رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

آیت‌الله علم‌الهدی: نباید نهی از منکر زمینه‌ساز ترویج بغض و کینه در جامعه شود

  • کد خبر: ۱۵۷۶۳۵
  • ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴
آیت‌الله علم‌الهدی: نباید نهی از منکر زمینه‌ساز ترویج بغض و کینه در جامعه شود
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: مردم باید به میدان بیایند، اما با تدبیر، با هوشیاری، با فهم و بصیرت انقلابی. اگر نهی از منکر نتوانست انسانی را که از حق دورشده، به راه برگرداند، این نهی از منکر دیگر فایده ندارد. نباید جوری نهی از منکر کرد که بیشتر بر بغض و کینه فرد گناهکار بیفزاید و او را بیش‌ازپیش از حق و حقیقت دور کند.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته که با حضور پرشور زائران و مجاوران در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: جنایات و نابکاری‌هایی که این روز‌ها از صهیونیست‌های درنده و جانور در مسجدالاقصی رخ داد، جنایاتی است که در تاریخ سلطه شیطانی صهیونیسم بر سرزمین مقدس فلسطین بی‌سابقه بوده است.

وی افزود: این‌که به نمازگزاران و بندگان در حال اعتکاف خدا تهاجم کنند و این‌ها را موردحمله و تجاوز قرار دهند، دو عامل دارد. یکی مسئله سکوت مجامع بین‌المللی در برابر مجموعه این جنایت‌ها و نابکاری‌هایی است که این رژیم شیطانی در طول دوران غصب خود انجام داده و عامل دوم هم بدبختی خود صهیونیست‌هاست که نشان می‌دهد نقطه پایانی وجود آن‌ها فرارسیده و بنابراین آن‌ها به دست و پا افتاده‌اند تا به هر ترتیب، این نقطه پایان را به تأخیر بیندازند. در این شرایط، امیدواریم تا مردم ما در روز قدس که جمعه هفته آینده است، پاسخ دندان‌شکنی به این جنایت‌ها بدهند.

هدف دشمن، هویت زدایی از جامعه دینی

نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به دیدار اخیر جمعی از کارگزاران نظام با رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در دیداری که اخیراً با کارگزاران نظام داشتند، فرمایشاتی در تکمیل راهبرد‌های حکیمانه روز اول فروردین در حرم مطهر رضوی مطرح کردند و اشارات روشنی به مسائل فرهنگی و اقتصادی داشتند.

وی ادامه داد: اولاً اینکه در مسئله حجاب، تکلیف بی‌حجابی را روشن کردند و اعلام کردند که هم «حرام سیاسی» و هم «حرام دینی» است. دلیل اطلاق این وصف نیز آن بود که اگر گناهی در عرصه جامعه صورت گرفت، به این جهت که در راستای منافع دشمن است، حرام سیاسی نیز محسوب می‌شود.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه دشمن از ترویج بی‌حجابی در جامعه ما دو نفع دارد، به تشریح این منافع پرداخت و گفت: همه تلاش دشمن این است که هویت جامعه دینی ما از دست برود و دیگر در این کشور نظام دینی حاکم نباشد. جمهوری اسلامی بزرگ‌ترین مانع و سنگلاخ مسیر استکبار جهانی است، زیرا در آن دین محور امور است، اما اگر بی‌حجابی در این جامعه گسترده شد و زنان ما بی‌حجاب شدند، هویت دینی از جامعه حذف می‌شود، جبهه ضداستکباری تضعیف و سفره دین از این کشور برچیده می‌شود. اگر هم جوان ما بی‌دین شد، دیگر نمی‌توان انتظار داشت که استکبارستیز باشد.

وی تصریح کرد که ملت ما یک ملت انقلابی است و ابراز کرد: تا پیش از انقلاب و در دوران ستم‌شاهی، بی‌حجابی در کشور ما یک امر مرسوم بود، اما یک تفاوت عمده وجود داشت و اینکه این ملت برای برپایی حجاب، سرمایه‌گذاری انسانی نکرده و خانواده‌ها شهید نداده بودند. پس از انقلاب با این سرمایه‌گذاری‌های انسانی دیگر شرایطی به وجود آمده که ملت، دین‌ستیزی را تحمل نمی‌کند.
مردم، دین‌ستیزی را تحمل نمی‌کنند

امام جمعه مشهد، بی‌حجابی و کشف حجاب را مصداق دین‌ستیزی دانست و تأکید کرد: ماجرای بی‌حجابی مثل این است که شما به فردی تکلیف کنید بایستد و در برابر دشنام دادن به پدرش بی‌تفاوت باشد. هیچ فرد باغیرتی این را تحمل نمی‌کند. در این شرایط، چطور می‌توان انتظار داشت که این مردم ببینند خانمی کشف حجاب کرده، اما واکنشی نشان ندهند درحالی‌که ملت ما، دین را از پدر و مادر خود بیشتر دوست دارد.

