ماجرای نامه مخبر برای حداقل‌بگیران تامین اجتماعی چه بود؟ | سه میلیون تومان برای متناسب‌سازی نیست! راه اندازی چهارمین مرکز خدمات جامع سلامت آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعمال‌قانون ۱۸۳۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | توقیف ۴۴ خودروی متخلف (یکم مرداد ۱۴۰۳) آخرین وضعیت بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج | ۲۷۰ هزار نفر در صف انتظار هستند (یکم مرداد ۱۴۰۳) چرا کمک هزینه معیشتی معلولان متوقف شده است؟ چرا قانون متناسب ‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به درستی اجرا نمی‌شود؟ انتشار فایل کتاب‌های درس دانش آموزان مدارس از امروز (یکم مرداد ۱۴۰۳) یک‌میلیون تومان متناسب‌سازی به حساب بازنشستگان کشوری واریز می‌شود، اما برای بازنشستگان تأمین اجتماعی، نه (یکم مرداد ۱۴۰۳) چند راهکار مناسب برای تحمل راحت گرمای شدید این روز‌ها تصادف دو خودرو سنگین در بزرگراه مشهد _ باغچه یک کشته برجای گذاشت (یکم مرداد ۱۴۰۳) تب، سردرد و بدن درد مهمترین علائم بیماری تب دنگی است چه عواملی زمینه‌ساز انسداد سینوس‌ها و ایجاد بیماری سینوزیت می‌شوند؟ فعالیت ۹۵ خانه نگهداری از فرزندان بی‌سرپرست در خراسان رضوی افزایش ۱۹ درصدی بارندگی‌ها در کشور نسبت به سال آبی گذشته اعترافات قاتل سنگدل به قتل نگهبان گاراژ با ضربات سنگ دستگیری فالگیر شیطان‌صفت به جرم آزار و اذیت زن جوان دستگیری متهم به قتل مسلحانه مدیرعامل شرکت ساختمانی در سهروردی پنج کشته و سه مصدوم بر اثر حادثه رانندگی در لرستان+تصویر (۳۱ تیر ۱۴۰۳) قاپ‌زن‌های حرفه‌ای با شلیک پلیس تسلیم شدند
سرخط خبرها

معلمان مدارس غیردولتی کارت «صلاحیت حرفه‌ای معلمی» دریافت می‌کنند

  • کد خبر: ۱۵۵۲۱۳
  • ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۹
معلمان مدارس غیردولتی کارت «صلاحیت حرفه‌ای معلمی» دریافت می‌کنند
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی بر لزوم گذراندن دوره‌های آموزشی ویژه معلمان، مدیران، مربیان و سایر کارکنان مدارس غیردولتی تأکید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، احمد محمود زاده در جلسه هم‌اندیشی با مؤسسان مدارس غیردولتی، گفت: هر معلمی باید دارای صلاحیت‌های عمومی و دانش تخصصی و حرفه‌ای باشد و بتواند متناسب با کتاب‌های درسی، تدریس کند لذا نیاز است که حتما آموزش‌های لازم را بگذراند؛ و به همین منظور بخشنامه «ضوابط علمی (صلاحیت و شایستگی عمومی، تخصصی و حرفه‌ای) و گزینش نیروی انسانی (معلمان، مدیران، مربیان و سایر کارکنان) مدارس و مراکز غیردولتی و توانمندسازی، آموزش و ارتقای آنان» به استان‌ها ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: در این راستا دوره‌های مختلف متناسب با ساعت آموزشی با سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی هماهنگ شده است تا معلمان مدارس غیردولتی بتوانند از این دوره‌ها استفاده کنند.

محمودزاده با بیان اینکه تمام معلمان مدارس غیردولتی باید در دوره‌های آموزشی دانشگاه فرهنگیان شرکت و کارت صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمی را دریافت کنند، افزود: دوره‌های آموزشی در دانشگاه فرهنگیان از بعد از ایام نوروز آغاز می‌شود و تمام معلمان مدارس غیردولتی تحت پوشش این آموزش‌ها قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به نظارت ویژه بر محتوا‌های آموزشی در مدارس غیردولتی، گفت: تمام محتوا‌های آموزشی مدارس غیردولتی باید از شاخص‌های نظارت محتوایی عبور کنند و نباید هر جزوه یا کتاب کمک آموزشی وارد مدارس غیردولتی شود که در این راستا هم بخش نظارت سازمان و هم بخش ساماندهی کتب کمک آموزشی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و هم سامانه‌ی کنترل کیفیت منابع آموزشی و تربیتی مکتوب «samanketab.roshd.ir» فعال است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی به موضوع ایمنی ساختمان‌های مدارس غیردولتی اشاره کرد و افزود: در این خصوص کارگروه‌ها با سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور برگزار شده است و تمام مدارس جدیدالاحداث باید بر اساس استاندارد‌ها ساخته شود و همچنین مدارس قبل از سال ۹۸ نیز باید استانداردسازی شود که موارد لازم به مؤسسان اعلام شده است.

وی با اشاره به موضوع شهریه مدارس غیردولتی بیان کرد: شهریه مدارس غیردولتی بر اساس الگوی شهریه ساماندهی شده است و برای سال تحصیلی آینده، رویکرد‌های فرهنگی و تربیتی را از فوق برنامه به داخل برنامه آوردیم تا به اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نزدیک‌تر شویم.

محمودزاده از اندک مدارس غیردولتی که در خصوص نیروی انسانی، محتوا‌های آموزشی و غیرآموزشی، شهریه و... تخلفاتی را دارند، گله کرد و افزود: برخورد قاطع و جدی در حال انجام است و انشااله ادامه دار خواهد بود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->