ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون
سرخط خبرها

بایدها و نبایدهای غذایی براش تپش قلب چیست؟

  • کد خبر: ۱۵۷۲۵۶
  • ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۱
بایدها و نبایدهای غذایی براش تپش قلب چیست؟
تپش قلب ممکن است در هر زمانی اتفاق بیفتد، حتی اگر در حال استراحت یا انجام فعالیت های عادی باشید.

به گزارش شهرآرانیوز، تپش قلب معمولا جدی یا مضر نیست. با این حال، گاهی اوقات می توانند به یک ریتم غیر طبیعی قلب مرتبط باشند که نیاز به مراقبت پزشکی دارد.
 
تپش قلب چیست؟
تپش قلب، ضربان قلبی است که شما متوجه میشوید و یا از ان احساس ناراحتی پیدا میکنید .با تپش قلب ممکن است همزمان علائم دیگری نیز داشته باشید یا نداشته باشید. به عنوان مثال، شما ممکن است احساس کنید که در حال تپش، بال بال زدن یا ضربان نامنظم است، اغلب فقط برای چند ثانیه یا چند دقیقه. شما همچنین ممکن است این احساسات را در گلو یا گردن خود هم احساس کنید. 

علت اصلی تپش قلب چیست؟

بیشتر اوقات، به دلیل استرس و اضطراب یا به دلیل مصرف بیش از حد کافئین، نیکوتین یا الکل ایجاد می شود. تپش قلب همچنین می تواند در زمان بارداری هم رخ دهد. در موارد نادر، تپش قلب می تواند نشانه ای از یک بیماری قلبی جدی تر باشد. اگر تپش قلب دارید، به پزشک مراجعه کنید تا دلیل آن را دقیقا متوجه شوید.
 
اگر تپش قلب دارید از چه غذاهایی باید پرهیز کنید؟
غذاهای پر کربوهیدرات، که می توانند سطح قند خون را افزایش دهند، به خصوص اگر قند خون پایین (هیپوگلیسمی) دارید. غذاهای با سدیم بالا، مانند غذاهای فرآوری شده یا کنسرو شده. غذاهای پر قند، به خصوص اگر هیپوگلیسمی دارید. غذاهای تند یا غنی که می توانند باعث سوزش سر دل و گاهی اوقات تپش سریع قلب شوند.

 
چه غذایی ضربان قلب را کاهش می دهد؟
پتاسیم می تواند به تنظیم ضربان قلب شما کمک کند و تاثیر سدیم بر فشار خون را کاهش دهد. مواد غذایی مانند مانند موز، خربزه، پرتقال، زردآلو، آووکادو، لبنیات، سبزیجات سبز برگ، گوجه فرنگی، سیب زمینی، سیب زمینی شیرین، ماهی تن، ماهی قزل آلا، لوبیا، آجیل و دانه ها دارای مقدار زیادی پتاسیم هستند.


چه گیاهانی تپش قلب را کاهش میدهند؟
 
زالزالک یک درمان قدیمی برای تپش قلب
مردم اغلب از گیاه زالزالک برای درمان تپش قلب استفاده می کنند. به گفته کلینیک لاهی، این گیاه در آیین های روم باستان برجسته بوده و از قرون وسطی برای درمان بیماری های مختلف از جمله بیماری های قلبی استفاده می شده است.

خارمریم برای رفع تپش قلب توصیه میشود
توسط بسیاری از پزشکان خاص برای تپش قلب ثانویه به پرکاری تیروئید توصیه می شود. تپش قلب که با خواب یا اسپاسم عضله صاف همزمان در روده یا دستگاه تناسلی تداخل می کند نیز ممکن است با خار مریم خنثی شود.

بهارنارنج، برای رفع تپش قلب مفید است
اسانس شکوفه پرتقال برای آرامش ذهنی شما نیز مفید است! نرولی علاوه بر بوی شیرین، برای کمک به اضطراب، عصبی بودن و استرس نیز استفاده می شود. اثر آرامش بخش آن بر ذهن نیز به کاهش تپش قلب کمک می کند و حتی می تواند به بی خوابی کمک کند.

مصرف تخم بالنگو باعث سبکی در قفسه میشود
تخم بالنگو خنک کننده، مسکن درد و آرام بخش است و برای رفع نفخ و رفع یبوست به کار می رود. بالنگو و تخم آن از نظر طبیعت طبق رای حکمای طب سنتی گرم و مرطوب و تر است. از نظر خواص معتقدند که مقوی قلب است، برای رفع وحشت، خفقان و اسهال خونی، آن را تنها با گلاب می خورند.

منبع: سلامت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->