گل محمدی در آستانه شکایت از پرسپولیس تغییرات در پرسپولیس کلید خورد فرجی در آستانه جدایی از پرسپولیس شاید رفتن گل محمدی به تراکتور منتفی شود احتمال تکرار بازی جنجالی در لیگ یک بازگشت ماشاریپوف به تمرینات استقلال قرارداد طارمی و اینتر نهایی شد شکایت پلیس فراجا از دروازه‌بان استقلال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آث میلان و اینترمیلان| جنگ خونین بر سر قهرمانی ویدیو گل سردار آزمون به بولونیا برای رم جانشین دانیال اسماعیلی فر استارت زد وعده زنوزی به یحیی گل محمدی: چند ستاره می‌گیریم نعمتی و عبدی در شوک حضور گل‌محمدی قهرمانی پرسپولیس در دستان یحیی پخش زنده بازی آث‌میلان و اینتر در سری‌آ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و کویت در جام ملت‌های آسیا| قاطع‌تر از همیشه اعتراض پرسپولیس به محرومیت اسماعیلی‌فر برابر سپاهان | دانیال باید برابر آلومینیوم غایب باشد حذف غیرمنتظره ژاپن از جام ملت‌های آسیا | غیبت سامورایی‌ها در جام جهانی پخش زنده بازی ایران و کویت در جام ملت‌های فوتسال آسیا + تماشای آنلاین واکنش پتروشیمی خلیج‌فارس به خرید استقلال + عکس
سرخط خبرها

عملیات غیرممکن بسکتبالیست‌های آویژه در گرگان

  • کد خبر: ۱۵۷۵۳۴
  • ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲
عملیات غیرممکن بسکتبالیست‌های آویژه در گرگان
تیم بسکتبال آویژه صنعت پارسای مشهد امروز در پلی‌آف لیگ‌برتر بسکتبال به‌مصاف شهرداری گرگان می‌رود.

سوت آغاز مرحله پلی‌آف لیگ‌برتر بسکتبال از عصر امروز زده خواهد شد و تنها نماینده استان خراسان‌رضوی در این رقابت‌ها باید در سالن امام‌خمینی (ره) شهر گرگان به‌مصاف تیم شهرداری این شهر برود. دیدار حساسی که از ساعت ۱۹:۳۰ آغاز می‌شود و شبکه تلویزیونی استان گلستان موسوم به «شبکه سبز» این بازی را به‌صورت زنده و مستقیم برای علاقه‌مندان به تصویر می‌کشد. دیداری که روی کاغذ سخت‌ترین قرعه ممکن برای تیم بسکتبال آویژه صنعت پارسای مشهد در این مرحله است و حالا شاگردان سرجان ایوانوویچ به‌دنبال آن هستند که معادلات روی کاغذ را به‌سود رؤیا‌های واقعی در میدان تغییر دهند.

تیم بسکتبال آویژه صنعت پارسای مشهد در پایان دو مرحله اول و دوم لیگ‌برتر بسکتبال این فصل در جایگاه هشتم قرار گرفت و شهرداری گرگان، قهرمان دو دوره گذشته لیگ‌برتر، صدرنشین بلامنازع این رقابت‌ها بود که حالا به این بازی پا گذاشته است. دیدار‌های این مرحله به‌صورت ۳ از ۵ برگزار می‌شود و تیمی که سه بازی را ببرد، به جمع چهار تیم برتر لیگ‌برتر صعود خواهد کرد.

آویژه؛ تیمی که پیش‌بینی‌ناپذیر است

سابقه تقابل‌های آویژه صنعت پارسای مشهد با شهرداری گرگان مؤید پیروزی‌های همیشگی تیم گرگانی بوده است، اما واقعیت آن است که در این فصل، آویژه تیمی پیش‌بینی‌نشدنی نشان داده است. تیمی که با هفت بازیکن مهرام بزرگ را در شهر قدس شکست می‌دهد و از آن‌طرف در جدال جایگاه بهتر در جدول به نبوغ اراک تازه لیگ‌برتری و مس کرمان جوان قافیه را می‌بازد. تیمی که با سرجان ایوانوویچ بار‌ها ناممکن‌ها را ممکن کرده است و وقتی همه انتظار موفقیت از آن‌ها داشتند، ناکام بودند. آویژه در دور اول لیگ‌برتر بسکتبال در جایگاه ششم و بالاتر از مس کرمان و نبوغ اراک قرار گرفت.

نمایش‌های این تیم در دور اول به‌شکلی بود که بالانشینان از رویارویی در پلی‌آف با آن‌ها که لقب «قاتل مهرام» را در این سال‌ها به دوش می‌کشند، واهمه داشتند. بااین‌حال، در دور دوم یک‌باره تیم یکدست سرجان دچار تلاطم بدشانسی و عملکرد فنی ضعیفش شد و از شش بازی فقط یک پیروزی به‌دست آورد. عملکردی که آن‌ها را در پایان به پله هشتم جدول رساند و کابوس رویارویی با شهرداری گرگان ترسناک برایشان رقم خورد. با وجود این، کسی چه می‌داند، شاید همین تیم با متوقف‌کردن شهرداری گرگان، دست‌کم در یک بازی پدیده لیگ شود.

