ارائه گزارش وزرای دولت سیزدهم در دیدار با رئیس جمهور منتخب روزنامه هاآرتص: نتانیاهو از یمنی‌ها می‌ترسد پزشکیان: رضایت مردم شاخص مدیریت ماست معاون وزیر امور خارجه روسیه: مقدمات امضای توافق جامع شراکت راهبردی با تهران تکمیل شده است آخرین وضعیت پرونده فساد در فوتبال ایران | تفهیم اتهام وزیر سابق جهاد کشاورزی در پرونده چای دبش تل‌آویو: در صورت توافق ظرف ۶ هفته از غزه خارج می‌شویم آغاز عملیات بازآماد ناوشکن «سهند» در بندرعباس + ویدئو کمال خرازی: نگاه پزشکیان به سیاست خارجی مثبت است ارتش جمهوری اسلامی: ۳۰۰ کیلومتر از مرزهای شرقی با دیوار چهارمتری محصور شد آمریکا بمب‌افکن‌های اتمی در نزدیکی مرز اوکراین مستقر کرد با پادرمیانی چین؛ فتح و حماس بیانیه پایان اختلافات امضا کردند ژاپن ۴ شهرک‌نشین صهیونیست را بابت اعمال خشونت علیه فلسطینی‌ها تحریم کرد مراسم تحلیف پزشکیان سه‌شنبه هفته بعد (۹ مرداد) برگزار می‌شود + جزئیات وزیرکار در مجلس از عملکرد پایگاه رفاه ایرانیان دفاع کرد ادامه دیدارهای رئیس جمهور منتخب | برخی مقامات گزارش دادند هریس: ما پیروز انتخابات می‌شویم حماس درباره یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی هشدار داد وزیر یونانی، ترکیه را تهدید نظامی کرد واکنش پزشک بایدن به خبر مرگ رئیس جمهور آمریکا حمله راکتی حزب‌الله برای نخستین بار به شهرک صهیونیست نشین تسوریال
سرخط خبرها

وزرای خارجه روسیه و عربستان در مسکو دیدار کردند+ جزئیات

  • کد خبر: ۱۵۴۱۳۹
  • ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
وزرای خارجه روسیه و عربستان در مسکو دیدار کردند+ جزئیات
سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه و فیصل بن فرحان همتای سعودی وی در مسکو دیدار و با تاکید بر اهمیت ادامه روند توسعه روابط دوجانبه، پیرامون موضوعاتی از جمله بحران اوکراین و توافق اوپک پلاس گفتگو کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، شبکه خبری راشاتودی گزارش داد: در جریان این دیدار وزیر امور خارجه روسیه با اعلام رضایت از روند توسعه روابط میان دو کشور و استقبال از رویکرد عربستان در حل مسائل منطقه‌ای، بر اهمیت روابط پیوسته وزیران مربوط به حوزه‌های تجارت و اقتصاد تاکید کرد.

بن فرحان نیز با تاکید بر اهمیت تبادل نظر در خصوص «دستورکار بین المللی» و توسعه «روابط دوستانه دو کشور در همه زمینه‌ها» تاکید کرد. وی همچنین خاطر نشان کرد که برگزاری این دیدار سطح بالایی از اعتماد را نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، این پنجمین گفت‌وگوی لاوروف با بن فرحان از زمانی ریاست وی بر وزارت خارجه عربستان سعودی است.

در نشست خبری مشترک وزرای خارجه دو کشور که پس از این دیدار برگزار شد، وزیر خارجه روسیه تصریح کرد که دو طرف تداوم اجرای تعهدات خود در چارچوب اوپک پلاس را تایید کردند.

لاوروف با اشاره به مساله بازگشت سوریه به اتحادیه کشور‌های عرب به عنوان یکی از مباحث مورد بحث در دیدار با همتای سعودی افزود: دو طرف بر لزوم حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه توافق دارند. وی ادامه داد: ضرورت دارد تحریم‌های یک جانبه علیه سوریه برداشته شود.

وزیر خارجه روسیه همچنین تاکید کرد تحریم‌ها علیه مسکو مانع ورود کشتی‌های روسی به بنادر خارجی شده که این هرگونه توافق مربوط به غلات را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

لاوروف در اظهارات خود نسبت به عدم موضع‌گیری بی‌طرفانه دبیرکل سازمان ملل در رابطه با مساله نیروگاه اتمی زاپوروژیا ابراز ناامیدی کرد.

تاس نیز گزارش داد: لاوروف در ادامه از مواضع متعادل و ابراز تمایل واقعی عربستان در تسهیل فرآیند دستیابی به راه حل سیاسی در بحران اوکراین تقدیر کرد.

همچنین اسپوتنیک گزارش داد: پس از امضای توافق اوپک پلاس روابط میان روسیه و عربستان سعودی روند افزایشی داشته است. توافق اوپک پلاس امکان کاهش یا افزایش تولید هیدروکربن به منظور ایجاد ثبات در بازار‌های جهانی انرژی را فراهم می‌کند

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->