پشت پرده تیپ‌های عجیب و آویزهای غریب سر و صورت نوجوانان قتل و سوزاندن جسد پدر به دست دختر شیطان صفت کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳ پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای عالی بیمه زلزله، مرزن آباد مازندران را لرزاند (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف جسد جوان گم شده در بشکه اسید مرگ یک جوان در پی شلیک پلیس +اطلاعیه پلیس واریز وام ۳۰ میلیون تومانی به حساب بازنشستگان کشوری + جزئیات (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۶ هزار عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی در مشهد کشف شد (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) برخورد مرگبار تریلر با پراید در جاده نیشابور -فریمان (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) حقوق معوق معلمان خرید خدماتی و حق التدریس در اسرع وقت پرداخت شود پلیس راهور فراجا: تصمیم گرفتیم فرایند صدور گواهینامه موتورسیکلت را تسهیل ببخشیم کشف بیش از ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲ | ۷۵ درصد کشفیات مواد مخدر در شرق کشور صورت گرفت محدودیت‌های ترافیکی کنکور سراسری ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سوالات کنکوری توسط پلیس فتا افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد «قلیان اکسیژن» طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است | افزایش ۵۰ درصدی مصرف قلیان در ۷ سال بی‌خوابی، خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش می‌دهد
سرخط خبرها

سرقت از پیک‌موتوری‌ها با لندکروز در مشهد!

  • کد خبر: ۱۵۴۰۳۴
  • ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷
  • ۱
سرقت از پیک‌موتوری‌ها با لندکروز در مشهد!
متهم سابقه داری که با شگردی متقلبانه نقشه مجرمانه‌اش را در مناطق مرفه‌نشین مشهد عملی می‌کرد، دستگیر شد.

مهدی قرآنی | شهرآرانیوز؛ 

پرده اول: مشتری لوکس تقلبی

سفارشی که باید به دست مشتری می‌رساند یک دستگاه «آی‌پد» ۱۲ میلیون تومانی بود. تا از مغازه آن را تحویل گرفت و خود را به بولوار امامت رساند ۱۰ دقیقه زمان برد. مشتری روبه‌روی یک ساختمان تجاری-اداری داخل یک دستگاه خودرو لندکروز نشسته بود و انتظار پیک‌موتوری را می‌کشید. راکب موتو‌رسیکلت آی‌پد را تحویلش داد، اما مرد جوان گفت که پول را از دفتر دریافت کند، برای همین پا به ساختمان لوکس گذاشت و به طبقه سوم رفت و زنگ واحد ۲ را به صدا درآورد.

دختری جوان در را باز کرد و مرد موضوع را به او اطلاع داد. دخترک، اما کسی با آن مشخصات را نمی‌شناخت. با شماره تلفن همراه مشتری برای دومین بار تماس گرفت، اما خط از دسترس خارج شده بود. اهالی آپارتمان نه آن مرد را دیده بودند و نه می‌شناختند. کلاه سرش رفته بود برای همین با موبایل‌فروشی تماس گرفت و موضوع را اطلاع داد. بعد هم به همراه صاحب فروشگاه به کلانتری سجاد رفت و تحقیقات برای شناسایی مرد لندکروزسوار آغاز شد.

پرده دوم: کسی حرفم را قبول نمی‌کند

به اتاق افسر تجسس کلانتری هدایت می‌شود و سفره دلش را باز می‌کند: چند سالی می‌شود که با موتور در خیابان‌ها بسته مشتریان را به دستشان می‌رسانم. امروز (روز وقوع حادثه) با دفتر تماس گرفته شد و یکی از فروشندگان تلفن همراه در خیابان سجاد گفت که می‌خواهد بسته‌ای را برای مشتری‌اش ارسال کند. یک دستگاه آی‌پد را تحویل گرفتم و به نشانی مورد نظر رفتم. با شماره مشتری تماس گرفتم، او داخل یک خودرو لوکس شاسی بلند مشکی نشسته بود. تبلت آیفون را گرفت و قرار بود ۳۰‌میلیون تومان پرداخت کند.

سری تکان می‌دهد و نفس عمیقی می‌کشد و حرف‌هایش را ادامه می‌دهد: آی‌پد را که تحویلش دادم به ساختمان مقابلش اشاره کرد و گفت مدیر عامل آنجا‌ست. تا من به طبقه سوم بروم او هم خودرواش را داخل پارکینگ می‌گذارد و می‌آید. هنوز به در ورودی ساختمان نرسیده بودم که گاز خودرواش را گرفت و رفت. وارد سالن شدم که نگهبان ساختمان جلو آمد. موضوع را که شنید گفت چنین شخصی را نمی‌شناسد. با دفتر تماس گرفتم، اما حرفم را باور نکردند و گفتند با موبایل‌فروشی تماس بگیرم. حضوری به آنجا مراجعه کردم، اما صاحب فروشگاه هم حرفم را نپذیرفت. با پولی که حتی نمی‌توانم روزانه شکم خانواده پنج‌نفره‌ام را سیر کنم، چگونه می‌خواهم ۳۰‌میلیون تومان به فروشگاه بپردازم؟ نمی‌توانم موتور‌سیکلتم را هم بفروشم، چون اسباب دستم است.