گرگان؛ تیمی که تا بن‌دندان مسلح است

تیم بسکتبال شهرداری گرگان که در دو سال گذشته قهرمان لیگ‌برتر بوده، امسال هم با ترکیبی از ستاره‌های داخلی و خارجی و حضور یک سرمربی باتجربه به‌دنبال هت‌تریک قهرمانی است. تیمی که هدایتش برعهده مهران حاتمی است که کم سابقه قهرمانی در لیگ‌برتر با تیم‌های گوناگون را ندارد و بسیاری معتقدند او باید سرمربی آینده تیم‌ملی باشد. از سویی دیگر، تیم گرگانی یکی‌دوجین ستاره در ترکیب دارد؛ از بازیکنان ملی‌پوش گرفته تا ستاره‌‎های خارجی. نکته ویژه درباره شهرداری گرگان، حمایت همه جانبه مسئولان شهری از این تیم است که آن‌ها را به غولی در بسکتبال ایران بدل کرده است.

تیمی که علاوه بر توانایی‌های فنی، حمایت‌های خارج از زمین را هم چه از جانب مسئولان شهری‌شان و چه مسئولان فدراسیون دارد. شهرداری گرگان یک ویژگی منحصربه‌فرد دیگر هم دارد که آن هواداران دوآتشه این تیم هستند. هوادارانی که در گرگان بیش از آنکه فوتبال و سایر رشته‌ها برایشان مهم باشد، به بسکتبال عشق می‌ورزند.

ستاره‌های گرگان علیه ستاره‌های آویژه

شهرداری گرگان پنج بازیکن ملی‌پوش در ترکیب دارد. بهنام یخچالی، محمد جمشیدی، سجاد پذیرفته، رسول مظفری و سالار منجی بازیکنانی هستند که ارکان اصلی تیم‌ملی به‌شمار می‌روند و در تیم شهرداری گرگان هم همه‌کاره هستند. البته همین ستاره‌ها هم در ترکیب گرگان باز بازیکن ثابت نیستند و حضور دو ستاره خارجی، پری پتی آمریکایی و آنتوناس اودراس لیتوانیایی، گاه جا را برای آن‌ها تنگ می‌کند. به فهرست ستاره‌های بلندبالای شهرداری گرگان باید نفراتی مثل مبین شیخی، علیرضا جعفری و یاسین کلاسنگیانی را هم اضافه کرد که هر کدام مدعی پوشیدن پیراهن تیم‌ملی هستند.

در مقابل، تیم آویژه صنعت پارسای مشهد برای این بازی دو ستاره تیمش را در اختیار ندارد. امیرحسین رضایی‌فر و نوید خواجه‌زاده درحالی این بازی را از دست دادند که حضورشان می‌توانست به کمک آویژه بیاید. رضایی‌فر چند بازی است که به‌دلیل مصدومیت از ناحیه زانو از ترکیب دور است و تلاش پزشکان آویژه هم برای رسیدن او به مرحله پلی‌آف ثمربخش نبود. در سویی دیگر، نوید خواجه‌زاده که یکی از سه بازیکن مؤثر این تیم در این فصل بوده، به‌دلیل ابتلا به بیماری آبله‌مرغان به این بازی نرسیده است. گفته می‌شود خواجه‌زاده شاید دو بازی بعدی پلی‌آف را هم از دست بدهد.

امیدواری به نبوغ کورین

آویژه در مرحله نخست لیگ‌برتر بسکتبال دو بازی با شهرداری گرگان انجام داد که اولی را با پنج اختلاف و نتیجه ۷۱ بر ۶۶ واگذار کرد و بازی دوم را با سیزده اختلاف، ۹۵ بر ۸۲ به حریف داد. دو شکستی که دست‌کم روی کاغذ نشان می‌دهد مقاومت برابر شهرداری گرگان غیرممکن نیست. شاید برگ برنده دو تیم در این دیدار، ستاره‌های آمریکایی‌شان باشند که در چند فصل گذشته در بهترین بازیکن لیگ شدن با یکدیگر رقابت داشتند. کورین هنری و پری پتی در ترکیب آویژه و شهرداری گرگان حکم نبض تپنده‌ای را دارند که اگر از کار بیفتد، ممکن است به قیمت جان تمام شود، به‌ویژه درباره کورین هنری که برخلاف پری پتی که در ترکیب شهرداری گرگان چند جایگزین دارد، او در تیم مشهد جایگزینی ندارد.

۲ فرصت و یک دیدار خانگی

امروز دیدار اول آویژه و شهرداری گرگان درحالی برگزار می‌شود که تیم گرگانی به‌سبب جایگاه بهتر در جدول، میزبان دو بازی اول است. به این ترتیب، آویژه و شهرداری گرگان روز شنبه هم در سالن امام‌خمینی (ره) شهر گرگان دومین رویارویی‌شان را انجام خواهند داد. بازی سوم دو تیم هفته آینده در مشهد برگزار می‌شود و چنانچه یک تیم سه بازی را ببرد، کار تمام است؛ در غیر این صورت کار به بازی چهارم و شاید حتی پنجم کشیده می‌شود که طبق قانون، بازی چهارم هم در مشهد و بازی پنجم دوباره در گرگان برگزار می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->