تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | یک گام تا جام جهانی شجیع: فوتبال خراسان به باتلاق تبدیل شده است | اعضای مجمع هیئت فوتبال کجا هستند؟ مدیران جدید در راه استقلال و پرسپولیس اولیایی: خریداران سرخابی ضرر نکردند گل محمدی در آستانه شکایت از پرسپولیس تغییرات در پرسپولیس کلید خورد فرجی در آستانه جدایی از پرسپولیس شاید رفتن گل‌محمدی به تراکتور منتفی شود احتمال تکرار بازی جنجالی در لیگ یک بازگشت ماشاریپوف به تمرینات استقلال قرارداد طارمی و اینتر نهایی شد شکایت پلیس فراجا از دروازه‌بان استقلال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آث میلان و اینترمیلان| جنگ خونین بر سر قهرمانی ویدیو گل سردار آزمون به بولونیا برای رم جانشین دانیال اسماعیلی فر استارت زد وعده زنوزی به یحیی گل محمدی: چند ستاره می‌گیریم نعمتی و عبدی در شوک حضور گل‌محمدی قهرمانی پرسپولیس در دستان یحیی پخش زنده بازی آث‌میلان و اینتر در سری‌آ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

غول‌های انگلیس، یک گام تا صعود اروپایی

  • کد خبر: ۱۵۵۳۱۱
  • ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱
غول‌های انگلیس، یک گام تا صعود اروپایی
مرحله یک‌هشتم لیگ اروپا امشب با برگزاری ۸ مسابقه به پایان می‌رسد.

به گزارش شهرآرانیوز، دیدار‌های مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ اروپا امشب با هشت مسابقه به پایان می‌رسد تا تکلیف تیم‌های راه‌یافته به یک‌چهارم نهایی مشخص شود. لیگ اروپا در این فصل محل رقابت تیم‌های پرقدرتی شده که عملکرد ضعیفشان در فصل قبل یا ابتدای این فصل، آن‌ها را به‌جای لیگ قهرمانان راهی این تورنمنت کرده است. همین موضوع جذابیت لیگ اروپای این فصل را تا حد زیادی بیشتر کرده و فوتبال‌دوستان بیشتری را به تماشای این مسابقات کشانده است. امشب دو غول انگلیسی، یعنی آرسنال و منچستریونایتد، در کنار بزرگان دیگر اروپایی ازجمله یوونتوس و رم به‌دنبال صعود به مرحله بعد لیگ اروپا هستند. یاران سردار آزمون در بایرلورکوزن هم دیگر تیمی هستند که به‌احتمال فراوان در مرحله بعدی حاضر خواهند بود.

مصاف انگلیسی‌ها با پرتغال و اسپانیا

آرسنال درحالی به‌مصاف اسپورتینگ لیسبون پرتغال می‌رود که در یکی از بهترین فرم‌هایش در چند دهه گذشته قرار دارد و هفته‌هاست که صدرنشین بی‌چون‌وچرای لیگ‌برتر انگلیس نام گرفته است. توپچی‌ها که این فصل اسبشان را زین کرده‌اند تا بعد از حدود سه دهه، دوباره بر قله فوتبال انگلیس قرار بگیرند و قهرمان لیگ‌برتر شوند، در لیگ اروپا هم به‌جز قهرمانی به‌هیچ‌چیز راضی نخواهند شد. البته حریف پرتغالی آن‌ها هم هفته‌های خوبی را پشت‌سر می‌گذارد و چهار دیدار گذشته‌اش در لیگ پرتغال را با پیروزی پشت‌سر گذاشته است. نتیجه تساوی بازی رفت در پرتغال به‌خوبی به شاگردان آرتتا نشان داد که برای صعود، اصلا کار راحتی برابر اسپورتینگ در پیش نخواهند داشت. حالا آرسنالی‌ها در بازی برگشت فرصت دارند در ورزشگاه خانگی و با حمایت طرف‌دارانشان، تیم پرتغالی را از پیش‌رو بردارند. دیگر غول انگلیسی حاضر در این رقابت‌ها، یعنی منچستریونایتد، به‌نظر کار آسان‌تری در دیدار مقابل رئال‌بتیس در پیش خواهد داشت. شاگردان تنهاخ که در ماه‌های گذشته درحال رسیدن به مرز آمادگی هستند، در بازی رفت توانستند حریف اسپانیایی‌شان را در اولدترافورد ۴ بر ۱ شکست دهند. نتیجه‌ای که باتوجه‌به آن، روی کاغذ حتی قبل از برگزاری مسابقه برگشت هم می‌توان شیاطین سرخ را تیم صعودکننده به شمار آورد. با وجود این، شاگردان تنهاخ نشان داده‌اند که هنوز تیم‌های حریف می‌توانند گاهی روی لغزش‌های ناگهانی آن‌ها حساب باز کنند. موضوعی که بتیس را در خانه هنوز کمی امیدوار به جبران نتیجه دور رفت نگه خواهد داشت.

