آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته
سرخط خبرها

کرونا دوباره بیخ گوش شهر مشهد

  • کد خبر: ۱۵۴۴۶۵
  • ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸
کرونا دوباره بیخ گوش شهر مشهد
رنگ کرونایی مشهد هنوز آبی، اما ماندگاری آن منوط به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است.

سعیده آل‌ابراهیم | شهرآرانیوز؛ مدتی است که دوباره زنگ هشدار شیوع ویروس کرونا به صدا درآمده است و به تبع کشور، خراسان‌رضوی و مشهد نیز در این هشدار شریک هستند. بر‌اساس اعلام دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد هم در یک هفته گذشته، مناطق دارای رنگ زرد کرونایی در خراسان‌رضوی از ۱۰ به هفده شهرستان افزایش یافته است و از سوی دیگر زهرا اباصلتی، مسئول سامانه ۱۹۱ دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد، نیز به ایرنا اعلام کرده است که «میزان تماس‌های مردم با سامانه ۱۹۱ پاسخگویی به سؤالات کرونایی این دانشگاه نسبت به دهه اول اسفند‌ماه با رشد دو‌برابری همراه بوده است.»

رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد نیز در گفتگو با شهرآرا اگرچه شمار بستری‌ها را پایین اعلام کرده، اما از روند رو به افزایش کرونا با شیب ملایمی خبر داده است.

هرچند که طبق رنگ‌بندی جدول کرونایی در کشور، مشهد هنوز در فهرست شهر‌های آبی قرار دارد، اما با توجه به اینکه در آستانه عید و سفر‌های نوروزی قرار داریم، کوچک‌ترین بی‌تفاوتی نسبت به این ویروس، امکان دارد گستره شیوع آن را بیشتر کند. محمد پهلوان با اشاره به اینکه این روند افزایشی ایجاد نگرانی می‌کند، اضافه کرد: اکنون آمار‌ها با شیب ملایمی پیش‎ می‌رود که امکان پیش‌بینی وضعیت آینده آن چندان میسر نیست؛ با‌این‌حال ممکن است با ادامه این روند شاهد افزایش باشیم یا از طرف دیگر ممکن است با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توسط مردم، کرونا در همین مرحله برگشت کند و شاهد کاهش آن باشیم.

او با اشاره به اینکه بعضی روز‌ها آمار بستری افزایشی و سایر روز‌ها کاهشی است، درباره افرادی که با علائم قطعی و مشکوک به کرونا بستری شده‌اند، اظهار کرد: ۱۰ اسفند‌ماه ۴۹ نفر بستری جدید داشتیم که این رقم در ۱۵ اسفند ماه به ۷۲ نفر رسید، اما باز هم با کاهش روبه‌رو شد. دیروز هم بستری ۳۱ بیمار جدید را شاهد بودیم.

افزایش بستری‌ها در مشهد

پهلوان ادامه داد: البته میزان بستری موجود در حوزه زیرپوشش دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد نیز روند افزایشی را نشان می‌دهد. ۱۰ روز پیش ۱۱۰ نفر بستری داشتیم که دچار علائم تنفسی بودند و روز گذشته این آمار به ۱۸۱ نفر افزایش یافت. ضمن اینکه بستری‌های آی‌سی‌یو ۱۰ روز پیش ۲۹ نفر بود و روز گذشته به ۴۲ نفر رسیده است.
او درباره روند بستری‌ها در استان بیان کرد: ۱۰ روز پیش ۷۹ نفر بستری جدید در استان داشتیم که این رقم دیروز به ۵۸ نفر کاهش یافت. اما آمار بستری موجود افزایشی است. ۱۰ روز گذشته ۱۵۸ نفر بستری موجود با علائم حاد تنفسی داشتیم که روز گذشته به ۲۴۳ نفر رسید.

لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در تحویل سال

پهلوان با ارائه توصیه استفاده از ماسک، به‌ویژه در مکان‌های شلوغ و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، بیان کرد: درخواستمان از مردم این است که به‌ویژه برای لحظات تحویل سال که ممکن است در مکان‌های شلوغ قرار بگیرند نکات بهداشتی را رعایت کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->