پلمب نانوایی متخلف در مشهد | آغاز دور جدید نظارت‌ها بر واحد‌های صنفی (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) حواشی چای دبش ادامه دارد | دریافت ۱۴۳ وام فقط از یک بانک دولتی (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) گزارش جدید از بحران قطعه‌سازی | بدهی ۱۱ میلیاردی سایپا روی میز ۵ سال بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت در مجلس | ۳ بار رفت و برگشت یک طرح بین مجلس و شورای نگهبان در ۲ سال جولان لوازم جانبی تقلبی موبایل در بازار | تفاوت بین نمونه اصلی و تقلبی برای خریدار تقریبا غیرممکن است کاهش چراغ‌خاموش ارائه تسهیلات بانک‌ها در خراسان رضوی قیمت طلا در معاملات روز پنجشنبه بازار جهانی، (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) اعلام شد مزایده ۶ هزار میلیاردی کالای تملیکی با عرضه خودروی داخلی و خارجی تا چه زمانی ادامه دارد؟ گرانی لبنیات ادامه دارد پیش‌بینی قیمت دلار برای پنجشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۴ قیمت هر کیلو شمش طلا در بورس کالا بعد از یک ماه به ۱۱.۷ میلیارد تومان افزایش یافت (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) پیش‌‌بینی قیمت طلا و سکه پنجشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۴ نمایشگاه مشهد، آوردگاه ارتباط بی‌واسطه تولیدکننده و خریدار | بیست‌وچهارمین نمایشگاه عرضه مستقیم کالا آغازبه‌کار کرد نظام بانکی چطور ترمزِ جهش تولید مسکن را کشید؟ قانون مالیات بر خانه‌های خالی به بازار مسکن کمک نکرد مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی: تایید فرم تبصره ۱۰۰ و پرداخت مالیات با پیام‌رسان‌های داخلی ممکن شد قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) | تغییر محسوس قیمت‌ها وزیر جهاد کشاورزی: قیمت گوشت قرمز در اختیار ما نیست و مربوط به بازار است قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) | ثبات قیمت‌ها افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت میوه از باغ تا دست مشتری قیمت بلیت هواپیما اوج گرفت (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) افشای راز ۲۰ میلیارد دلاری که در سال گذشته به اقتصاد برنگشت جلسه شورای عالی کار باید فوراً تشکیل شود تا قدرت خرید کارگران جبران شود اتحادیه طلا درباره سکه‌های پارسیان جعلی در بازار هشدار داد سخنگوی صنف جایگاهداران: راهی جز واردات برای تأمین بنزین سوپر وجود ندارد کوچک‌تر‌های بورس به‌ پا خاستند | ازدست‌رفتن حمایت ۲.۶ میلیون واحدی (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) شرط سامانه جامع تجارت برای سرمایه‌گذاران خارجی: به ازای وارد کردن هر خودرو، در ایران ۳۰۰ هزار دلار سرمایه‌گذاری کنید ۹۷ درصد از کارگاه‌های کارگری امن نیستند سکه‌های پارسیان گران شدند (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) + جدول قیمت
سرخط خبرها

تارا V4، نسخه لوکس و بهبودیافته تارا معمولی، چه آپشن هایی دارد؟

  • کد خبر: ۱۵۵۱۰۴
  • ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶
تارا V4، نسخه لوکس و بهبودیافته تارا معمولی، چه آپشن هایی دارد؟
همزمان با فرارسیدن دهه مبارک فجر ۱۴۰۱، شرکت ایران خودرو نیز تولید انبوه تارا اتوماتیک V۴ را با نام تجاری تارا سال آغاز کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، تارا اتوماتیک تیپ V۴ از نظر فنی تفاوتی با نسخه فعلی (تیپ V۲) ندارد و همان پیشرانه ۱.۶ لیتری TU۵ پلاس بر روی آن نصب است. این پیشرانه ۱۱۳ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۴۴ نیوتن متر تولید می‌کند و جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک AT توان را به چرخ‌های جلوی این سدان ملی انتقال می‌دهد. هنوز مشخص نیست که تارای جدید از جعبه دنده‌های ساخت DAE استفاده می‌کند و یا لندای (Landay) بر روی آن نصب می‌شود.

در این خودرو امکانات بیشتری نسبت به نسخه فعلی وجود دارد. تارا اتوماتیک فعلی به امکاناتی مانند کروز کنترل، محدودکننده سرعت، فرمان کمکی برقی، سنسور نور، سنسور باران، تهویه الکتریکی، نمایشگر لمسی، دوربین و سنسور پارک عقب، تریم داخلی چرم و پارچه، سانروف، رینگ آلومینیومی ۱۶ اینچی، چهار کیسه هوا، پشتی برقی صندلی‌های جلو، تنظیم برقی زاویه کفی صندلی راننده، استارت دکمه‌ای و… مجهز است.

اما در تارای جدید امکاناتی مانند بازشو برقی صندوق عقب با سنسور حرکتی پا، صندلی برقی شش حالته راننده، دوربین عقب با خطوط پارک متحرک، چراغ خوشامدگویی زیر در‌ها و زیرپایی و… مجهز است.

در بحث طراحی تارا اتوماتیک جدید تا حدی متفاوت از نسخه فعلی است و جایگاه دکمه‌های شیشه بالابر و طراحی کنسول میانی این خودرو تغییر کرده است.

