق‌های موادمخدر بعید به نظر می‌رسید؛ بنابراین گروه تخصصی افسران دایره تجسس، آموزش‌های لازم برای رصد برخی از فروشگاه‌های لوازم صوتی را نیز به مال‌باختگان ارائه دادند و خود نیز بازبینی دوربین‌های مداربسته را برای یافتن سرنخی از سارقان آغاز کردند.

در حالی که نتیجه این بازبینی‌ها به پراید سفید رنگ «۱۱۱» رسیده بود که در اطراف بسیاری از محل‌های وقوع سرقت دیده می‌شد، ناگهان یکی از مال‌باختگان سراسیمه وارد کلانتری شد و از چسب دوقلویی سخن گفت که برای ترمیم شکستگی قسمتی از سیستم صوتی گران قیمت خود، استفاده کرده بود.

این مرد جوان به سرگرد قنبری (رئیس دایره تجسس کلانتری معراج) گفت برخی از قطعات سرقتی خودروی خود را در یکی از فروشگاه‌های لوازم صوتی در بولوار توس شناسایی کرده است و هنوز نقطه ترمیمی با چسب دوقلو، روی سیستم صوتی وجود دارد! با کسب این خبر، بی درنگ گروه عملیاتی با هماهنگی قاضی خدابنده (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) به طرف فروشگاه مذکور حرکت و با مشاهده لوازم صوتی مورد ادعای مال‌باخته، فروشنده را به اتهام مالخری دستگیر کردند. این جوان که به مقر انتظامی هدایت شده بود، در بازجویی‌ها گفت لوازم صوتی گران قیمت را از جوان ۲۱ ساله‌ای به نام «دانیال» خریده است که همواره سوار بر یک دستگاه پراید ۱۱۱ سفیدرنگ تردد می‌کند.

جمله آخر فروشنده دیگر جای تردیدی باقی نگذاشت که پلیس به سرنخ مهمی از باند «۱۱۱» رسیده است چرا که در بررسی‌های تخصصی آنان در محل‌های سرقت، وجود پراید «۱۱۱» نقطه تاریک این ماجرا بود!

با به دست آمدن این اطلاعات، بی درنگ گروه عملیاتی نیرو‌های انتظامی به طرف منطقه «کشف» در شهرک نوید حرکت کردند و مخفیگاه دانیال را به محاصره درآوردند، اما او با مقاومت در برابر پلیس، سعی کرد با جنجال آفرینی از چنگ آن‌ها بگریزد که در نهایت با شلیک چند تیر هوایی، زمین گیر شد و در حالی به دایره تجسس کلانتری انتقال یافت که در بازرسی از مخفیگاه وی پراید «۱۱۱» با پلاک مخدوش کشف شد.

متهم پرونده سرقت‌های «کلاف کشی» که جوان ۲۵ ساله‌ای را به عنوان سردسته باند «۱۱۱» معرفی می‌کرد با مشاهده اسناد و مدارک انکارناپذیر گفت: از حدود ۶ ماه قبل دستبرد به خودرو‌ها را با پیشنهاد «علی – الف» آغاز کردیم و در مناطق، توس، سجاد، معلم، عبدالمطلب، آبکوه، امامت و... به خودرو‌ها دستبرد می‌زدیم، اما هنگام سرقت، جوانی به نام سبحان رانندگی پراید ۱۱۱ را به عهده داشت و هر بار مبلغی را به عنوان دستمزد رانندگی به او می‌دادیم!

طولی نکشید که کارآگاهان مخفیگاه متهم ۲۵ ساله را نیز در محله «کشف» بازرسی و اموال و قطعات سرقتی زیادی را از مخفیگاه وی کشف کردند. در همین حال یک دستگاه پژوی نوک مدادی نیز در مخفیگاه وی وجود داشت که بررسی‌ها نشان داد اعضای این باند، خودروی مذکور را نیز خرداد گذشته از بولوار رسالت سرقت کرده اند و با پلاک جعلی از آن استفاده می‌کردند.

بنا به این گزراش در ادامه این عملیات، سبحان (عضو دیگر باند) نیز در همان محله به دام افتاد و مشخص شد که اعضای این باند، بچه محل هستند و سرقت‌های زیادی را در برخی از مناطق شهر انجام داده‌اند. واکاوی پلیس مشهد درباره جرایم اعضای این باند شب رو همچنین نشان داد آن‌ها با کج کردن در خودرو‌ها (کلاف کشی) علاوه بر محتویات و قطعات خودرو به صندوق عقب خودرو‌ها نیز دستبرد می‌زدند که در بازرسی از مخفیگاه‌های آنان اموال سرقتی دیگری نیز کشف شد.

یادآوری می‌شود، تاکنون ۹ تن از مال باختگان از اعضای این باند شکایت کرده اند. بررسی‌های بیشتر در حالی ادامه دارد که متهمان با دستور مقام قضایی روانه زندان شده اند.

منبع: خراسان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->