وی گفت: مردم دین‌ستیزی را تحمل نمی‌کنند. دشمن هم این را می‌داند که اگر بنا شد در عرصه اجتماع ما، جریان دین‌ستیزی اتفاق بیفتد، مردمی که شهید داده‎اند، این را تحمل نمی‌کنند و بر همین اساس، این حرام شرعی و سیاسی را در جامعه رواج می‌دهد تا برخورد فیزیکی پیش بیاید و به همین ترتیب، جامعه ما وحدت ملی خود را از دست بدهد. خواسته دشمن این است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب تأکید کردند که حتی اگر افرادی که کشف حجاب می‌کنند بدانند پشت ترویج این توطئه، جاسوس‌های دشمن و دستگاه‌های اطلاعاتی خبیث آن‌ها قرار دارند، دست از این کار برمی‌دارند. در سال‌های اخیر، بیشترین نامی که بر دختران ما گذاشته‌شده است، نام مبارک «زهرا» است. دختران ما دلداده فاطمه اطهر (س) هستند و نمی‌شود کسی به نام زهرای مرضیه (س) مزین باشد، اما روسری از سر بردارد. اینجاست که هیچ‌کس رضایت نمی‌دهد با بی‌حجابی خود به مصاف فاطمه زهرا (س) و علی ابن موسی‌الرضا (ع) برود.

نباید نهی از منکر زمینه ساز ترویج بغض و کینه شود

وی با تأکید بر اینکه مردم ما باید به صحنه بیایند، زیرا در طول تاریخ هر زمان مردم به میدان آمده‌اند، گره‌ها باز شده است، یادآور شد: مردم باید به میدان بیایند، اما با تدبیر، با هوشیاری، با فهم و بصیرت انقلابی. بدانید نهی از منکر زمانی مؤثر است که انسانی را که از راه دور شده، به راه بازگرداند. اگر نهی از منکر نتوانست انسانی را که از حق دورشده، به راه برگرداند، این نهی از منکر دیگر فایده ندارد. نباید جوری نهی از منکر کرد که بیشتر بر بغض و کینه فرد گناهکار بیفزاید و او را بیش‌ازپیش از حق و حقیقت دور کند.

آیت‌الله علم‌الهدی اتخاذ برنامه در عرصه فعالیت‌های فرهنگی را یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر خواند و تصریح کرد: نهی از منکر یک واجب شرعی است، اما باید با برنامه آن را اجرا کرد. دلدادگان به ساحت دین باید به‌صورت گروهی و در قالب برنامه، وابسته به ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر و کارگروه حجاب عمل کنند تا گسترش حق و هدایت افراد به‌گونه‌ای مؤثر اتفاق بیفتد و منجر به ترویج بغض و کینه در جامعه نشود.

برنامه فرهنگی، تکلیف همه دستگاه‌ها

وی خطاب به مسئولان فرهنگی کشور نیز گفت: دستگاه‌های مسئول هم باید با برنامه عمل کنند. اگر می‌خواهید عواطف دین‎مدارانه مردم به هیجان درنیاید و تحرکات غیرمعقول در جامعه صورت نگیرد، باید مسئولان نظام برای حل مشکل بدحجابی دین‎ستیزانه برنامه داشته باشند. برنامه تکلیف همه دستگاه‌هاست؛ از دستگاه اجرایی و قانون‌گذاری کشور گرفته تا دستگاه قضایی و این نکته موردتوجه رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگزاران نظام نیز قرار گرفت.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: نکته دومی که رهبر معظم انقلاب در این دیدار مطرح کردند، مسئله تأکید کردن بر شعار سال یعنی مهار تورم و رشد تولید بود. دلیل همراه شدن «مهار تورم» با «رشد تولید» به خاطر رابطه علیتی است که میان این دو وجود دارد و اگر تولید رشد کرد و نقدینگی جامعه و سرمایه‌ها به سمت تولید هدایت شد، دیگر عرصه‌ای برای رشد تورم باقی نمی‌ماند. این یک مسئله مفصل است که تبیین آن به فضل خدا در خطبه‌های آینده در دستور کار خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->