آغاز تولید انبوه تارا V۴ از بهمن ۱۴۰۱

تارا اتوماتیک وی ۴ از بهمن‌ماه ۱۴۰۱ وارد مرحله تولیدانبوه می‌شود. تارا اتوماتیک V۴ از پیشرانه TU۵P بهینه شده بهره می‌برد که موتوری ۱.۶ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی بوده که قادر به تولید ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی موتور، توسط گیربکس اتوماتیک شش سرعته (۶AT) با قابلیت تعویض دنده‌ها به صورت تیپ‌ترونیک، به چرخ جلو منتقل می‌شود. همچنین این گیربکس، دارای دو روش رانندگی «اسپرت» و «برفی» هم بوده که با کلید‌های تعبیه شده کنار شیفتر دنده، می‌توان آن‌ها را انتخاب کرد.

تارا اتوماتیک تیپ V۴ در مجموع دارای امکانات ایمنی و رفاهی بسیار کاملی شامل چهار کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم ضد سرقت، سنسور دنده عقب، سیستم پایش فشار باد تایرها، کروز کنترل، سنسور نور و باران، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، ایزوفیکس، فرمان برقی دارای کلید‌های کنترلی، شیشه بالابر‌های برقی، آیینه‌های جانبی برقی، سیستم تهویه دستی با تنظیم دریچه‌ها به صورت الکترونیکی، دوربین دنده عقب داینامیک، آیینه الکتروکرومیک، نمایشگر مالتی مدیای هفت اینچی با ورودی USB، بلوتوث و قابلیت نمایش اطلاعات تلفن همراه، آیینه‌های جانبی تاشو برقی، سانروف برقی، صندلی راننده با قابلیت تنظیم به صورت برقی، صندلی سرنشین با قابلیت تنظیم در دو جهت به صورت برقی و دو جهت دستی، گرم‌کن صندلی‌های جلو، چراغ خوشامدگویی و سنسور پا برای باز شدن صندوق عقب بوده که کامل‌ترین و لوکس‌ترین سدان تولیدی در داخل ایران است.

تغییرات جدید در تارا اتومات V۴

با اعلام رسمی ایران خودرو، بالاخره عرضه تیپ جدید تارا اتوماتیک با نام تیپ V۴ قطعی شد. تیپ جدید V۴ تارا اتوماتیک، هم آپشن‌های جدیدی دارد و هم تغییراتی در طراحی‌اش صورت گرفته، اما در قسمت فنی (موتور و گیربکس) آن، تغییری رخ نداده است. برخی از تغییرات مهمی که ایران خودرو برای تارا اتومات V۴ انجام داده است، عبارتند از:

۱- تارا اتوماتیک V۴ دارای سیستم تماس فوری یا E-CALL است و به همین دلیل نیز طراحی پنل سانروف، تغییر کرده. ضمن اینکه پارچه جدیدی برای سقف کاذب درنظر گرفته شده و طرح کنسول سقفی آن نیز نسبت به تیپ V۲ فعلی، متمایز شده. همچنین در این قسمت، یک جا عینکی هم تعبیه شده است.

۲- به دلیل انتقال کلید‌های شیشه‌بالابر جلو از روی کنسول به روی قاب رودری‌ها، طراحی کنسول مرکزی نیز تغییر کرده و قسمت جدیدی بنام «موبایل باکس» ایجاد شده که برای قراردادن موبایل است.

۳- ضمن استفاده از دستگیره‌های سقفی تاشو برای در‌های عقب، دستگیره سقفی تاشو سمت شاگرد، که در تارا اتوماتیک V۲ وجود نداشت، برای تیپ V۴ اضافه شده است.

۴- برای راحتی بیش‌تر سرنشینان عقب، در کابین تارا اتوماتیک V۴، یک زیر آرنجی با دو جالیوانی تعبیه شده که به صورت تاشو و درون پشتی صندلی‌های عقب، قرار گرفته است.

۵- در پشت آیینه‌های جانبی، دو عدد توییتر برای بهبود سیستم بلندگو در تیپ V۴ اضافه شده است.

۶- ایران خودرو با هدف به‌روزرسانی ظاهری تارا اتوماتیک V۴، چراغ عقب با گرافیک جدیدی را بر روی این خودرو نصب کرده که ضمن بهبود در کیفیت نور آن، زیبایی جدیدی به تیپ V۴ بخشیده است.

۷- آنتن کوسه‌ای نیز جایگزین آنتن میله‌ای شده است.

۸- درب صندوق عقب در تارا V۴ مجهز به آپشن Kick Sensor شده است؛ به این معنی که با تکان‌دادن پا در زیر سپر عقب، می‌توان درب صندوق را باز کرد.

۹- تارا V۴ مجهز به چراغ خوشامدگویی در‌های جلوست که دقیقا در زیر رودری‌ها جاسازی شده و به محض باز شدن درها، روی زمین، جلوی پای راننده و سرنشین را روشن می‌کند.

سایر ویژگی‌های تارا اتوماتیک تیپ V۴ را می‌توان بصورت زیر خلاصه کرد:

سنسور پا برای بازشدن درب صندوق

برقراری تماس اضطراری

گرافیک جدید چراغ‌های عقب 

طراحی جدید پنل سانروف

طراحی جدید کنسول مرکزی 

تودوزی جدید صندلی‌ها 

گرمکن صندلی‌های جلو 

چراغ خوش‌آمدگویی 

چراغ آفتابگیر راننده و محفظه داشبورد

جاموبایلی در کنسول 

زیرآرنجی برای سرنشینان عقب 

انتقال کلید بالابر شیشه به روی رودری‌ها

دوربین عقب داینامیک 

آینه عقب الکتروکرومیک 

دستگیره سقفی در سمت شاگرد

دو عدد توییتر در پشت آینه‌های جانبی 

آنتن کوسه‌ای جدید

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->