از گور برخاسته، در یک‌قدمی صعود

بهترین عبارتی که می‌توان با آن اوضاع یوونتوس این هفته‌ها را توصیف کرد، از گور برخاسته است. تورینی‌ها در نیم‌فصل اول عملکرد خوبی نداشتند و در نیم‌فصل دوم هم کسر پانزده امتیاز به‌دلیل تخلفات مالی، عملا آن‌ها را تا مرز نابودی پیش برد. اما شاگردان آلگری بهترین واکنش را به این وضع نشان دادند و در هفته‌های گذشته علاوه بر گرفتن نتایج خوب در سری‌آ، در لیگ اروپا هم به یکی از مدعیان قهرمانی تبدیل شده‌اند. آن‌ها در بازی رفت مقابل فرایبورگ توانستند با تک‌گل آنخل دی‌ماریا به پیروزی برسند و حالا درحالی به دیدار برگشت پا می‌گذارند که به غیر از پل پوگبا، همه بازیکنانشان را در اختیار خواهند داشت. البته باتوجه‌به نتیجه نزدیک بازی رفت، فرایبورگ هم در خانه از جبران باخت قبلی و حذف بانوی پیر از لیگ اروپا ناامید نخواهد بود. شاگردان ژوزه مورینیو در تیم رم دیگر ایتالیایی حاضر در این رقابت‌ها هستند که برای صعود به مرحله بعد، در خانه رئال‌سوسیداد به میدان خواهند رفت. رم توانست بازی رفت را در ایتالیا ۲ بر ۰ پیروز شود، اما باتوجه‌به نتایج سینوسی شاگردان مورینیو در هفته‌های گذشته، حتی این نتیجه هم خیال طرف‌داران رم را از بازی امشب راحت نکرده است و پایتخت‌نشینان ایتالیایی هنوز نگران رقم‌خوردن نتیجه‌ای عجیب در بازی برگشت و حذف احتمالی تیمشان هستند؛ به‌ویژه باتوجه‌به اینکه سوسیداد در ورزشگاه خانگی‌اش تیمی خطرناک نشان داده است.
یاران سردار آزمون در لورکوزن هم برابر حریف مجارستانی‌شان به‌دنبال صعود هستند. چهار پیروزی و یک مساوی در پنج بازی گذشته، نشان‌دهنده صعودی‌بودن عملکرد لورکوزنی‌ها زیر نظر ژابی آلونسو است. آن‌ها از تیمی در آستانه سقوط در بوندس‌لیگا، حالا به باشگاهی در میانه بالایی جدول آلمان تبدیل شده‌اند. در لیگ اروپا هم یاران آزمون توانستند بازی رفت را در خانه با دو گل مقابل فرنتس‌واروش مجارستان پیروز شوند. حالا آن‌ها در مجارستان حتی با یک مساوی هم می‌توانند صعودشان را قطعی کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->