سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان و در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس اسامی داوران جام حذفی اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها آیا فرمانده فراجا از دروازه‌بان استقلال شکایت کرده است؟ تمدید با اوسمار با نظر هیات مدیره جدید تلاش شبانه‌روزی درویش برای ماندن در پرسپولیس بیرانوند مقابل سپاهان هم غایب است؟ اوسمار این سه بازیکن را می‌خواهد| رضاییان در لباس قرمز؟ وحید امیری نمی‌خواهد به نیمکت برگردد یامگا در لیست فصل بعد نکونام تاج‌فیروز: ثبت‌نام مجدد برای انتخابات هیات فوتبال خلاف قانون است تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | یک گام تا جام جهانی شجیع: فوتبال خراسان به باتلاق تبدیل شده است | اعضای مجمع هیئت فوتبال کجا هستند؟ مدیران جدید در راه استقلال و پرسپولیس اولیایی: خریداران سرخابی ضرر نکردند گل محمدی در آستانه شکایت از پرسپولیس تغییرات در پرسپولیس کلید خورد فرجی در آستانه جدایی از پرسپولیس شاید رفتن گل‌محمدی به تراکتور منتفی شود
سرخط خبرها

روز سرنوشت

  • کد خبر: ۱۵۶۵۹
  • ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰
روز سرنوشت
امروز تکلیف تیم‌های فوتبال استقلال، شهرخودرو، پرسپولیس و سپاهان، برای بازی در آسیا مشخص می‌شود
معادله حضور ۴ تیم ایرانی حاضر در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا و تصمیم مغرضانه و غیرفوتبالی کنفدراسیون آسیا درحالی پیچیده شده که به نظر می‌رسد جلسه امروز، تکلیف را مشخص خواهد کرد. پرونده ۴ تیم ایرانی حاضر در آسیا هنوز به‌طور‌کامل و قطعی بسته نشده و تلاش‌ها برای بازگرداندن استقلال، شهرخودرو، پرسپولیس و سپاهان به این تورنمنت بزرگ ادامه دارد.
 
روز سه‌شنبه هم تعدادی از مدیران و مسئولان این ۴ باشگاه و برخی از تصمیم‌سازان فوتبال درراستای بیانیه مشترک قبلی مصاحبه‌هایی انجام دادند که حضور‌نیافتن ایرانی‌ها در آسیا به‌دلیل سلب امتیاز میزبانی از این مسابقات را تأیید می‌کرد. دراین‌بین کارشناسان داخلی هم اتفاق‌نظر ندارند؛ برخی از احتمال محرومیت دوساله ایران در صورت انصراف از حضور در آسیا سخن می‌گویند و برخی دیگر معتقدند این انصراف به یک جریمه نقدی ختم می‌شود. درحالی‌که سطح رایزنی‌ها و تصمیم‌گیری در ایران از سیستم ورزش عبور کرده، در کنفدراسیون فوتبال آسیا هم دراین‌باره اتفاق‌نظر وجود ندارد.
 
ازیک‌سو غیبت تیم‌های ایرانی در مرحله گروهی شانس دیگرتیم‌ها را برای موفقیت افزایش می‌دهد و طبیعی است که این تیم‌ها و نماینده‌های آن کشور‌ها در AFC از انصراف تیم‌های ایرانی استقبال کنند. شیخ سلمان، رئیس، AFC شخصا بی‌میل به بازگشت تیم‌های ایرانی به این مسابقات نیست. حضور ایران در لیگ قهرمانان آسیا نه‌تن‌ها سطح کیفی این مسابقات را بالا می‌برد، بلکه به‌دلیل پرهوادار‌بودن تیم‌های ایرانی، گردش مالی فوتبال آسیا نیز بالا خواهد رفت که همه این‌ها به سود فوتبال آسیا و کنفدراسیون آن است. در کمیته‌های مختلف AFC که تصمیمات آن‌ها تعیین‌کننده است، دراین‌رابطه اتفاق‌نظر وجود ندارد و اعضای این کمیته‌ها نیز بعضا مخالف و بعضا موافق بازگشت تیم‌های ایرانی هستند.AFC در تازه‌ترین اقدامش، بازی‌های استقلال و شهرخودرو با حریفان کویتی و بحرینی‌اش را بار دیگر در تقویم مسابقات قرار داد و این‌بار محل برگزاری این بازی‌ها را تغییر داد و کشور امارات را برای میزبانی ۲ تیم ایرانی برگزید.
 

