کشته و زخمی شدن ۶ نظامی صهیونیست در غزه آوارگی ۱۸۰ هزار فلسطینی درپی عملیات اسرائیل در خان یونس حمله هوایی آمریکا و انگلیس به فرودگاه الحدیده یمن (۵ مرداد ۱۴۰۳) گفت‌وگوی بایدن و پادشاه اردن درباره آتش‌بس در غزه اردوغان: مدعیان حقوق بشر برای تشویق هیتلر زمانه ذره‌ای خجالت نمی‌کشند ادعای عجیب ترامپ: پیروز نشوم جنگ جهانی سوم راه می‌افتد ادعای نتانیاهو درباره ادامه حملات به غزه و پیشرفت در مذاکرات ترامپ: رابطه من با نتانیاهو هرگز بد نبوده است+ فیلم حمایت مجدد آمریکا از جنایات اسرائیل در غزه | انگلیس: تمام گذرگاه‌های غزه باید باز شود (۵ مرداد ۱۴۰۳) روسیه: ۵۰ هزار بمب بر سر مردم غزه ریخته شده است تغییر در ساعت کاری مراکز دولتی سراسر کشور در روز شنبه (۶ مرداد ۱۴۰۳) تغییر در ساعت کاری ادارات زاهدان و سیستان و بلوچستان در روز شنبه (۶ مرداد ۱۴۰۳) ساعت کاری ادارات سمنان در روز شنبه (۶ مرداد ۱۴۰۳) کاهش یافت واکنش وزارت امور خارجه به اتهامات وزیر اسرائیل علیه ایران آوارگی اجباری ۹۰ درصد ساکنان نوار غزه تغییر ساعت کاری ادارات تهران در روز شنبه (۶ مرداد ۱۴۰۳) پزشکیان: سیاست‌های کلی رهبر انقلاب چراغ راهنمای مسیر است | زیرمیز زدن و نپذیرفتن، چیزی جز هرج‌ومرج ایجاد نمی‌کند مجلس روز‌های یکشنبه و سه‌شنبه (۷ و ۹ مرداد ۱۴۰۳) جلسه علنی ندارد تحویل خودرو‌های عملیاتی به فرمانداری‌ها و بخشداری‌های خراسان رضوی با حضور وزیر کشور آیت‌الله علم‌الهدی: ماهیت انقلاب اسلامی، مبارزه است | ایستادگی در برابر تهاجمات دشمن، رسالت امام جمعه اوباما هم به جمع حامیان هریس پیوست
سرخط خبرها

نماینده مجلس: چرا رتبه‌بندی معلمان با تأخیر و ناقص اجرا شده است؟+ جزئیات طرح سوال از وزیر آموزش و پرورش

  • کد خبر: ۱۵۴۴۷۸
  • ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲
نماینده مجلس: چرا رتبه‌بندی معلمان با تأخیر و ناقص اجرا شده است؟+ جزئیات طرح سوال از وزیر آموزش و پرورش
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه رتبه بندی معلمان که قانون مترقی مجلس یازدهم بوده به صورت ناقص در حال اجراست، گفت: وزارت آموزش و پرورش باید توضیح دهد چرا این قانون را به نحوی اجرا می‌کند که برخی شامل آن نشده و نحوه ارزیابی‌ها نیز موجب نارضایتی معلمان است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد وحیدی با اشاره به طرح سئوال خود از وزیر آموزش و پرورش، گفت: این سئوال درباره عملکرد وزارت آموزش و پرورش به ویژه در اجرای قانون رتبه بندی است که چرا رتبه بندی معلمان با وجود قول‌های وزیر آموزش و پرورش با تاخیر اجرا و به صورت ناقص اجرا شد.


بیشتر بخوانید:

نارضایتی معلمان از روند رتبه‌بندی در هیئت‌های ممیزه؛ کمیسیون آموزش مجلس به ماجرا ورود کرد+ جزئیات


نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس افزود: قانون رتبه بندی معلمان از قوانین مترقی مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم است، ولی آیین نامه اجرایی آن به تایید اعضای ناظر مجلس نرسید و به بدترین شیوه و با تأخیر اجرا شد.

وی اضافه کرد: آیین‌نامه اجرایی این قانون، دارای ده‌ها ایراد بوده رتبه‌بندی به نحوی اجرا شد که گروه‌های هدف به ویژه مهرآفرین‌ها و گروه‌‎های هدف در رتبه‌های ۴ و ۵ تحت پوشش قرار نگرفتند. ضمن آنکه مرحله تطبیق و استقرار باید در مدار سوابق تجربی و امتیازات ارزیابی‌های سالانه باشد که این مهم نیز رعایت نشده است.

وحیدی، عدم اخذ مصوبه فوق العاده معلمان در شورای حقوق و دستمزد، عدم واگذاری سهام صندوق ذخیره فرهنگیان به اعضا، شاخص غیرقابل دفاع توزیع سهمیه‌های استخدامی در استان‌های محروم و مرزی را از دیگر محور‌های سئوال خود از وزیر آموزش و پرورش برشمرد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: وزیر آموزش و پرورش عضو شورای حقوق و دستمزد بوده و باید در اخذ مجوز فوق العاده معلمان بر اساس مشاغل عمومی و اختصاصی تسریع می‌شد، یکی دیگر از محور‌های سئوال از وزیر این است که علت این تأخیر و قصور چیست؟

وی با بیان اینکه همچنین باید مشخص شود، سرنوشت واگذاری سهام صندوق ذخیره فرهنگیان به کجا رسید؛ گفت: همچنین باید توضیح داده شود که چرا شاخص‌های توزیع سهمیه استخدامی مناطق مرزی و محروم کشور به صورت فعلی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->