افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد حاجی بگلو: واگذاری اختیار کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود + ویدئو بهای بلیت قطار شهری مشهد افزایش یافت | افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه (۷ فروردین ۱۴۰۳) نوروزی متفاوت در فرودگاه مشهد | از اجرای برنامه‌های فرهنگی تا استقبال عروسک‌ها از مسافران خردسال
سرخط خبرها

۶٠ درصد مساحت مشهد در خشکسالی شدید قرار دارد

  • کد خبر: ۱۵۵۱۴۱
  • ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱
۶٠ درصد مساحت مشهد در خشکسالی شدید قرار دارد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: ٩٨ درصد مساحت مشهد در وضعیت خشکسالی شدید و ۶٠ درصد از این مساحت در وضعیت خشکسالی بسیار شدید است.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین اسماعیلیان روز چهارشنبه در نشستی خبری در مشهد افزود: در دهه سوم خشکسالی قرار داریم و میزان بارندگی در سال آبی جاری در مشهد از ابتدای مهر ماه تاکنون ۶٠ میلیمتر بود که این رقم در مدت مشابه پارسال ٨١ میلیمتر و در دوره بلند مدت نیز ١٣۴ میلیمتر بوده است.

وی اضافه کرد: با ادامه روند خشکسالی در شرایط اوج مصرف در مشهد نظیر تابستان پیش رو ٣٠ درصد کمبود آب پیش بینی شده و چهار متر مکعب در ثانیه کمبود آب خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: برای تامین این کسری آب طرح‌های اضطراری در دست اجراست که ۵٠ درصد از این کمبود را جبران خواهد کرد همچنین طرح‌های دیگری نیز اجرا می‌شود تا به جیره بندی آب نرسیم، چون جیره بندی، خط قرمز ماست.

اسماعیلیان افزود: هم اینک حجم ذخیره آب در سد‌های مشهد کمتر از ١٧ درصد است و آب موجود در سد‌ها نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۶ درصد کاهش دارد و فقط ١۴ درصد از حجم ذخیره سد دوستی آب دارد.

وی ادامه داد: امسال میزان برداشت از سد‌ها را به حداقل رساندیم، اما نسبت به پارسال ٩ درصد از منابع زیرزمینی بیشتر برداشت شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد با تاکید بر فرهنگ سازی مدیریت مصرف آب گفت: در سال جاری در بخش خانگی ١١ درصد کاهش مصرف نسبت به سال گذشته ثبت شده که بیانگر رعایت مدیریت مصرف توسط شهروندان است، اما همچنان باید روند مصرف کاهشی باشد.

اسماعیلیان در خصوص اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب در مشهد افزود: هم اینک ٨٢ درصد از جمعیت این کلانشهر تحت پوشش شبکه جمع آوری فاضلاب هستند، اما در بخش تصفیه خانه‌های فاضلاب، عقب ماندگی‌های وجود دارد.

وی ادامه داد: ظرفیت تصفیه خانه‌های فاضلاب مشهد هم اینک ٢۶٣ هزار میلیون متر مکعب است و تا سال ١۴٠٢ حدود ١٠٠ هزار متر مکعب به این ظرفیت افزوده می‌شود و برای تکمیل ظرفیت تصفیه خانه‌ها در سال جاری نیاز به هفت هزار میلیارد تومان اعتبار برآورد شده است.

متوسط مصرف آب برای مشترکان خانگی شهر ۳.۵ میلیون نفری مشهد، حدود ١٢٠ لیتر در شبانه روز است.

آب مورد نیاز مشهد از ۵۰۰ حلقه چاه، ٢ رشته قنات، یک رشته چشمه و سد‌های دوستی، کارده، ارداک و طُرق تامین می‌شود و با توجه به این که حجم ذخیره آب در سد‌های مشهد به کمتر از ١٧ درصد رسیده است تلاش می‌شود از ذخیره سد‌ها حداقل استفاده شود تا در شرایط بحرانی از این ذخیره برداشت شود.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->