مذاکره گروه ۲+۵ با دبیر کل AFC
 
امروز روز مهمی برای فوتبال ایران و آسیاست. روز گذشته مدیران باشگاه‌های پرسپولیس، سپاهان، استقلال و شهرخودرو به‌همراه ابراهیم شکوری، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال، دیشب راهی مالزی شدند. تیم پنج‌نفره اعزامی به کوالالامپور قرار است امروز دیداری با ویندسور جان، دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا، داشته باشد تا درباره تصمیم اخیر AFC مبنی بر سلب میزبانی از باشگاه‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا مذاکره کند. در این جلسه قرار است نماینده‌ای از سفارت ایران در مالزی نیز حضور داشته باشد و همچنین یک فرد حقوقدان از ایران به‌همراه مدیران باشگاه‌ها و سرپرست دبیرکلی فدراسیون به مالزی می‌رود تا این دو همراه ۵ نفر دیگر رودرروی دبیرکل AFC قرار بگیرند.
 

تلاش سعودی‌ها برای انکار عقب‌نشینی AFC
 
یک خبرنگار سعودی در ادعایی عجیب عنوان کرد رأی نهایی کنفدراسیون آسیا برای برگزاری بازی‌ها به میزبانی باشگاه‌های ایران در لیگ قهرمانان همچنان در اختیار کمیته اجرایی است. سلطان‌المهوس، خبرنگار ورزشی سعودی، در تلاش است تا این عقب‌نشینی را پنهان کند و در ادعایی عجیب عنوان کرد: برگزاری بازی‌های باشگاه‌های ایران در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ به میزبانی این کشور همچنان بستگی به رأی کمیته اجرایی AFC دارد. کنفدراسیون آسیا در این شرایط به صورت دقیق ناظر این پرونده خواهد بود. این ادعای عجیب خبرنگار عربستانی درحالی است که با رایزنی‌های انجام‌شده، کنفدراسیون آسیا در نامه‌ای رسمی به فدراسیون درباره دیدار‌های مرحله گروهی برخلاف ادعای این روزنامه‌نگار سعودی اعلام کرد که ۳ بازی نخست نمایندگان ایران در این مرحله به‌صورت میهمان برگزار می‌شود تا رأی نهایی به‌وسیله دبیرخانه AFC صادر شود. این ادعای خبرنگار سعودی برخلاف نامه رسمی AFC است، چون مدعی است رأی نهایی را کمیته اجرایی صادر می‌کند؛ اما در این نامه ذکر شده که دبیرخانه رأی را صادر می‌کند. نفوذ عربستان در کمیته اجرایی می‌تواند تمام آرای این کمیته را تحت‌الشعاع قرار دهد، اما این ادعا صحت ندارد و برخلاف نامه AFC است.
در این نامه AFC همچنین به فدراسیون اعلام شده است که بازی‌های مرحله پلی‌آف به صورت قطع در کشور ثالث (امارات) برگزار می‌شود.
 
بر اساس اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، دیدار استقلال مقابل الکویت و شهرخودرو مقابل الرفاع، روز شنبه ۵بهمن در کشور امارات برگزار می‌شود. هنوز نماینده‌های فوتبال ایران درباره آخرین تصمیم‌گیری AFC موضع رسمی خود را اعلام نکرده‌اند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->