این‌ها را هم حتما بخوانید:

جنایت با ضربه کاری چاقو در محله سیدی مشهد

پلیس مشهدی یک زن را از چنگال دالتون‌های چاقوکش نجات داد

نقشه وحشتناک برای سرقت از پیرزن مشهدی + عکس


پرده سوم: شناسایی مالک خودرو لندکروز

شکایت دو شهروند مشهدی از مردی جوان که با یک دستگاه خودرو لوکس چند میلیارد تومانی کالای به امانت گرفته آن‌ها را سرقت کرده بود، از سوی مأموران دایره تجسس کلانتری سجاد پیگیری شد و در دستور کار قرار گرفت.
مأموران در همان ابتدا و با بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته، شماره انتظامی پلاک لندکروز را شناسایی و مالک آن را به کلانتری احضار کردند. مالک لندکروز مدعی شد از چندی پیش فردی خودرواش را روزانه به مبلغ ۸‌میلیون تومان اجاره کرده است و لحظه وقوع سرقت خودرو در اختیار همان شخص بوده است.

پرده چهارم: دستگیری متهم در عملیات غافل‌گیرانه

او نباید از موضوع شکایت مال‌باختگان و احضار مالک خودرو لوکس بویی می‌برد، از همین رو سرتیم تحقیقات کلانتری از مالک خودرو خواست تا در صورت تماس این شخص بدون اینکه بویی ببرد خودرواش را در اختیار وی بگذارد و بلافاصله موضوع را اطلاع دهد.

هنوز زمانی از این ماجرا نگذشته بود که متهم با مالک خودرو شاسی‌بلند تماس گرفت. تا او خودش را به خانه این شخص برساند مأموران خود را به محل رساندند و متهم را دستگیر کردند.
متهم حاضر به همکاری با مأموران نبود و مدعی شد که از مناطق آزاد لوازم وارد می‌کند و در مشهد می‌فروشد. انکار‌های این مرد سی‌وشش ساله تا جایی ادامه داشت که مجریان قانون او را با دو مال‌باخته روبه‌رو کردند. متهم دیگر راهی جز بیان حقیقت نداشت از همین رو به جرمش اعتراف کرد.

پرده پنجم: مرا فریب داد

در میان تحقیقات این پرونده پای یک شاکی دیگر به کلانتری سجاد باز شد. زنی جوان مدعی شد که متهم خود را مدیر‌عامل یک شرکت معرفی کرده و او را به بهانه ازدواج فریب داده است. او در اظهاراتش می‌گوید که دو روز قبل متهم مبلغ ۱۰‌میلیون تومان از وی دریافت کرده و در همین خصوص یک برگ سفته نیز به زن جوان داده است.
زن ادامه می‌دهد: امروز هم با من تماس گرفت و گفت جایی گرفتار شده است و ۲۰ میلیون تومان نیاز دارد. به او مشکوک شدم و برای همین گفتم پول را باید به صورت نقدی تحویلت بدهم. وقتی موضوع را فهمیدم نشانی کلانتری را به من داد و گفت سریع خودم را به اینجا برسانم. وارد کلانتری که شدم با دو تن از شکات صحبت کردم متوجه موضوع شدم.

پرده آخر: احتمال کلاهبرداری متهم در شهر‌های دیگر وجود دارد

فرمانده انتظامی مشهد در توضیح دیگر ابعاد این پرونده به شهرآرا می‌گوید: متهم اصلی چندی است که خودرو لندکروز را به مبلغ روزانه ۸‌میلیون تومان اجاره کرده و مقاصد مجرمانه خود را در شهر انجام داده است. هنوز تعداد شکات این پرونده مشخص نیست و با توجه به گزارش دستگاه جی‌پی‌اس خودرو احتمال افزایش تعداد جرائم این شخص وجود دارد. این شخص طبق گزارش دستگاه ردیاب خودرو در مناطق کیش و قشم نیز برای مدتی توقف داشته که باید بررسی شود با خودرو اجاره‌ای در آن مناطق چه اقدامی انجام می‌داده است.

سرهنگ احمد نگهبان می‌افزاید: در بررسی پرونده متهم نیز مشخص شد که وی اخیرا به اتهام سرقت دوچرخه در حوزه استحفاظی کلانتری هفت‌تیر دستگیر شده که با قید وثیقه آزاد بوده است.
این مقام ارشد انتظامی مشهد بیان می‌کند: پرونده این شخص برای تعیین‌تکلیف قضایی در اختیار دادسرا قرار گرفته است. تحقیقات ما نیز در این باره همچنان ادامه دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ابی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
0
0
کلیه و قلب و کبدش رو بفروشید پول مال باخته ها رو بدید چون نم پس نمیده
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->