گفت‌وگوی تلفنی بن سلمان و پزشکیان انتخاب اعضای هیئت‌رئیسه شورای نگهبان برای یک سال آینده | آیت‌الله جنتی به‌عنوان دبیر شورای نگهبان ابقا شد آیا ادارات و بانک‌های استان کرمانشاه فردا (۲۸ تیر ۱۴۰۳) تعطیل است؟ منابع خبری از تمایل چند عضو اتحادیه اروپا برای بازگشایی سفارت خود در کابل خبردادند واکنش ضرغامی به احتمال حضورش در کابینه دولت چهاردهم رئیس سازمان ثبت احوال: روند تعویض نام و نام‌خانوادگی تغییر می‌کند بذرپاش: قانون ساماندهی بازار املاک و مسکن ابلاغ شد و سقف اجاره‌بها مشخص شد | تبعات حقوقی در انتظار مشاوران املاک متخلف سید حسن نصرالله: هرگز از حمایت غزه دست نمی‌کشیم | رژیم صهیونیستی در بدترین روز‌های خود بسر می‌برد گنابادی‌نژاد: دولت سیزدهم، هیچ‌گاه دچار حواشی نشد | حمایت از صنایع فرهنگی باید استمرار یابد کرامت انسانی در گرو الگوگیری از سیره و آموزه‌های معصومین(ع) است اعتراض زاکانی به انتقادات اعضای شورای شهر تهران؛ «کاملاً نادرست است» لایحه متناسب‌سازی حداقل‌بگیرها هم به مجلس ارائه شد | تصویب آیین‌نامه واردات خودروی مدل ۲۰۱۹ به‌بالا برای همه ایرانیان + فیلم شایسته‌سالاری معیار رئیس‌جمهور در انتخاب مدیران باشد شلیک پدافند هوایی در جاده قم، ارتباطی با سایت هسته‌ای نداشت اسماعیلی انتصابات جدید در وزارت فرهنگ را رد کرد + فیلم ویدئو | ظریف امشب به تلویزیون می‌رود (۲۷ تیرماه ۱۴۰۳) وزیر کار: رکورد تاریخی کاهش نرخ بیکاری در بهار ۱۴۰۳ شکست باقری در دیدار با لاوروف آخرین وضعیت همکاری‌های دوجانبه و مسائل منطقه‌ای را بررسی کرد گفت‌وگوی تلفنی امیر قطر و ماکرون درباره تحولات غزه اردوغان: اسرائیل را وادار به آتش‌بس می‌کنیم | به دنبال تقویت روابط با روسیه و چین هستیم
سرخط خبرها

ساکنان استانبول در محکومیت یورش اشغالگران به مسجدالاقصی تجمع کردند

  • کد خبر: ۱۵۷۵۵۴
  • ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱
ساکنان استانبول در محکومیت یورش اشغالگران به مسجدالاقصی تجمع کردند
جمعی از ساکنان شهر استانبول در محکومیت یورش اشغالگران صهیونیستی به مسجدالاقصی، مقابل ساختمان کنسولگری رژیم صهیونیستی در این شهر تجمع کردند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، شهروندان ترکیه‌ای با فراخوان جمعیت‌های مختلف این کشور عصر چهارشنبه مقابل ساختمان کنسولگری رژیم صهیونیستی در شهر استانبول تجمع کرده و یورش نیروهای پلیس این رژیم به مسجدالاقصی و حمله آنها به نمازگزاران فلسطینی را محکوم کردند.

تجمع‌کنندگان ترکیه‌ای با سر دادن فریادهای الله اکبر، شعارهایی نیز در حمایت از گروه‌ها و مردم فلسطین و محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی سر دادند.

محمد یاراوغلو، رئیس جمعیت جوانان ترکیه در استانبول در این تجمع اظهار کرد: مسجدالاقصی با این یورش‌ها در معرض محدودیت‌ها و اهانت‌ها قرار دارد و یورش یهودیان افراطی به مسجدالاقصی باعث شد مسلمانان برای دفاع از حرمت و جایگاه این مسجد در داخل آن تحصن کنند.

یاراوغلو در ادامه گفت: صهیونیست‌های اشغالگر که از تمامی مفاهیم انسانی دور هستند، بمب‌های صوتی و گاز اشک‌آور و نیز گلوله‌های با روکش‌های پلاستیکی به سمت اعتکاف‌کنندگان در داخل مسجد پرتاب کرده و با قدم‌های ناپاک خود حرمت این مسجد را شکستند.

وزارت خارجه ترکیه نیزدر بیانیه‌ای به شدت یورش اشغالگران صهیونیستی به مسجدالاقصی و بازداشت تعداد زیادی از نمازگزاران فلسطینی در مصلای القبلی مسجدالاقصی را محکوم و تاکید کرد: این تعرض‌ها به نمازگزاران در مسجدالاقصی در ماه رمضان به هیچ شکلی قابل قبول نیست.

این وزارتخانه در ادامه بیانیه خود ضمن ابراز نگرانی از تشدید تنش‌ها در منطقه به ویژه در نوار غزه، تاکید کرد: دولت اسرائیل باید هر گونه اقدام تحریک‌آمیز و حملاتی را که می‌تواند موجب تشدید تنش در منطقه شود، فورا متوقف کند.

نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی شامگاه چهارشنبه برای دومین شب پیاپی به مصلای القبلی واقع در جنوب مسجدالاقصی یورش برده و با حمله به نمازگزاران آنها را مورد ضرب و جرح قرار داده و تعداد زیادی از آنها را بازداشت کردند.

به گفته برخی از شاهدان عینی، پلیس رژیم صهیونیستی به سمت اعتکاف‌کنندگان بمب‌های صوتی و گاز اشک‌آور پرتاب کردند که در نتیجه آن تعدادی از نمازگزاران دچار مشکلات تنفسی شدند.

یورش‌های اخیر رژیم صهیونیستی محکومیت‌های گسترده کشورهای عربی و نهادهای بین‌المللی را به دنبال داشته است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->